Goed on topic lijkt me beter dan deze zinloze discussie, alsof arsten niet achter enten staan: laat me niet lachen! Hier woont een arts, die denkt er toch echt heel anders over en zo ken ik er dus 10tallen Chemo is ook onnatuurlijk en dat doen we ook, als we niks meer doen wat oonatuurlijk is zijn we nog verder van huis. Je moet niet tegen alles en nog wat vaccineren. Zoals bij alle medische interventies toegepast op de hele bevolking moeten de kosten worden afgewogen tegen het maatschappelijke belang en het individuele nut. Dat gebeurt bij het invoeren van nieuwe vaccins. Het oude kinkhoestvaccin was niet onschadelijk, maar nog steeds veel minder erg dan de ziekte. De druk van Big Farma is nooit gering, maar de kosten van massale vaccinatie evenmin: er wordt altijd flink gestudeerd. Het maatschappelijke belang is centraal in dit debat: bij hoge vaccinatiegraad worden niet-gevaccineerde kinderen mee beschermd, de zogenaamde kudde-immuniteit, omdat de ziekte niet langer kan spreiden. De ouders die niet vaccineren, profiteren de facto van de plichtsbewustheid van anderen, hoewel hun beslissing dikwijls wordt ingefluisterd door een misplaatst natuursentimentalisme of verkeerde opvattingen over weerstand en immuniteit. De kinderziekten waartegen gevaccineerd wordt, zijn dodelijk of verminkend. Er is geen enkele aanwijsbare reden waarom kinderen beter zouden worden van het doormaken van ernstige ziekten. Kinderen worden zeker niet beter van doof, blind of verlamd worden. Kinderen die gezond opgroeien, worden groter en leven langer Maar goed TS zal zelf de juiste beslissing nemen
Wát een onzin Maria. Sorry hoor, maar je wordt niet per definitie doof/blind/verlamd van BMR. Een kind dat gezond is heeft voldoende in huis om deze ziekte de baas te kunnen zónder schadelijke gevolgen. Je hebt zeker niet goed gelezen toen ik schreef dat vaccinaties maar een aantal jaren werken. Dus als jij niet doof/blind/verlamd of verminkt wilt raken zélf.. zou ik nog maar een shotje BMR vaccin voor jezelf halen.
Ik kan niet ontkennen dat mijn zoon sinds de 14maandenprik(3 dagen geleden) ineens weer heel benauwd is, terwijl hij daar hiervoor een tijd geen last van had. Reden om over na te denken dus, dankjewel.
Als het nog niet goed voelt dan gewoon een maandje wachten. Wij hebben de prikken ook 2 keer een maand uitgesteld. Mijn knulletje had sinds hij 6 weken was continu luchtweginfecties. Het voelde toen niet goed. Ondanks de kinderarts zij dat het wel gewoon kon. En over niet vaccineren. Toen mijn vader jong was kreeg nog niet ieder kind een vaccinatie. Hij heeft toen polio gehad. Al zijn broers en zussen zijn toen gelijk ingeent. Maar hij heeft er wel de nadelen nog van. Voor mij was er dus geen twijfel of ik zou enten.
weet je wat, laten we allemaal stoppen met vaccinaties, komen de ziektes terug, gaan er veel meer kinderen dood, laten we ook stoppen met chemo's bestralen, weetje wat, laten we icsi etc alles mee stoppen! Want, als we dan toch volgende natuur moeten leven..... natuurlijk is inenten soms slechter dan een bepaalde ziekte, maar over het algemeen genomen zouden er veel meer kindjes doodgaan als we stopten met enten de ziektes hun beloop l aten gaan!! En lekker makkelijk voor de niet inent mama's om te roepen, zolang die van jullie wel inge-ent zijn moeten wij niet zeuren... tja, jou kind is dan wel degene die risico's van alle kindjes gaat vergroten! Persoonlijk vind ik het egoistisch om niet te enten, dat je het later doet omdat je je kindje nog te zwak vind of wat dan ook, geen probleem, dat is inderdaad iets wat je zelf moet beoordelen. Maar zeg niet dat inenten slechter is dan de ziektes terug te laten komen, want dan (vind ik) ben je echt niet helemaal wijs....
