Er is ook meer asthma en allergien omdat we tegenwoordig te schoon zijn. Dit is de zogenaamde hygiene hypothese. Daarnaast wordt er tegenwoordig ook meer getest op autisme en dyslectie enz. Het feit dat het meer voorkomt sinds de prik betekent nog niet direct dat er een verband is tussen die twee.
Ik ontken ook niet dat er autoimuunziektes bestaan. Natuurlijk zijn die er, maar ik geloof zelf niet dat dit komt door de vaccinaties. Ik heb trouwens een aardige achtergrond in de immunologe enzo door werk en studie dus ik verzin dit ook niet.
klopt heb je ook helemaal gelijk in van de hygiene hypothese! en wat betreft autisme etc. zijn er idd meer testen en weet men er tegenwoordig meer van en wordt het fenomeen dus eerder ontdekt. Ik heb dingen gelezen/gezien in m'n directe omgeving en in m'n werk over gevaren en voordelen van vaccinatie, onze voeding enz en heb daardoor besloten dat het risico van vaccinatie voor ons op dit moment hoger ligt dan niet vaccineren maar (voor een laatste keer) dit is een zeer persoonlijk besluit en ging niet over een nacht ijs en ligt echt nog gecompliceerder dan dat ik het nu ff neerzet. en natuurlijk voelen wij ook wel dat het een risico is maar de andere kant heeft ook risico's en die moeten we ook niet onderschatten...er zijn wat dat betreft geen goede onderzoeken gedaan naar verhoogde risico's van vaccineren maar ook niet andersom want dan moet je langdurig een groep wel en niet vaccinberen en kijken wat er gebeurt onder PRECIES DEZELFDE OMSTANDIGHEDEN en dna enz en dat gaat gewoon heel lastig natuurlijk!net als bij psychische aandoeningen is het heel moeilijk om 100% uitsluitsel te geven...dus blijft het een gevoel uiteindelijk bij alle ouders denk ik! en nogmaals wij hebben besloten om opnieuw te kijken wanneer ons kindje 2 is. dan zien we verder wat en of we gaan vaccineren.
Zodra ik de tijd heb om al mijn boeken en links te bekijken over waar die informatie zich bevind zal ik jou, met link en bronvermelding, antwoord geven op je vragen. Dus relax en niet zo denigrerend svp
misschien kan je mij via een pb tje ook wat sturen? het 'probleem' is dat op een forum verschillende meningen verkondigd worden en dat is prima maar wat dit onderwerp betreft ben ik een beetje klaar met het forum omdat er snel geoordeeld wordt...en daar zit ik niet echt op te wachten. ik wil graag info en geen kritiek die ongegrond op je losgelaten wordt. dit geldt zeker niet voor iedereen en echt er wordt wel eens zinnig discussie gevoerd maar veel is ook kritiek zonder dat iemand er meer over gelezen heeft... ik ben geinteresseerd in alles wat over dit onderwerp te krijgen is en ik denk dat jij ook een behoorlijk gefundeerde mening hebt...als het lukt: graag! (en wanneer je tijd hebt uiteraard )
o help nu krijgen we ook de domme antwoorden over dat je van een inenting autisme krijgt! Zeg dat maar eens tegen iemand die een autistisch kindje heeft. Wat een rare gedachtegang. Ik vind ten volste terecht dat kindjes die niet ingeent zijn geen toegang krijgen tot een kdv of school. Dan kun je toch lekker thuisonderwijs geven in je biologische gekweekte tuintje?? Zoals iemand anders al opmerkte, ouders die vaccineren die moeten het risico nemen wat een prik evt. to gevolg kan hebben en ouders die niet enten moeten het risico maar nemen dat hun kindje nergens welkom is.
