Brrr moet er niet aan denken met 6 weken al de eerste prik. Mijn mannetje krijgt hem pas met 6 maanden.. En dan nog vind ik hem eigenlijk te klein.
Vitamine C kun je in vloeibare vorm krijgen en inderdaad bij de fles indoen. Of je kunt zelf 6 á 7000 mg. vitamine C innemen als je bv geeft. Vitamine C wordt door het lichaam zelf niet aangemaakt en juist de vitamine C wordt uit het lichaam onttrokken door vaccineren (daarom neem je altijd extra vitamine C wanneer je ziek bent, om je lichaam te helpen de weerstand op te bouwen en de ziektemakers aan te vallen). Wat betreft het menselijk/dierlijk DNA - de vaccinaties worden op die bodems gekweekt. Net als bij champignons ook niet op de ingrediënten lijst staat dat het gekweekt wordt op een bodem van koeiestront! Maar het is toch wel degelijk zo. Ik heb enorm veel informatie verslonden over vaccinaties en ben dus, met respect voor iedereen die zijn/haar kindje wél wil laten enten, echt wel goed op de hoogte. De site van verontruste moeders is een mooie site. Zij heeft een boek geschreven waar honderden links naar artikellen instaan van wetenschappers die de vaccinaties allang doorgeprikt hebben. Vaccineren is alleen maar goed voor de portemonnee van de farmaceutische industrie en wij laten ons met z'n allen conditioneren door de overheid want als je niet laat vaccineren krijg je heel netjes een herinnering op de mat waardoor je wéér aan je eigen gevoel en informatie gaat twijfelen. Ik ben namelijk óók geconditioneerd maar mijn gevoel geeft me ZO sterk aan dat ik vooral mijn meisje NIET moet laten vaccineren dat ik het ook echt niet doe. Verder met respect voor iedereen die het wél doet maar ik zou graag zien dat iedereen zich beter voor zou bereiden op de vaccinaties en niet zomaar zo'n spuit in zijn baby laat jensen.
ik denk niet dat yukl aandelen heeft, ik vind haar bijdrage altijd heel zinvol, ook al ben je het niet met haar eens Ik vind de reactie van mamavan2r wel bangmakerij, er staan dingen in die absoluut niet waar zijn. En ik denk ook dat ts hier weinig aan heeft. Je mag wel kritisch zijn, maar je moet geen BS verkopen. ts, als jij je kindje te jong vind, dan stel je het gewoon uit, vind je het moeilijk, dan zeg je gewoon dat hij niet lekker is, dan adviseren ze zelf al om niet te gaan.
Dat vind ik niet. Als niemand zijn kind meer laat vaccineren komen al die ziektes weer terug. En als je ze laat vaccineren heb je minder kans dat je kind ziek word.
Ook wij hebben besloten tenminste tot 2 jaar niet te vaccineren. vader heeft een autoimmuunziekte en na vaccinatie zijn er (bewezen!!!) meer kinderen die zo'n ziekte aantoonbaar ontwikkelen... Na heel veel info inwinnen en lezen en praten met artsen (niet alleen met homopathische artsen!!!) zijn wij tot de conclusie gekomen dat vaccineren meer risico meebrengt dan niet vaccineren tot nu toe...Ons kindje doet het goed op moedermelk, is 7 maanden en is nog nooit ziek geweest (ff afkloppen haha!) en de meeste kinderziektes zijn vooral gevaarlijk in de eerste 6 maanden...maar natuurlijk is niet vaccineren ook een risico... het voelde zo onnatuurlijk voor ons dat ik zelf zoveel stress had voor het wel vaccineren...meer dan het niet te doen! bovendien is bangmakerij vooral vanuit de hoek die vaccineren promoot. waarom weigeren sommige ggd artsen (met risico hun baan te verliezen!!) om het nieuwste vaccin te geven aan jonge mesijes?? niet gehoord van de bijwerkingen??> (Ik ken er twee in m'n omgeving die in het ziekenhuis beland zijn na vaccinatie en dat was aantoonbaar door het vaccin! niet getest, kijk maar de zeer goede docu-aflevering erover van Zembla, toch een erg wetenschappelijk en betrouwbaar programma!) ik denk dat het heel persoonlijk is maar sluit niet je ogen voor kritische en betrouwbare bronnen...verder is het aan een ieder wat hij/zij met z'n kindje doet of niet doet wat dat betreft. je doet toch allemaal wat je goed LIJKT maar weten doen we het nooit precies...laten we elkaar alleen niet zo hard bekritiseren en vooral in waarde laten!! wat betreft de bijsluiters: helaas staat niet alles erin...en dat is ook bevestigd door officviele artsen die niets met homeopathie te maken hebben...kwik en aluminium zitten er wekdegelijk in en helaas gaat dat nooit meer uit je lichaam en komt dat spul rechtstreeks de hersenen in... een prikje kan geen kwaad maar het programma schrijft wel meer dan een prikje voor!!!
