Vaatwasser gesloopt? Help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Neeltje1986, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hi,

Wij hebben sinds een kleine week een vaatwasser.. Nu de verbouwing zo goed als klaar was kon ik eindelijk alle spullen uit de dozen halen, in de vaatwasser en dan in de kastjes plaatsen..

En daar ging het fout! Nouja.. de tweede keer.
    Er kwam opeens zoveel schuim uit het apparaat gelopen dat we hem open hebben gedaan, zodat hij pauzeerde. Ik vroeg me af wat ik fout had gedaan, tot ik een fles afwasmiddel zag.. Leeg.. Ik keek in de doos en daar zat het allemaal op m'n servies. Goed, beetje stom.. (ook helemaal niks glibberigs gevoeld met inladen)

Ik handdoeken eronder gelegd en toch maar weer aangezet. Het schuim moet er toch uit..

Alleen nu doet ie niks meer! Nouja, niet wat hij moet doen.
    Het lijkt wel alsof hij steeds water probeert weg te pompen wat er helemaal niet is. Want zodra hij aan gaat, piept hij drie keer.
    Ik heb het boekje nagekeken, gedaan wat er stond.. Maar niks!

M'n man heeft tot 2x de stekker eruit getrokken, maar dan blijft ie hetzelfde herhalen..

Iemand tips wat ik nu nog kan proberen? Ik was zoooo blij met m'n vaatwasser, maar net alweer met de hand af kunnen wassen..

Liefs,
    Neeltje

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

je kan proberen om 2 maatbekers van een liter water er in te gooien onderin en dan weer aan zetten.. dan kan je controleren of de pomp niet kapot is zegt manlief!

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Heb ik vanmiddag al gedaan en dat pompt hij gewoon weg..

4. lautjuhhh

en als je hem leeg laat draaien?

5. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Hij draait niet.. Hij begint te werken, maar na 10 sec. horen we 3 piepjes en blijft ie afpompen terwijl er geen water meer in zit..

Dus een nieuw programma aanzetten gaat niet..

6. lautjuhhh

en de stekker er een paar uur uit laten in plaats van even? anders heb ik ook geen idee meer..

7. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Hij is er daar straks 2 uur uit geweest maar zodra we hem aan zetten krijgen we weer hetzelfde..

Ik zie net in het boekje dat hij een anti-overstromingsrichting heeft.. Hmm.. Als deze geblokkeerd is, wat goed zou kunnen aangezien er echt veel zeep aan de onderkant uit kwam, dan moet ik contact opnemen met de klantenservice..

Raar dat ze dat allemaal niet uitleggen in het boekje, neem aan dat ik niet de eerste ben die dit mee maakt.. ;)

8. lautjuhhh

dan idd ff de klantenservice bellen idd

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Staat er nergens in de handleiding hoe je eventueel je vaatwasser kan resetten?

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Uhm.. Nee.. Fijn is dat he..

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Meestal is resetten even de startknop of een ander knopje een paar sec. ingedrukt houden. Zou dat even bij de knopjes proberen want als je de resetknop gevonden hebt dan weet je dat meteen na een paar sec.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Meid,heb je al geprobeerd wat ik je ge-smst had? Volgens mij is dat toch echt dé oplossing! :)

13. mona23

mona23 Niet meer actief

wat voor merk heb je?

14. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Wij hebben pas geleden hetzelfde probleem gehad met onze vaatwasser ( Pelgrim ,onderdeel van Atag ) Ook bij ons was het eerst aanslaan maar binnen een minuut 3 keer piepen en in alarm blijven.
    Bij ons zat er inderdaad een probleem in de afvoerbuis.
    Er zat een scheurtje in waardoor niet al het water afgepompt werd.
    Onder op je bodem plaat zit een waterstop en zodra die geactiveerd word slaat de machine in alarm. Dit zodat bij een lekkage niet je hele keuken onder water komt te staan.

15. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    We hebben een Renlig van Ikea.

Resetten heeft geen effect gehad.. Helaas :(

We denken dat door het vele sop wat is overgelopen, het anti-lek systeem aan is gegaan..
    (Maar hoe je dat op moet lossen, staat natuurlijk niet in het boekje!)

Baal d'r wel van! Ding is nog geen week oud :(

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben dit probleem ook gehad, inclusief 3 piepjes.
    Je moet de pomp eruit halen ( als je die kunt vinden Vermoedelijk zit daar wat in. Wij hebben dit ook gehad en bij ons zat er wat in de pomp. Mijn man heeft de pomp uitelkaar gehaald en weer in elkaar gezet toen deed die het weer.

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ok.. Dat is een mooi klusje voor schoonvader morgen! ;)

Deel Deze Pagina