binnenkant van haar mondje is wit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik zag net dat danisha aan de onderkant van haar bovenlip witte plekken heeft.. ik gister al dat het leek alsof haar tongetje beetje "stuk" was.. ook wat wite plekjes.. nou is dat wel zo'n beetje weg.. wat kan dat zijn?

Het lijkt alsof ze dan heeft zitten kauwen op haar lip.. zulke witte plekken heb ik weleens aan de binnenkant van mijn mond dan heb ik er op gebeten.. maar ja danisha heeft geen tandjes :rolleyes:

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Spruw!
    Even de huiarts bellen voor een kuurtje en ook je eigen tepels behandelen.
    Even het fruit laten staan, want dat kan met spruw pijn doen in het mondje.

4. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Klinkt inderdaad als spruw de. Ff naar de dokter.

5. Niet meer actief

hmm geef haar nu juist net een fruithapje...

maar spruw zit dus ook bij haar bovenlip enzo?

Ik geef geen borstvoeding

6. Niet meer actief

ik lees net ook dat de huisarts dan ook vaak naar de baby billetjes kijkt... gaat het gepaard met ecxeem danisha heeft namelijk vuurrode uitslag op haar schaamlipjes..

7. Niet meer actief

heb een foto gemaakt.. niet zo duidelijk:

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Volgens mij ook spruw. Even naar de huisarts voor een kuurtje dakatarin! Is het zo weer over!

9. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Ik herken het als spruw!
    Emma heeft het ook heel erg gehad en had het ook op haar bovenlipje.
    Als je zegt dat Danisha ook luieruitslag heeft dan zou ik even een afspraak maken bij de HA.

10. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ja, idd spruw.
    En dat exceem op de schaamlipjes heeft Lola ook en dat is dezelfde schimmel als spruw.
    Ik heb daar een creme voor gekregen gister bij de kinderarts, vandaar.
    Tip, alles wassen op 60 gr. en elke keer na gebruik van de speen (zowel fles als tutje) moet je ze steriliseren.
    Elke keer voor aanraking van je kindje je handen wassen en ook erna.
    Het is erg besmettelijk helaas.

Groetjes, Mirelle.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca heeft ook spruw gehad en heeft daar 3 x kuur voor gekregen. Deze hebben niet geholpen.
    Vaak gaat het vanzelf weer over. Alle flessen en (fop)speenjes meteen na gebruik goed uitkoken.
    Ook kun je het mondje met citroensap verdund met water schoonmaken.

12. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Is duidelijk spruw. Merel heeft het ook gehad. Je kunt zelf na iedere fles een paar theelepeltjes gewone (afgekoelde natuurlijk) thee geven. Er zit een stofje in thee waar spruw niet tegen kan. Merel heeft ook een paar keer een kuurtje gehad, maar dat werkte niet zo goed, ze ging er ook van spugen, vond het vies.

13. Niet meer actief

doktersassistent zei ook dat het vanzelf wegging maar rond half/2 uur belt een dokter mij (spreekuur) ik zal wel vragen wat ik het beste kan doen

14. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Yep, spruw! Anouk heeft het 1 keer gehad tijdens de BV en een keer tijdens bv. gewoon behandelen met daktarin en het kan inderdaad samengaan met luieruitslag. Hopelijk is ze er gauw vanaf.

Liefs,
    Duveldraakje

15. Niet meer actief

de dokter heeft gebeld en ze vond het wel laat omdat ze al bijna 6 maanden is maar ik heb een kuurtje gekregen dus die haal ik straks op en als het niet wegging moest ik langs komen.. uitslag gewoon met sudocreme..

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wanneer krijgen ze dan spruw? Waar komt t van zeg maar? Te weinig weerstand of heeft t met hygiéne te maken? Of komt t 'zomaar'?

17. Niet meer actief

ja op internet vind ik dan dit:

Hoe krijg je het

Spruw wordt meestal overgedragen van moeder op kind. Het kind kan al tijdens de bevalling besmet worden als de moeder een vaginale schimmelinfectie heeft. Ook kan het kind besmet worden via tepelcontact bij de borstvoeding. Er ontstaat dan een ping-pong-effect omdat vervolgens het kind bij de voeding de borst van de moeder weer besmet.

Maar ja gaat voor mij niet op want danisha heeft het nu pas..

18. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Lola krijgt het steeds van de dochter van mijn vriend.
    Zij heeft die schimmel gewoon bij d'r ook al laat ik haar steeds haar handen wassen voordat ze aan Lola komt. Het is amper te voorkomen.

Groetjes, Mirelle.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hm, da's raar. Als het een schimmel is doet sudocreme niets. Liever even met daktarin smeren.

20. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dochtertje heeft ook spruw gehad doordat iemand zijn vieze vingers in haar mondje had gedaan!
    Ik was woest niet alleen omdat Yildiz spruw had maar ik dus ook ontstoken borsten.
    Ik vond het altijd zwaar vervelend als mensen hun vingers in der mondje wilde stoppen.
    Ik hoop dat je meisje er snel vanaf is want het kan met slikken ook nog behoorlijk pijnlijk zijn.

Deel Deze Pagina