Prikkelbaar darm syndroom, wat werkt voor jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van JS, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Iemand die ik ken heeft veel baat bij fysiotherapie, ze masseren dan de buik los. Het helpt haar erg goed, erna iets meer last maar daarna tijden niet meer.

2. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

accupunctuur vind ik een beetje eng hihi. Al die naalden in je lijf

( heb de reclame van ff apeldoorn bellen voor me hihi )

En fysio, wist niet eens dat dat ook kon.
    Ik ga sowieso letten op wat ik eet, hopelijk val ik dan ook een beetje af. Ben alleen een enorme snoeperd en werk thuis dus heb er teveel tijd voor.
    Roken doe ik helaas wel en daarmee stoppen zit er voorlopig nog niet in. Eerst de andere dingen maar eens proberen

3. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Ik heb hier de leegloop-versie en ik kan dus bv niet tegen koolsoorten. Nu koop ik bij een reform-winkel (kruidje-roer-me-niet) gezuiverd krijt. Dit kook ik de laatste 5 minuten mee met de groente en 9 van de 10 keer heb ik dan geen last. Voor mij echt een uitkomst!

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat ook helpt als je pijn hebt, is een hittepit op je buik. Dit is een zak gevuld met pitten die je in de magnetron warm maakt. Te koop bij De Tuinen. Doet wonderen.

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb met vlagen last van de 1x-in-de-week variant. Ik moet zeggen dat het tijdens en na de zwangerschap zo goed is gegaan dat ik eigenlijk dacht dat het over was. Nu ik parttime werk gaat het ook een stuk beter want ik beweeg veel meer (zittend beroep) en ik heb veel minder stress.
    Wat bij mij heel goed helpt is hardlopen, helpt aan 2 kanten want het is en bewegen en het helpt stress te verminderen.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had vroeger altijd stevige pijn links in mijn dikke darm. Dan weer verstopping, dan weer rennen naar het toilet, verschrikkelijk.

Ik ben op gegeven moment bij een orthomoleculair arts terecht gekomen en toen ben ik voeding gaan elimineren en provoceren.

Wat ik echt vermijd is:

Geraffineerde suiker
    Verzadigd vet
    Teveel vlees en vet vlees
    Witte/snelle koolhydraten
    Melk
    Ei
    Teveel ijzerrijke groente!

Ik heb baat bij veel vezels, veel verse groente en fruit, rauwkost, noten en... Probiotica (pillen van Solgar).

Gekruid eten daar heb ik helemaal geen last van, maar een shoarmatje, papatje of vette pizza hoef ik niet te proberen.

Roken en chronisch medicijngebruik is ook niet echt gunstig.

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hier helaas nog eentje met pds... Heb het net een paar maand geleden ontdekt (althans... dat er een heus syndroom voor was... heb er eigenlijk al mn hele leve last van maar sinds de laatste jaren werde het alleen maar erger en begon het mn leven te beïnvloeden)

Ik heb vooral last van lucht in mn buik... vreselijke kramp (ontlasting werkt ook niet zoals het zou moeten maar is niet het ergste van mn klachten)
    Ik kreeg van de ha duspatal voor de momenten dat het echt heel erg is... merk alleen maar weinig resultaat...beetje jammer...
    Ik merk vooral dat tijdens stress periodes het het ergst is en heb nu altijd rennie deflatine mee overal heen (in elke tas in portomonee enzenz) dat werkt voor hele korte periodes heel goed.
    Verder drink ik elke dag een flesje yoghurtdrank van Lidl (weet zo gauw de naam ff niet maar is een probiotisch drankje), ik ben sterk
    geminderd met koffie drinken en het gaat nu iets beter gelukkig.
    Ook werkt bij mij vaak goed om te gaan liggen en dan n paar minuten op mn re-zij, dan een paar minuten op mn buik, dan mn li-zij en dan rug... dan merk ik vaak dat het gaat borrelen en vaak is dat gelukkig al genoeg... Helaas kan je niet overal gaan liggen...
    Maar moet nog veel leren, ik eet niet altijd even regelmatig en heb ook bepaalde stressmomenten die eigenlijk niet te voorkomen zijn... Ik vrees dat ik ermee zal moeten leven en zal er zoveel mogelijk aan doen om het te voorkomen... want ik wil niet weer krom liggen en janken van de pijn...

8. Ik moet vooral geen kruiden, specerijen en ui/prei eten. Van een beetje bieslook krijg ik al pijn en diarree.
    Vet eten is ook niet goed, maar krijg daar eerst al last van mijn maag van voordat ik krampen krijg :) dus mocht het nog een beetje vettig zijn dan dep ik dat er af.
    Die probiotica pillen helpen ook goed. Teveel vezels weer niet.
    Ook noten gaan hier absoluut niet goed.
    Ik kan zelf wel goed tegen melk en ei. Maar als je daar zelf niet tegen kunt zou ik aan een kippenei-eitwitallergie en lactoseintolerantie denken (koemelkallergie is vrij zeldzaam op volwassenleeftijd en lactoseintolerantie niet)

Deel Deze Pagina