is niet altijd waar: de vaccins zijn voor een aantal ziektes maar zeker niet voor die ziektes die nog gevaarlijk zijn...de ziektes waartegen gevaccineerd wordt waren al op hun retour toen de vaccins 'uitgevonden' waren en dat is statistisch aantoonbaar. dus geen BS maar harde waarheid!
Het is heel makkelijk om als een schaap achter Big Brother aan te lopen en hun mening over te nemen. Mag iedereen ook prima doen en kritiek hebben op mij mag ook zeker, geen problemen mee. Dat het ongegronde kritiek is, tja, ook dat mag - we leven in een vrij land Gelukkig ook zo vrij dat ík ervoor mag kiezen om mijn kinderen niét te vaccineren!
helemaal mee eens! Wij wonen in Griekenland en ook hier ben je vrij om te doien en laten at je wil (er is zelfs geen CB dat je opjut) maar helaas zijn veel scholen niet toegankelijk voor ongevaccineerde kids...dat vind ik dan weer erg onvrij zeg maar...het systeem overheidsscholen en privescholen is helaas hier erg actueel maar geld voor priveschool hebben we niet dus maar ff kijken of de kleine tzt naar school KAN???heb ook vrienden die niet of gedeeltelijk gevaccineerd hebben dus die kids zijn wel degelijk op een school aangenomen...we zien wel maar kiezen ervoor niet of maar heel weinig te vaccineren en wat iedereen daar van vindt: prima, als wij maar zelf mogen beslissen!
Het is toch erg hé? Want door die "regel" voel je je zo goed als verplicht het wél te doen omdat je kind later anders misschien niet toegelaten wordt op school Wierd stuff!
ja ik zie het als 'terreur' want je bent vrij om te kiezen maar door zo'n regel dus weer niet! bovendien zeggen de artsen hier: je beslist zelf of je wel of niet vaccineert en niemand kan je dwingen maar je bent zelf verantwoordelijk en kan in beide gevallen niemand aansprakelijk stellen! ja da's makkelijk dan...dat ruikt voor mij naar onraad maar goed!er schijnen nog wel andere oplossingen te zijn en er zijn artsen bereid om een papier te tekenen waarin staat dat je niet vaccineert om welke reden dan ook en dan schijnt je kind dus wel op de school aangenomen te moeten worden...en het is ook niet op alle scholen zo maar dat zien we dan wel...
een kweekbodem is geen ingrediënt! Op zak aardappels staat ook niet dat ze uit de grond zijn gepeuterd waar ook veel mest/ stront op gestrooid is. Ik vind het wel kwalijk dat je dan zo loslippig roept dat IN de vaccins andersmans dna is verwerkt..