dat zeggen 'we' ook helemaal niet maar het is een vrije keuze. als je goed hebt gelezen zeg ik bv dat ik voor serieuze ziektes ook echt niet kies voor geen behandeling. dan ga ik echt wel naar een arts om me te laten behandelen! zoals veel dingen ligt het minder rauw en zwart-wit maar je leest hier overheen en denkt alleen aan een ding: niet-enten is egoistisch. ik zeg ook niet tegen anderen dat inenten betekent dat je je kop in het zand steekt omdat er steeds meer geluiden opkomen over enten en de gevaren (langdurige) voor een kindje...de tijd zal het uitwijzen wie er 'gelijk' krijgt...laat je goed informeren en ga niet alleen maar uit van wat er nu bekend is maar bekijk het van alle kanten en zoek BETROUWBARE bronnen want er zijn genoeg voorbeelden van bv vaccins die gevaarlijk bleken te zijn en waar kindjes aantoonbaar ziek van werden of zelfs de dood vonden. die zijn ook uit de handel genomen. maar er werd veel te laat geinformeerd. bovendien zijn er ggd artsen die weigeren om de nieuwe prik tegen hp virus te geven. ook niet zomaar dacht ik??!! (ik heb zelf hpv gehad,. is heel makkelijk te behandelen en daar krijg je zeker niet een twee drie baarmoederhalskanker van hoor. ik ken meiden die na de prik in het z'huis terechtkwamen met heel veel symptomen en ziek zijn voor de rest van hun leven, aantoonbaar door deze prik! ik zou die dus ook nooit aan een evt. dochter geven bv) zo is er ook geen aantoonbaar bewijs dat de ziektes door de vaccins zijn verdwenen. een pokkenprik bestaat al jaaaaren niet meer en is de ziekte teruggekomen?? nee dus!veel ziektes waren al zo goed als verdwenen en toen pas kwamen de vaccins op de markt...raadpleeg je bronnen en roep niet zomaar wat, want om een beslissing te nemen als wij doen moet je eerst een hele tijd research doen wil je zo'n risico nemen, want net als niet enten is wel enten een risico zoals al eerder gezegd...niet te kortzichtig reageren dus, doen wij ook niet voor wie kiest voor niet enten... onze beslissing heeft niets met religie of iets dergelijks te maken maar met bewustzijn. daar kan niemand over oordelen. ik oordeel ook niet over mensen die op een bepaalde manier in het leven staan. maar wel als iemand kortzichtig roept...dat neem ik iemand zeker kwalijk! by the way don't worry, van ons zal je geen last hebben, wij wonen niet in Nedreland hahaha!enjoy life!
ook wij zijn van mening dat we 'beter weten' maar iedereen doet wat hij/zij zelf goed vindt/denkt te doen...
ik gaf ook duidelijk aan dat het mijn persoonlijke mening was... en misschien ben ik wel een te makkelijke jaknikker, maar ik ga er toch wel van uit dat de inentingen niet voor niks zijn Als je een kindjes hebt dat zwak is, vaak ziek etc... dan begrijp dat ik je je beter gaat inlezen en eventueel bepaalde inentingen niet gaat geven. Maar ik blijf erbij dat collectief inenten uiteindelijk een groter positief effect heeft dan het niet inenten..... en dan nog even een persoonlijke noot, ik lees nergens over heen, ik mag over bepaalde dingen gewoon een eigen mening hebben ook al vind jij mijn manier van formuleren hierin niet correct. en vind mezelf ook niet kortzichtig, volgens mij zeg ik duideiljk " over het algemeen" er zijn natuurlijk overal uitzonderingen in.... enne neem mij maar lekker kortzichtigheid kwalijk veel plezier in het buitenland
ajb, hoop niet dat het blijvend is en mocht je interesse hebben en wil uitzoeken of het iets is wat door de prik komt, ga gerust langs bij een BETROUWBARE GEREGISTREERDE homeopaat...kan wel eens heel goed helpen...vrienden van ons hadden hetzelfde met hun dochtertje en zijn erg goed geholpen!(ik heb geen banden met homeopathie en verklaar deze wetenschap ook niet heilig hoor, maar ik denk wel dat veel daarmee opgelost kan worden en vooral: voorkomen!!) sterkte!
