wat voor slaapzak aan nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Foxter, Oct 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi,

Wat voor slaapzak doen jullie je kindje nu aan 'snachts? Sterre heeft haar pyama aan zonder sokken, maar wel met broekje en shirt met lange mouwen, met een romper met lange mouwen, en een wibra slaapzak, zonder mouwen aan. De slaapzak is wel dik maar niet echt een dikke winterslaapzak. En toch twijfel ik af en toe of dit goed is, niet te warm of te koud.
    Wat hebben jullie kindjes nu aan?

2. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Milan heeft nu een winterslaapzak zonder mouw, met een pyamajasje en broek en sokjes aan. Tot nu toe lijkt het OK.

3. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Mijn zoontje draagt een romper met korte mouw, pyama, dunne slaapzak met mouw en ligt onder een dekentje.
    Als het straks echt koud is doe ik zijn winterslaapzak met mouwen aan en kan eventueel nog een extra dekentje erop leggen.
    Ik denk dat jij het wel goed doet.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hier een tussenin slaapzak. Sinds 2 weken de mouwtjes eraan geritst. Thijs heeft een pyjamashirt + broekje aan. Geen laken of deken eroverheen. Als het een stuk kouder gaat worden rits ik de zomerslaapzak en deze slaapzak aan elkaar. Ideaal zo'n combisleeper!

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Mijn zoontje ligt in romper met lange mouw, pyjama (katoen, jasje en broek) in een combisleeper ( dus met mouwen) 's nachts. Overdag zonder mouwen.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

@ MacDee, hoe oud is je kindje? Dekentjes zijn bij Sterre helaas geen optie meer, ze draait alle kanten op..

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne heeft een romper aan, vaak al met lange mouwen, een pyama met sokjes, en een slaapzak zonder mouwen. Als ze een romper aan heeft met korte mouwen dan heeft ze een slaapzak aaan met mouwen. Ze blijft never nooit niet onder de deken liggen en het is nu 's nachts zeker niet warmer dan een graad of 15.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Je hebt ook van die 4 seizoenen slaapzakken, is dat een combiesleeper? Trek je dan in de winter de zomer en winteruitvoering zeg maar allebei aan? Want dan zou ik Sterre haar hans textiel slaapzak aan kunnen doen en daarover haar wibrawinterslaapzak :D Of werkt het heel anders? Ik ben aan het zoeken naar iets voor in de winter, als we de verwarming boven niet aan zetten is het ongeveer 9 graden boven bij ons. Wat kan ik volgens jullie het beste aanschaffen?

9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    ik denk dat het er ook heel erg aan ligt hoe warm het in de kamer is waar je kindje slaapt. Bij ons is het daar zelden onder de 19 graden (ook nu in de nacht) dus dan vind ik slaapzak zonder mouwen, romper korte mouw en pyjama met lange broek en lange mouw nog wel prima. Wordt het in de kamer kouder, dan kunnen de slaapzakmouwen er nog aan of eventueel dikkere slaapzak.

10. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    o, 9 graden... tja, dat is wel erg koud... dan zou ik wel een winterslaapzak kiezen.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bij ons blijft het 's nachts wel rond een graadje of 18/19 denk ik. Mijn zoontje slaapt in een dunne slaapzak, romper met korte mouwen, pyjamajasje en -broekje, en onder een dekentje (geen sokken aan). Vlak voordat ik zelf ga slapen ga ik nog even bij hem kijken, en leg ik het dekentje weer goed over hem heen. Ik hoor 'm niet klagen, dus het zal wel goed zijn denk ik.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Bij de combisleepre kun je de winter en zomerslaapzak aan elkaar ritsen, zodat ze 1 slaapzak vormen. Je mag hier absoluut geen laken of deken meer over doen, omdat het anders veel te warm is.
    Of je 2 slaapzakken over elkaar heen kaan aantrekken, geen idee. Je zou het natuurlijk kunnen proberen om te kijken of het past en of het niet te warm is. Ik vind ghet wel een goed idee:D!

13. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Bij temperatuur van 9 graden zou ik zeker voor een winterslaapzak met mouwen gaan. Voordeel van een echte combisleeper is dat alles in elkaar past. Kijk anders eens op de site van Little company.
    Ze zijn prijzig, maar je doet er lang mee en ook worden ze op MP te koop aangeboden.

Ik denk dat 2 soorten slaapzakken over elkaar zoals jij omschrijft Marijke niet werkt.

14. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    @ marijk84

Gijs is 8 maanden. Hij slaapt nog netjes op zijn rug en zijn dekentje ligt tot zijn borst. Zijn armpjes moeten boven de dekens want anders wordt hij wild....

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oke, bedankt voor alle reacties! Hier kan ik wat mee :) Ik ga eens even op die site neuzen, klinkt goed!

@macdee, goed zeg, Sterre slaapt sinds ze kan draaien op haar buik....

16. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    @Macdee: doe mij er zo eentje ;) Hier vind ik haar elke keer anders terug in bed: dan weer als een balletje bij het hoofdeinde, dan weer aan het voeteneinde onderste boven... Heb superleuk dekentje, maar die kan ik echt niet gebruiken... hahahaha

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Brrrr, 9 graden is wel koud ja. Dan zou ik zeker een Combisleeper aanschaffen, heb je daarna niks meer nodig. Wij hebben er ook een voor onze dochter van bijna 7 maanden. Ze slaapt nu nog in een romper met lange mouw en bovenkant pyama met lange mouw en het winter gedeelte van de Combi sleeper zonder mouw.

18. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    @ marijke84 & Poema:

Ik ben er ook erg blij mee. Ik moet wel zijn knuffeltjes binnen bereik leggen, want anders gaat hij zoeken.
    En ik kan gelukkig mijn leuke dekentjes wel opleggen!!

Share This Page