Sluit me hier bij aan, overigens mag van mij iedereen doen en laten wat hij wil, maar ik vind het wél terecht dat kindjes die niet geënt worden geweerd worden op zommige kvd's en scholen: een niet gevaccineerd kind is een risico voor bv zwangere vrouwen en jongens! Tuurlijk mag je dat zelf beslissen, maar dan moet je ook de consequenties dragen, net zo goed als ouders die wel enten dat moeten doen i.v.m. de eventuele risico's De opmerking over de pharma industrie stuit mij behoorlijk tegen de borst. Mijn man werkt al jaren in die industrie dus hij weet echt van de hoed en de rand en geloof me: niet álles draait om geld, ookal komt dat voor (tja het zijn geen filantropen), vaccinaties hebben risico's, maar er zit geen grote boze wolf achter die geld wil verdienen, deze opmerking is eerlijk gezegd echt een beetje bangmakerij: pharma heeft er geen belang bij dat kinderen sterven of akelige ziektes door vaccinaties oplopen Een feit is: tot 6 maanden is je kind qua weerstand nog beschermd door jouw draagtijd/borstvoeding en kun je beter vaccineren dan na die 6 maanden.
Aardappelen schil je, dan was je ze, dan kook/bak/pof je ze en dán pas eet je ze op. Een vaccinatie wordt op een menselijke/dierlijke bodem gekweekt vervolgens komen er allerlei conserveermiddelen bij (want het moet natuurlijk wél minimaal zoveel tijd houdbaar zijn) en nog meer toestanden totdat het vaccin ingespoten kan worden. Het DNA vermengt zich dus met de inhoud. Heel anders dus dan een pieper. Verder zijn wij nu állemaal NIET beschermt tegen DKTP, HIB, Pneu, BMR..... Oooooooo waarom niet? We hebben toch allemaal onze spuitjes gehad vroeger? Nou, omdat een vaccin maar een aantal jaar je lichaam beschermt. De zwangere vrouwen (die al rode hond hebben gehad óf ertegen gevaccineerd zijn) moeten niet voor niks bij mensen met de rode hond uit de buurt blijven. Het vaccin doet namelijk niks meer. En als je man zich schaaft aan een roestige spijker moet ie meteen.. jawel.. een tetanus injectie. Waarom zijn we dan niet massaal ziek van kinkhoest, difterie of een van de andere ziektes waartegen gevaccineerd wordt? Kleine kinderen zijn inderdaad nog heel vatbaar voor vanalles, maar zolang ze bv krijgen zit dat wel goed. Vrouwen zouden ook wat langer bv kunnen geven (als het lukt) en wat langer wachten met vaccineren bijvoorbeeld? Het is voor kinderen trouwens béter om BMR ziektes vóór hun puberteit te krijgen kwa risico's voor de (bijvoorbeeld) vruchtbaarheid. Vroeger ging je juist spelen bij een klasgenootje dat de rode hond of de bof had. Dan had je het achter de rug en had je je weerstand ertegen opgebouwd. Ik heb alle kinderziektes gehad en voíla.. ik leef nog steeds (ik ben van voor 1978).
