Krentenbaard :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stopcontact, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden kreeg ons ventje (bijna 17 mnd) een paar pukkeltjes op zijn gezicht. Sommigen zijn al weg. Maar op zijn kin zag ik vanmorgen geel "beslag" en na het wassen een soort "kapot blaasje", maar schoon.

Was al bang dat het krentenbaard was en dus even bij de h.a. langs geweest. Op het moment 1 kapot blaasje, 2 rode blaasjes en 1 bijna weg. Meer zit er eigenlijk niet (op het moment)
    We hebben zalf gekregen hierbvoor.

Maar hoelang is het nu eigenlijk besmettelijk? Ik heb niet helemaal goed geluisterd bij de huisarts :) Tot nu toe heb ik hem trouwens niet zien krabben.

Alvast bedank!

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden heeft het ook gehad die kreeg antibiotica toen omdat hij flinke plekken had maar dan vooral op zijn lijfje.

Krentenbaard is besmettelijk totdat de wondjes zijn ingedroogd of genezen.

Dus goed de handen wassen.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier al bijna 4 weken een krentenbaard. Wat is dat hardnekkig zeg! Antibiotica heeft ze gehad en we hebben zalf. Vorige week zag je helemaal niks meer dus ben ik gestopt met smeren maar een dag later was het weer terug :(

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je had wel de antibiotica kuur afgemaakt?

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik zie je reactie nu pas.
    Het was een hele zware antibiotica die ze eigenlijk niet eens hebben mocht omdat het voor kindjes boven de 1 jaar is.
    We moesten dmv een spuitje de vloeistof langzaam in haar mond laten druppelen.
    Dit 1x per dag en dan 3 dagen. Absoluut niet langer.

Dat hebben we gedaan.

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    @Blondi... jeetje, das ook vervelend zeg :(

@hier... hier is er vandaag 1 pukkeltje bijgekomen. Maar 1 is bijna helemaal ingedroogd en is zo klein nu dat je hem haast niet meer ziet. Dus de telling staat op 3,5 ;) We smeren maar braaf 3 x per dag.

Met de meeste zalfjes kun je beter nog maar een paar dagen doorsmeren heb ik het idee. Dat is bij een zalf voor een schimmeltje ook zo.

7. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Onze zoon was 8 mnd toen.ie het had heeft 4 weken.geduurd voordat het over was alleen.zalf gehad.

Deel Deze Pagina