Later vandaag krijg ik mijn scratching. Nu moet ik zo 2 tabletten cytotec in brengen. Iemand hier ervaring mee bij een scratching? Ook noemen ze het steeds hystroscopie. Ik ben echt super zenuwachtig
Ik heb er geen ervaring mee bij mijn scratching. Vind het ook gek dat ze het hysteroscopie noemen, want dat is toch echt iets anders dan een scratching
Ik heb geen ervaring met scratchen, maar misschien heb je iets aan deze ervaringen. http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/scratcing-dd.652906/ Veel succes vandaag! -x- Mooiezomer
Een scratching gebeurt dmv een hysteroscopie dus opzich niet heel gek toch? Ts heel veel succes! Ik heb er geen ervaring mee maar hopelijk komt het goed!
Dankjewel voor de reacties dames. Ik begin al aardig wat krampen te krijgen van de tabletten, ben zo blij als het over is. De feritiliteitarts sprak duidelijk over scratching. De verpleegkundige en de dame bij de afspraak balie over hystroscopie. Ik was even bang dat ik per ongeluk een afspraak kreeg voor de verkeerde behandeling. Maar ik doe dan ook de behandeling in Nederland misschien spreken ze bewust over scratching omdat de behsndeling hier nog in een onderzoek fase zit? Of ze willen tergelijkertijd toch ook stiekem gluren hoe de baarmoeder er van binnen uitziet ??? De fertiliteitarts had het wel echt over een wondje maken om de innesteling te bevorderen. Nouja nog even afwachten. Ik vind het gewoon ook altijd spannend inverband wat trauma's uit het verleden. Ik kan best wat hebben maar zodra ik behandelingen krijg die pijnlijk zijn verlies ik soms het doel waar ik alles voor doe en de behandeling voelt dan meer als een soort aanval . Iets waar ik mezelf toch echt even overheen moet zetten. Hoop dat dat niet al Te onduidelijk klinkt
Wat fijn zeg! Ze gaan met een kijkbuisje naar binnen (hystroscopie), via die kijkbuis kunnen ze ook kleine ingrepen doen, zoals de scratching. Ik denk dat daardoor de verwarring ontstaat. Eigenlijk krijg je dus scratching dmv een hystroscopie. @Dreamer29 nu ben ik heel nieuwsgierig waar jij aan dacht
Ik dacht dat ze bij een hysteroscopie je baarmoeder van binnen gingen bekijken op mogelijke afwijkingen/bijzonderheden. Scratching ken ik puur als een krasje in je baarmoederslijmvlies maken. Maar hoe jij het uitlegt, klinkt het logisch en snap ik de verwarring wel! @NPS : fijn dat het je mee viel!