Gebroken nachten....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emma2, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo,

Mijn zoontje Mick is nu 5,5 maand en ik geef nog steeds volledige bv (en beiden genieten wij hier ook heel erg van!).
    Sinds een week of 5 geleden slaapt hij niet meer door, sterker nog, hij kan overdag meer tijd tussen zijn voedingen hebben dan 's nachts. Het ziet er nu ongeveer zo uit:
    7.00, 12.00, 16.00, 18.30, 21.00, 0.00, 2.00, 5.00
    In deze periode heeft hij 1 nacht doorgeslapen, hij sloeg toen dus de 2.00 en de 5.00 voeding over.

Ik geniet van het geven van bv en ben overtuigd van de voordelen ervan (zeker omdat mijn man astma heeft en allergieen veel in de familie zitten...), maar zoveel voedingen kan toch niet de bedoeling zijn?
    Ik ben echt helemaal kapot en heb overdag niet de tijd om bij te slapen.
    Kan ik iets wijzigen in mijn aanpak? Kan ik hem op een of andere manier laten doorslapen?

Het is een flinke kerel van bijna 10 kilo nu, dus ik dacht: misschien heeft hij vanaf nu wel meer nodig? Dus ik ben sinds eergister voorzichtig aan begonnen met een fruithapje rond 16.00 uur. Maar goed, hij slaat geen enkele voeding over en wil nog steeds aan de borst na dat hapje. De nachten blijven ook hetzelfde...........hellup!
    Wat nu?

Groetjes en alvast heel erg bedankt,
    Emma

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Beste Emma,

Dit probleem zie je vaak. Het komt vaak voor als moeder weer gaat werken. een kind moet dan overdag zijn moeder missen en gaat dit dan 's avonds en 's nachts inhalen. het lekkere vertrouwde gevoel om bij moeder te zijn.

dat je kind nog 8x komt hoeft niet abnormaal te zijn. ten eerste bepaalt het kind zelf wat hij binnen krijgt. en ten tweede is borstvoeding licht verteerbaar waardoor een kind soms vaker komt dan een kind wat flesvoeding krijgt

Op zich is het een heel natuurlijk iets en word er aangeraden om je kind te voeden op aanvraag. Dit doe je volgens mij ook. wanneer je dit wilt blijven doen dan zul je er over moeten denken om je kind bij jullie in bed te laten slapen. Er is een tijd geweest dat dit werd afgeraden maar momenteel wordt het weer aangeraden. wel moet je zorgen dat het kind veilig en niet te warm ligt in jullie bed. Er bestaan folders over samen slapen. (deze kun je bestellen op www.lll.borstvoeding.nl)

wanneer je niet voor hetgeen hierboven kiest kun je gaan proberen om je kind een ritme aan te gaan wennen. dit doe je door het kind op gezette tijden te voeden. echter niet alle kinderen laten zich sturen.

Deel Deze Pagina