anderhalf jaar,bang om te lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mo24, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo24

mo24 Lid

30 nov 2006
    52
    0
    0
    horeca medewerker
    wervershoof
    hallo,mijn kleine jongen van bijna anderhalf,kan lopen maar durft niet,hij houd zich steeds ergens aan vast,terwijl hij wel af en toe kleine stapjes los loopt,en los staat tot ie het merkt,dan laat ie zich gauw vallen.
    weet iemand hier iets op?of moet ik gewoon wachten tot hij vanzelf verder durft.groetjes simone ;)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat hij gewoon moet leren vertrouwen op zijn eigen kunnen en dat heeft tijd nodig. Het kan nu heel hard gaan hoor. Louise begon zo ook en nu een paar weken later stapt ze de hele dag het huis door.

Misschien hebben jullie laminaat en dat is vaak erg glad, je zou dan kunnen proberen of hij zich zekerder voelt op blote voetjes, dat is hier in ieder geval wel het geval geweest.

3. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn meisje is ook te bang om aleen te lopen aan een vinger of aan andere dingen dan loopt ze een hele marathn maar aleen?! nee hoor.
    Ik wacht het gewoon maar af.
    Wij hebben laminaat dus laat dr vaak op blote voetjes lopen of schoentjes met een flexibele zool.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    komt inderdaad vanzelf. Geef hem lekker de tijd. Ineens krijgt hij het vertrouwen.

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ZoË durfde ook niet, maar inene was daar dan toch het vertrouwen en sinds een week loopt ze lekker los. Gewoon de tijd geven. Ik zette haar altijd neer op haar voetjes, vlak bij haar speelgoed en dan durfde ze toch een paar stapjes daar naartoe te zetten. En dat natuurlijk flink belonen, hihi. Het komt vanzelf

twinny

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn oudste was 15 maanden toen hij het nog steeds niet durfde alhoewel hij al dik 5 maanden rond alles liep en van tafel naar bank durfde stappen enzo.
    Heb hem toen aan de hand mee naar de winkel genomen. Lekker buiten stappen aan 1 hand want dat ging ook goed. Had alleen geen zelf vertrouwen om echt los te lopen.
    Maar als mama wat moet pakken in de winkel oid of af moet rekenen tja dan moet je ff los. En die winkel heeft zulke mooi gekleurde dingen.... ;)
    Dat heeft 4 dagen geduurt en toen liep hij los.

Maar dit zou ik dus echt alleen doen als het idd alleen het vertrouwen in zichzelf is dat er nog mist. Als je kleintje nog erg wiebelig is of nog niet echt zo lang stapjes tussen dingen los zet dan komt het allemaal vanzelf wel.
    Dr is geen haast bij, toch?

En zo verschillend kan het dan gaan met de volgende..Die deed er 1 week over.. lopen, los en rennen. En dat met 9 maanden. :confused:

Deel Deze Pagina