Weet je wat ik dan wel weer raar vind,vorige week stond er een artikel op de telegraaf over dat jongetje wat die slaapziekte had gekregen door de vaccinatie van de M-griep. Op dat artikel kon je reageren als lezer. Er waren heel veel reacties geplaatst en ook van ouders waarvan hun kind dus wel degelijk autisme hadden gekregen naar een enting. Of kinderen werden echt doodziek van die enting met rare gevolgen op langere termijn. Dat zijn dus reacties van de ouders zelf die dit hebben meegemaakt. Als je zoekt in de oude artikelen van de telegraaf kun je dat waarschijnlijk wel terug vinden.
ik zou niet durven beweren dat je niet ziek kunt worden hoor van een enting, maar ik geloof niet dat er door een arts vastgesteld is dat de kinderen autisme hebben gekregen door een enting. Maar ik ga zeker even kijken naar de artikelen. Alleen het feit dat het in de telegraaf stond maakt het mij wat wantrouwend. Die staat voor mij nl gelijk met de story en de prive
Ik vind ten volste terecht dat kindjes die niet ingeent zijn geen toegang krijgen tot een kdv of school. Dan kun je toch lekker thuisonderwijs geven in je biologische gekweekte tuintje?? lekker kort door de bocht...over domme opmerkingen gesproken, flauw, want dan kan ik ook gaan rondgooien met egoisme van mensen die met niet-biologische, dus volgespoten groente en fruit de vervuiling van het grondwater en de aarde o.a. hebben veroorzaakt!lekker egoistisch dus ook voor je kids om ze op deze aarde te laten leven die je zo verpest! nee dan liever wat bewuster onbespoten in 'm'n eigen groentetuintje' dat ik (helaas) niet heb! aan dit soort 'kritiek' hebben we niets.en nogmaals: er zijn ook kindjes die niet ingeent MOGEN worden. die mogen dus geen gewoon onderwijs volgen??dank voor de discriminatie...dan kunnen we nog verder gaan...maar ik hou het hierbij, ik heb het een beetje gehad met mensen die geen vruchtbare discussie kunnen/willen voeren, maar gewoon maar wat (ook kwetsende) dingen roepen. ieder zijn voorkeuren en ieder zijn eigen leven dat maakt de wereld wel zo interessant maar waarschijnlijk mogen mensen van jou niet 'anders' denken en noem het bewuster met het leven omgaan...
het is zeker flauw, maar ook de bangmakerij die jij rond strooit in een topic die helemaal in eerste instantie niet ging om het wel of niet vaccineren, maar meer om het vroege tijdstip ervan. Er zijn kinderen die bepaalde vaccinaties niet mogen hebben (gezondheidsredenen), maar die krijgen de rest wel. Of zijn worden in het z'huis gevaccineerd om risico's zoveel mogelijk uit te sluiten.
bangmakerij komt ook zeker van de kant van degenen die ons tegen ongeveer alles willen laten vaccineren...ik heb de bof gehad vroeger en met mij heel veel vrienden/vriendinnen...maar nu is er een vaccin tegen. ik vraag me af of iedereen erbij stilstaat dat (vroeg) vaccineren weldegelijk schade kan veroorzaken. en ik vraag mij (en met mij gelukkig steeds meer bewuste ouders) of vaccins wel goed onderzocht worden op de bijwerkingen. bv het vaccin tegen HP en dat is al eerder gemeld, is nog lang niet goed genoeg en lang genoeg onderzocht/getest.(kijk naar het programma zembla dat over dit vaccin een programma heeft gemaakt maar ook over bv het vaccin tegen de mex.griep en de gewone jaarlijkse griepprik) ik voel er niets voor mezelf en m'n kind als proefkonijn te laten 'gebruiken' en zeker niet wanneer vastgesteld is dat hij een verhoogde kans op auto-immuun ziekte heeft...maar om dan kinderen te weigeren op scholen is een ernstige maatregel vind ik. maar wie ben ik? je hebt gelijk, dit topic gaat niet om wel/niet vaccineren maar om vroeg vaccineren maar zoals je ziet is het toch een item waar mensen zich druk om maken hoe dan ook. maar goed zoals ik al zei, ik heb het gehad met mensen die kort door de bocht een discussie ingaan en anderen verwijten gaan maken voor de gezondheid van de rest van 'het land' want dan ken ik er ook nog wel een paar... nogmaals voor iedereen: bekijk het van alle kanten en trek zelf je conclusies.
