Hebben jullie tips om de prikjes dragelijk te maken voor baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanBibi, 24 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanBibi

    MamavanBibi Niet meer actief

    Bibi moet zometeen weer voor haar 2e vaccinatie prikje. Zo eng vind ik dat altijd! Ze moest de eerste keer zo hard huilen, ze schreeuwde het echt uit. Heb haar nooit eerder zo gezien, zo overstuur!
    Ik wilde jullie vragen hoe jullie kindje op de prikjes reageert en of jullie nog tips hebben om het zo dragelijk mogelijk te maken voor haar?
     
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja t is zielig. Even. Maar bedenk dat het maar even is en nog veel zielige als ze echt ziek worden van zo'n ziekte.

    Probeer die prikjes rond voedingstijd te plannen. Iets er voor kun je na de orekjes meteen fles of borst geven als troost werkt hier vaak goed.

    1e prikjes geen last van gehad. 2e prikje ook helemaal niks. 3e vaccinaties 2 dagen beetje koortsig maar verder ook niks.

    De prikjes van 11 maanden kunnen ze wel even een paar dagen ziek van worden.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  3. MamavanBibi

    MamavanBibi Niet meer actief

    Dankje voor je reactie! Ja wel een goed idee om haar erna aan de borst te leggen. Vorige keer hebben we een stukje met haar gewandeld, daar werd ze ook weer rustig van. Het is ook allemaal goed zo een prikje, maar m’n moederhart breekt wel steeds als ik haar zo overstuur zie van de schrik :(
     
  4. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.599
    10.791
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier hebben beide (tot nu toe) heel stoer op de prikken gereageerd. Allebei maar eventjes huilen. Onze dochter zei bij de laatste prik alleen maar doet wel een beetje auw mama.

    Verder gewoon lekker bij je nemen, als ze 2 prikken tegelijk moeten krijgen adviseer ik om ze achter elkaar te zetten en dan te troosten anders zijn ze netjes rustig en relax en dan begint de ellende weer overnieuw.
     
  5. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Als je vaccineert. Zou ik bij een klassiek homeophaat korrels vragen voor ervoor en erna. Zodat eventuele vaccinatie schade minder kans heeft. Je kan ook later ontstoren als er schade is. Maar is dan niet gezegd dat het ongedaan gemaakt kan worden.

    Ik heb bij de oudste dit ook gedaan met korrels.
     

Deel Deze Pagina