weet je wat, laten we allemaal stoppen met vaccinaties, komen de ziektes terug, gaan er veel meer kinderen dood, laten we ook stoppen met chemo's bestralen, weetje wat, laten we icsi etc alles mee stoppen! En lekker makkelijk voor de niet inent mama's om te roepen, zolang die van jullie wel inge-ent zijn moeten wij niet zeuren... tja, jou kind is dan wel degene die risico's van alle kindjes gaat vergroten! Persoonlijk vind ik het egoistisch om niet te enten vind ik inderdaad behoorlijk kortzichtig geformuleerd...bovendien schrijf ik nergens over "alleen maar natuurlijk", maar zoveel mogelijk wel ja en daarmee bedoel ik niet dat je maar ziektes moet laten verspreiden ten koste van anderen...nogmaals: vaccineren is een recht geen plicht net als stemmen, je mag maar moet niet...we leven (nog) gelukkig in een vrije wereld in het Westen...die vrijheid betekent dus dat we mogen kiezen en, zoals bij alle vrije keuzes in het leven: soms stuit jouw keuze een ander tegen de borst.
Vaccinatie is een onnatuurlijke manier van beschermen. Een vaccinatie boort een andere 'ingang' van ziektes aan, nl de huid en via de huid de spieren en rechtstreeks de bloedbaan in. Dit is een ONNATUURLIJKE manier Oke, als we dan selectief gaan quoten om toch er nog 1 x op in te gaan.... jij geeft onnatuurlijk aan... Chemo, bestraling etc. is toch ook onnatuurlijk..... dus waarom dan selectief te werk gaan in welke onnatuurlijke medische hulpmiddelen je wel gebruikt en welke niet, Alles is bedacht om de samenleving te helpen en beter te maken. De vaccinaties ook, Uiteraard is het jou persoonlijke keuze om van bepaalde dingen wel of niet gebruik te maken, maar om de "natuur" hier bij te halen vind ik, wanneer je dus wel andere dingen zou gebruiken, niet een goede motivatie, toch? Tuurlijk vind ik het ook eng dat mijn kindje ook ziek kan worden, of erger van vaccinaties.... Maar goed, ik vind de ziektes die hij op kan lopen als hij het niet doet, ook eng! tevens leven wij in een maatschappij die het ons mogelijk maakt gebruik te maken van de preventieve hulpmiddelen, daar mogen we ons gelukkig mee prijzen!! Ze zouden in Afrika ook wel graag zulke vaccins willen hebben.... die vergelijking zal ik wel niet mogen maken maar ik voel mij eerder bevoorrecht dat ik wel kan vaccineren dan dat ik er argwanend naar kijk.... wederom, personal opinion! en inderdaad, gelukkig mag je zelf kiezen inderdaad! Ik kies voor, jij kiest tegen Hoop dat onze beide kindjes gezond en gelukkig opgroeien!
@mikkie, het maakt geen ene donder uit hoe een ziekteverwekker het lichaam binnenkomrt. Het gaat uiteindleijk om de reactie van het immuunsysteem. Je wilt graag dat je lichaam zogenaamde memory-b cellen aanmaakt, zodat een ziekteverwekker een tweede keer herkent wordt en gelijk geelimineerd kan worden. Door een inenting introduceer je echt niet zomaar een autoimuunziekte, je lijft maakt namelijk antilichamen aan tegen niet-zelf antigenen en een inenting zorgt er niet zomaar voor dat eigen cellen opeens als vreemd gezien worden.