Mijn man is zo'n kindje , hij heeft een aangeboren auto immuunziekte (voor de enting al aanwezig dus!) en krijgt zijn prikjes al vanaf toen in het zh onder begeleiding. Overigens is er nooit enig medisch bewijs gekomen voor een causaal verband tussen autisme en entingen, integendeel bij 70% van de gevallen gaat het om een erfelijke vorm (dus in het dna en entingen kunnen veel, maar niet je dna veranderen), de andere gevallen hebben meestal te maken met de zwangerschap en bevalling, niet met de enting. Overigens is 3 op de 4 austiten een man, hoe verklaar je dat dan? Zijn die gevoeliger voor entingen? Het zwakke geslacht?
wat betreft autisme: in mijn werk zijn steeds steeds meer gevallen gemeld van autisme NA een prik en wordt die link door ouders wel gelegd, niet medisch onderzocht maar wel uit ervaring gemeld en daar wordt niets mee gedaan, geen serieus onderzoek,.wat niet echt prettig voor die ouders is...maar er moet wel onderzoek naar gedaan worden ja!
maria, dat mannen het zwakke geslacht zijn is wel zeker, flauw grapje tussendoor. mukkie, het gaat er niet om dat je niet kritisch mag zijn, maar veel mensen die daar kritisch over zijn keren zich zo wat tegen de hele gezondheidszorg en dat vind ik zorgwekkend. (zeg niet dat dat voor jou geldt) Over het algemeen vind men de risico's van de vaccinaties niet opwegen tegen de risico's van de ziekten zelf. Dus in dat opzicht kan het "gevaarlijk"zijn dat er ongeente kindjes rondlopen in een kdv of school.
100% mee eens (ook wbt dat zwakke geslacht ) en ik ben echt van mening dat je het (kritisch is prima) zelf moet beslissen, maar blijf erbij: draag dan ook de consequenties
Het was een intervieuw van die moeder met dat jongetje die die ziekte had gekregen. En die reacties daaronder zijn van de lezers zelf dus staat los van wat de telegraaf schrijft.
Weet niet meer wie er begon over:"Vraag de ouders van de autistische kinderen.....". Mijn oudste is dus autistisch én heeft alle vaccinaties gehad. NA de BMR begon hij autistische trekken te krijgen en ná de 2e BMR was het hek van de dam. Totaal in zichzelf gekeerd ed. Na testen bleek - autistisch! Ik wist metéén dat het door de vaccinaties kwam want het begon allemaal vrij kort erop. Hij keerde helemaal in zichzelf, kon geen contact meer maken (eerst dus wél!!!), was niet meer zindelijk (eerst dus wél), reageerde niet meer op mij en bij aanraking ging hij door het plafond! We hebben een behoorlijke tijd met hem lopen leuren totdat een van die lui met een onbespoten groentetuintje mij wees op het bestaan van een homeopaat! GOD ZIJ DANK zijn we daarheen geweest en mijn zoon is enorm vooruitgegaan sinds we daar lopen. Zodra hij de eerste korrels binnen had begon er weer licht in zijn ogen te schijnen en die korrels werken alleen wanneer er sprake is van PVS oftewel post vaccinaal syndroom want is het niet van de vaccinatie gebeurt er namelijk niks. Dus vertel mij niet dat autisme niet door vaccineren kan komen (natuurlijk zijn er ook mensen die autistisch zijn geboren!). Mukkie, wij pb'en privé verder. Ik hoop dat er mensen hier zijn die ook na gaan denken, net als wij en hun eigen informatie gaan zoeken voordat ze met hun kritiek komen die totaal ongegrond is
Ah, de Telegraaf... hoogstaande literatuur (Kijk! DAT is nou denigrerend..) Mijn vraag was gewoon een vraag omdat ik werkelijk vind dat je volledige informatie moet geven.
vreselijk moeilijk lijkt me...en ik heb het vaker gezien/gehoord van ouders en psychologen in mijn directe (werk) omgeving!! helaas waar en steeds vaker... ik heb je inmiddels ook prive gestuurd...