Alleen zwanger worden: plaatsen ze ook wel eens twee embryo’s terug?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eevie82, 30 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hoi,

De titel geeft al aan wat ik mij afvraag. Niet omdat ik in een dergelijk traject zit, maar dat mogelijk in de toekomst wel inga. Ik begrijp dat er bewust voor kiezen om als alleenstaande moeder te willen worden al best wel heftig is en dat ik er zeker niet te licht over moet denken, maar ergens heb ik mijn hele leven al geweten dat ik het moederschap (als me dat gegund is, na twee missed abortions zakt de moed wel een beetje in m’n schoenen) alleen ga doen. Daar hoeft het verder niet over te gaan. Maar ik ben oprecht benieuwd of een kliniek bij terugplaatsing, vanwege bijvoorbeeld leeftijd, ook al gaat het om een alleenstaande, wel eens twee embryo’s tegelijk terugplaatst. Iemand ervaring?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik begreep juist van iemand die een paar jaar jonger is dan jij, dat ze ivm de leeftijd maar 1 embryo terugplaatsen. Maar wat precies de reden daarvan is weet ik niet, misschien omdat je als je ouder bent sowieso meer kans hebt op meerlingen?

3. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ja bij mij zijn er 2x 2 embyo's vers teruggeplaatst. Ik was alleen en ging na 6 mislukte IUI's over naar ICSI (en 39 jaar). Helaas niet zwanger van geworden.
    Ze doen het liever niet en veel klinieken zijn zeker bij alleenstaanden heel terughoudend met terugplaatsen van 2 embyo's, dus hangt er denk ik ook erg van af welke arts je treft.

Deel Deze Pagina