Vaccinatie is een onnatuurlijke manier van beschermen. Dit is geen wijsheid van mezelf maar van jaren lang door de medische wetenschap onderzoek doen en dit kunnen de artsen die niet aan homeopathie doen ook echt wel beamen! (wij hebben een goede vriend, reguliere arts en ook hij heeft zijn bedenkingen bij de meeste vaccins, en hij is niet de enige!) Hoe gaat het normaal gesproken in z'n werking: een kindje wordt geboren en het immuunsysteem, al dan niet met de antistoffen van mama, is nog niet ontwikkeld en zal pas ontwikkeld zijn op z'n 2e jaar.Zo komt het kindje langzaamaan steeds vaker met een bacterie of twee in aanraking. Hoe? via de mond of de neus. Zo komt hij bv met stof in aanraking en hup het lichaam maakt antistoffen aan en het weert zich. Zo bouwt hij steeds veder z'n weerstand op door elke bacterie en ziekte waarmee hij in aanraking komt en natuurlijk is hij beter beschermd als hij BV krijgt. Een vaccinatie boort een andere 'ingang' van ziektes aan, nl de huid en via de huid de spieren en rechtstreeks de bloedbaan in. Dit is een ONNATUURLIJKE manier en het lichaam weet zich geen raad met al die ziektekiemen die bovendien ook nog in zes-voudige vorm binnen komen (DKTP met hib en dan nog een pneu-prik dezelfde dag!!!wie krijgt er nu 6 ziektes op hetzelfde moment?????). Wat doet het lichaam? Antistoffen aanmaken tegen de zieke cellen maar OOK TEGEN DE GEZONDE omdat er een enorme hoeveelheid zieke cellen binnenkomen en het lichaam dus overdreven reageert!! het gevolg? vaak ziek zijn omdat de gezonde cellen niet meer gezond zijn en auto-immuunziektes (zoals mijn man de vader van ons kindje)...en allergie hier en daar!(we kunnen toch niet ontkennen dat kinderen niet steeds vaker een allergie ontwikkelen...??) dit is een eenvoudige manier van uitleggen en ik weet zeker dat dit vrij duidelijk aangeeft wat een vaccin doet en dan zeg ik niet een keer maar de tientallen keren dat onze kinderen gevaccineerd moeten worden!! het stapelt zich op en dan kan het zijn dat een kind (en steeds meer) chronisch ziek is en medicijnen nodig heeft en DAAR heeft de pharmaceutische industrie wel baat bij want dat betekent dat het medicijn veel verkocht wordt want als alle kinderen in de wereld gezond zouden zijn zou men daar niets aan verdienen! dit wil niet zeggen dat ik vind dat iedereen die met de pharmaceutische industrie te maken heeft 'slecht' is maar mensen denk toch even na: er is meer aan de hand dan op 't eerste gezicht lijkt... nogmaals iedereen mag kiezen maar net zoals dat mensen ervoor mogen kiezen dat ze hun kind willen enten, mogen anderen ervoor kiezen om het niet te doen en dan dus niet gediscrimineerd worden op kdv's en scholen!!we zijn toch allemaal voor vrijheid? wij kiezen voor zo min mogelijk medicijnen waar kan (en dan heb ik het niet over erg serieuze ziektes dan ga ik ook echt naar een 'gewone' arts hoor!) , voor biologisch voedsel waar kan (en ik eet ook wel eens lekker vette gemodificeerde mayo hoor!) en voor (voorlopig) niet vaccineren omdat wij geloven dat dat het beste is voor ons kind. iedereen kiest datgene wat hij goed acht voor 'n kind en dat is ons goed recht!
Mijn meisje heeft de eerste entingen gehad met 9 weken. Daarna met 14 weken, en de derde (en voorlopig laatste) heeft ze afgelopen dinsdag gehad met 20 weken. Tja, over het wel/niet laten enten.. Da's voor ieder persoonlijk! Kunnen hier wel een enorme discussie gaan voeren over hoe goed/slecht het is, maar daar schieten we niet veel mee op. Onze kleine krijgt wel gewoon de entingen. Ze heeft er amper reactie op (hooguit 's avonds een beetje verhoging, nog nooit 38 graden gehad zelfs), dus dat scheelt. Verder laat ik haar wél enten omdat ik zelf denk dat het wel werkt, en de kans dat ze daadwerkelijk een van die ziektes krijgt kleiner wordt. TS, als je je kereltje nog te klein vindt, laat je em gewoon later inenten, ongeacht wat het CB zegt. Jij bent de mama, en jij hebt het laatste woord hierin hoor!
ben ik het dus ook helemaal mee eens! wat een ieder goed lijkt voor zijn/haar kleintje en waar je je goed bij voelt! wij zijn de moeders en bepalen zelf en daar kan niemand je van weerhouden!
by the way: wat fijn dat je kleintje haast geen reactie heeft gehad op de prikjes, da's een hele zorg minder!