Chemo therapie geef je toch ook niet preventief? Vaccinaties wél dus dat vergelijk is niet zo handig vind ik persoonlijk Mensen zijn bang om te horen dat vaccineren misschien tóch niet zo'n goed idee is. Ziektes komen in Nederland niet zo snel terug omdat wij gewoon een hele goed hygiëne (kunnen) hebben en goed voedsel tot ons (kunnen) nemen. Een gezond lijf + een gezonde geest worden nu eenmaal niet zo snel ziek (ter duidelijkheid DKTPBMRPNEUHIB) en de gevolgen zijn (vanuit een gezond lijf) in het grootste geval niet schadelijk. Autisme is met 500% toegenomen sinds de BMR prik (1978) evenals astma, allergieën, diabetes, dyslectie etc. Maar nogmaals, maak je eigen keus hierin - dring het niemand op en zeg niet dat je het beter weet, want zolang je zelf een vaccin niet onder een microscoop hebt gehad en zelf hebt uitgezocht wat het in het lichaam van een kind doet weet je niét beter en ga jij ook af op je gevoel, net als ik.
Chemo, bestraling etc. is toch ook onnatuurlijk..... dus waarom dan selectief te werk gaan in welke onnatuurlijke medische hulpmiddelen je wel gebruikt en welke niet, Alles is bedacht om de samenleving te helpen en beter te maken. chemo enz zijn zeker ook niet natuurlijk maar zijn wel een geneesmiddel. een vaccin is geen geneesmiddel. je kind is niet ziek in eerste instantie! da's wel een verschil. ik zou ook nooit bv laten snijden in m'n lichaam als het niet gaat om het weghalen van een ziekte...dat bedoel ik met onnatuurlijk. En soms kan je niet anders dan medicijnen gebruiken die je wel genezen maar ook andere poblemen veroorzaken. (mijn man heeft staar ontwikkeld door langdurige cortisonen maar als hij die niet had genomen dan had hij het misschien niet na kunnen vertellen dus dan moet je wel!). dat je van medicijnen/geneesmiddelen gebruikmaakt hoeft niet te zeggen dat je altijd en van alle medicijnen gebruik wil maken. Toch? hoe minder hoe beter! @Wup: de 'ingang' die een vaccin aanboort is weldegelijk onnatuurlijk omdat ziektes via neus en mond binnendringen en daar heb ik echt wel een gefundeerde 'mening' over na uitgebreide info/lezen/studie dus we gaan geen dingen ontkennen die gewoon een feit zijn. een lichaam kan zich zeker wel wapenen tegen de eigen gezonde cellen, dat is per slot van rekening de basis van een auto-immuunziekte (mijn man heeft er een en heeft er echt wel jaren lang ervaring mee van ziekenhuis in en uit, doktersbezoek enz en nu zonder medicijnen is hij 'beter'...gelukkig) een vaccin brengt zoveel ziektecellen binnen dat het liochaam zich gaat 'overwapenen'. een baby van 8 weken (en voor het 2e jaar) heeft nog geen volledig ontwikkeld immuunsysteem...het kan dus wel blijvende schade aanbrengen en dat komt dus steeds vaker voor... Maar goed idd hoop ik voor niemand dat zijn/haar kindje ziek wordt! uiteraard! en voor de laatste keer: laten we hopen dat vaccins geen schade aanbrengen met alle bijwerkingen en dat de (kinder)ziektes voorgoed uitgeroeid zijn zodat we ons geen zorgen hoeven te maken in de toekomst!ik vind het prima wanneer ouders vaccineren en ook wanneer ze dat niet doen. doe wat goed voelt. het gaat er alleen om dat niemand verplicht wordt om iets te doen wat tegen 't gevoel ingaat!
En de relatie met vaccinatie van BMR is? Kun je me ook vertellen wat de afname is van het aantal gevallen: Bof, mazelen, rode hond en wat daarvan de consequenties zijn geweest. Ik krijg graag volledige informatie...