Ik baal nu echt, bij mijn zoontje is de gehoortest niet geslaagd de 1e keer. Nu komen ze vrijdag terug om het nog een keer te proberen. Ik vind het kei eng, dadelijk is hij doof. Wie heeft hier ervaring mee? Moet nu zijn oortje masseren zodat het vuil eruit kan gaan.
Een nicht van mijn man had het ook voor met haar dochterje. 1 oortje ging direct goed en ander wilde maar niet lukken, ook bij de tweede keer niet. Ze is dan ergens anders naartoe moeten gaan voor een meer gedetailleerde test. Maar het kindje is niet doof aan 1 kant hoor, ze heeft gewoon een nauwe gehoorgang en dan is het moeilijker te testen. En dat zou er heel waarschijnlijk uitgroeien! Nog niet te snel paniekeren! Succes!
Hier was het aan 2 kanten niet goed, vrijdag komen ze dan nog een keer terug en anders moeten we ook ergens anders naar toe vind het evengoed eng!
Bij mijn zoontje was het de 1e keer ook niet goed. En de 2e keer was het wel goed. Ze hebben ons verteld dat dit heel vaak voorkomt dat de 1e keer niet lukt. Dus zou me nog geen zorgen maken als ik jou was.
Bij ons is zowel de 1e als de 2e keer mislukt, de 3e keer hebben we in het ziekenhuis gedaan, die zou volgens hun gelukt zijn, en Alyna zou langs één kant doof zijn.(ze kregen geen signaal aan die kant.)En ze zou heel veel oorontstekingen enzo krijgen. Ze zou buisjes moeten krijgen, maar wij zijn eerst met haar naar onze ka gegaan.Wat bleek: ze had vocht achter dat oor.(dat nu zo goed als weg is, en het kind hoort beter dan mij. en ze heeft misschien ooit één keer een oorontsteking gehad.) Niet te veel zorgen maken!
Bij ons lukte 1 oortje wel goed de eerste keer, maar de andere niet. Bij de tweede (en een ander soort test krijg je dan), was het direct beide goed.
Hier ook eerste keer niet goed aan 1 oortje. Gelukkig zei de vrouw van het CB me zelf om alsjebliefd niet te gaan zitten stressen, omdat dit heel vaak voorkomt en meestal te maken heeft met vocht/vuil/water of wat dan ook. Ik zou dan ook echt proberen je niet al te druk te maken (is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan). Kan je niet zelf al aan andere dingen zien dat je kindje kan horen? Kon ik wel al heel vroeg. Als er opeens een hard geluid was of zoiets, kreeg ik echt wel reactie. Ik hoop dat bij de tweede test alles goed is meid!
mijn dochtertje haalde steeds de test niet pas na anderhalf jaar ze had veel vocht in der oren waardoor de gehoortest niet positief waren ze heeft buisjes gekregen toen ze net 1 was geloof ik enj nu hoort ze alles
Hier was het aan één kant niet gelukt. Er zat nog teveel prut van de bevalling in het oor. Moest er verder ook niets aan doen en na 2 weken terugkomen om de test te herhalen. Toen was alles in orde, dus niet te veel stressen
Hier ook de eerste keer aan een kant niet gelukt. Heb me er niet druk om gemaakt, want je kon ook duidelijk zien dat hij wat troep in zijn oortje had. De tweede keer was het wel goed.
Nee niet verkouden. Net liet mijn dochter wel haar speelgoed maxicosi vallen en toen schrok hij ervan. Dus dan hoort hij toch wel iets? Dan zal hij toch niet doof zijn? Ik heb er echt buikpijn van hoor! Bij hem lukt het aan beide kanten niet, is dat een slecht teken??
Als hij schrok van het geluid zou ik me zeker geen zorgen maken. Hier bij allebei de gehoortest de eerste keer niet goed. De tweede keer wel. Was je zoontje in bad geweest voordat ze de gehoortest deden? Hier zat Mila net in bad toen ze belde dat ze die morgen zouden komen zij had dus nog water in haar oortje.
Hij was niet in bad geweest, dat was een dag geleden al gebeurd. Daarom maak ik me ook zorgen, heb er gewoon buikpijn van
Pff meid wat vervelend... hier is de gehoortest de eerste keer ook niet gelukt en ik weet nog dat ik het ook echt kei eng vond! Proberen niet druk te maken, écht niet! Het gaat best vaak de eerste, en zelfs de 2e keer niet goed! Er hoeft maar een klein beetje vocht in t oortje te zitten of een vuiltje o.i.d. en de test geeft al geen signaal!
Mijn zoontje was overigens ook die dag ervoor sochtends in bad geweest en de dag erna savonds kwamen ze pas voor de gehoortest... ook omgevingsgeluiden kunnen zorgen dat het niet goed lukt... wanneer komen ze terug?
Ik weet het, het is makkelijk gezegd, maar probeer je geen zorgen te maken. Zo'n gehoortest kan echt heel snel fout gaan. Mijn zoontje was op de kamer naast de onze aan het spelen en zelfs daar reageerde het apparaat nog op.
je moet neusspray halen kan namelijk wat vocht achter zijn oortje zitten en kan je daarmee wegkrijgen, onze gehoortesten mislukte 3! keer en hij hoort prima toen ze van een speciaal centrum kwamen was alles goed, waarschijnlijk denken ze wel dat ie daar MINDER hoort, waarschijnlijk door het vocht achter zijn oortje... zoutspray works like a charm kan je ook gebruiken als er tandjes doorkomen want vaak zie je dan het oortje ook opspelen.. (bij ons in elk geval wel) Ze gebruiken trouwens ook gewoon klote apparatuur hoor die van het centrum zijn veeeeeeel beter ik snap niet waarom ze niet meteen de goede testen doen!
Stress, hoogst waarschijnlijk om niks. Dat krijg je als je op dingen gaat testen. Als de uitslag dan niet meteen goed is, denk je meteen het ergste. NIET doen hoor!! Een kindje van 6mnd reageert nog niet eens altijd als je roept of zo, of op andere geluiden. En die test gaat vaak niet goed, om hele andere redenen dan dat het aan het gehoor van het kindje schort. Maak je niet druk. (Ik word zowiezo een beetje gaar van al dat getest op vanalles. Ook met de zwangerschap. Natuurlijk is het goed dat alles in de gaten gehouden wordt, maar soms vraag je je af of de stress opweegt tegen het echte risico of de kans dat er iets mis is. En het rare is: elk land houdt er zn eigen testjes op na ) Succes!