Prikjes :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Female, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

    Female Niet meer actief

    Kynan moet vanavond voor zijn eerste prikjes... Voor het goede doel natuurlijk, maar ik zie er echt wel tegenop...

    Hebben jullie kindjes heel veel last gehad van de prikjes of verschilt dit ook heel erg per kind? En kregen ze meteen last of pas een poosje erna?
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    fay heeft nergens last van gehad!
    ja ze huilde heel even maar dat was zo weer over en toen we thuis waren had ze meteen nergens geen last meer van!

    maar ik denk idd dat het per kind verschild!
     
  3. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick heeft er wat meer door geslapen. Heeft er absoluut geen last van gehad. Wel had hij een onderhuids knobbeltje ter plaatse van het prikje, maar dat was ook niet pijnlijk en was na 10 dagen weggetrokken. Ik had voor de zekerheid een koud washandje meegenomen om er evt. op te leggen en ik heb hem even de borst gegeven na het prikken, maar eigenlijk was het niet nodig. Ook had ik voor het geval dat hij koorts zou krijgen paracetamol in huis. Ook niet gebruikt.
    Ik vond het zelf allemaal veel erger dan Mick zelf!


    Groetjes en sterkte vanavond!
    Emma
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Het zal echt per kind verschillen. Lotte heeft nooit last gehad van de prikjes, zelfs niet van de BMR die er toch om bekend schijnt te staan.

    Het is alleen zo sneu om te zien..
     
  5. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve moest ff huilen maar was zo over.
    Ze heeft daarna nergens last van gehad!
     
  6. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Veerle moest hard huilen bij het zetten van de prikjes maar dat was snel over.

    Eenmaal thuis heb ik haar beentjes gemasseerd om spierpijn tegen te gaan...toen lag ze te genieten en later was ze wel wat onrustiger dan normaal maar niet noemenswaardig.
    Wel handig om paracetamol zetpillen in huis te halen, gewoon voor de zekerheid.

    Verder zou ik de plekjes juist warm houden ipv koud. Kou verdoofd eventjes maar warmte doet de vloeistof beter verspreiden, en helpt tegen spierpijn waar ze later juist last van kunnen krijgen. Net als je als volwassene een tetanus injectie krijgt, daar hou je ook vaak spierpijn aan over.
     
  7. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Luuk moest even huilen, maar viel direct als een blok in slaap. Hij heeft vanwege het klagelijk huilen tijdens het flesje en iets verhoging een zetpilletje van me gekregen. Daarna had ik weer een heerlijk tevreden ventje.
    Ik had twee navelbandjes meegenomen en die nat gemaakt en om zijn beentjes gedaan. Dat vond hij wel lekker geloof ik. Ook kreeg ik op het cb de tip om vallen en stoten gel te kopen van vsm. dit schijnt ook goed te helpen. Wij mogen volgende week voor de 2e prikjes, maar vooral mama ziet er ontzettend tegenop.
    Luuk ging namelijk echt met zo'n pruillipje huilen en echt van pijn, dat deed mama ook heel zeer :(

    Liefs Liselotte

    Ps: volgens oma (mijn mama) moest ik me niet zo aanstellen haha!
     
  8. Niet meer actief

    ayman werd er alleen heel slaperig van, wilde alleen maar slapen

    hij heeft tot nu toe twee keer prikjes gehad
     
  9. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Jayden heeft vorige maand zijn 2e prikjes gehad.
    Geen traan gelaten!
    Helemaal niets...ik was bijna in shock (haat naalden)...maar hij had er echt helemaal niets van gemerkt.
    Hij is dan ook de eerste van onze 3 kinderen die echt niet gehuild heeft tijdens het krijgen van een prikje.
     
  10. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    koorts en die dag af en toe echt keihard kijsend huilen...
    met een paracetomel zetpilletje sliep hij vervolgens als een roos
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    Jullie antwoorden hadden me al wat gerustgesteld voordat ik ging. Zou eerst alleen met Kynan gaan, maar Papa had onverwachts vrijgenomen dus kon lekker mee... Ik vond het wel erg eng. Hij huilde alleen tijdens het prikken even, daarna was het meteen over. Nu is ie nog syeeds relaxed, heb zelfs gewoon lachjes gehad :D
     
  12. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa had naar haar eerste prikje ineens s'nachts een voeding nodig terwijl ze al door sliep s'nachts, verder heeft ze er geen last van gehad. naar haar tweede prikje is ze iets huiliriger als normaal geweest en over 1,5 week haar derde prikje ben benieuwd.
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje moest wel huilen tijdens de prikjes (ze heeft er nou 3 gehad), maar heeft er niet echt last van gehad. Ze sliep vooral veel die dagen.
     
  14. clarike

    clarike Actief lid

    22 mrt 2006
    455
    0
    0
    mijn zoontje krijgt er wel behoorlijk koorts van, maar is na de nacht ook wel weer over.
     

Deel Deze Pagina