Beste dames, ik heb een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met een placenta praevia. Bij de 20 weken echo hadden ze bij mij gezien dat m'n placenta voor de uitgang ligt. Tot gisteren verliep alles goed. Gisteren toen ik naar de wc ging zag ik ineens dat mn ondergoed vol bloed zat. Door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd en daar hebben ze een hartfilmpje gemaakt. Met de baby ging gelukkig alles goed en omdat het bloeden zo goed als gestopt was mocht ik weer naar huis. Nu heeft de verloskundige daar me geadviseerd het wat rustig aan te doen (dus niet sporten, zwaar tillen etc) maar verder eigenlijk niet. Ik was dus eigenlijk van plan morgen gewoon weer aan het werk te gaan (werkweek 5 dagen) Maar nu lees ik overal op internet dat de meeste vrouwen in deze situatie bedrust voorgeschreven krijgen. En daardoor weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen. Donderdag moet ik weer naar de gyn voor gesprek en echo. Ik hoop dat jullie adviezen/ervaringen hebben
Hier zelf geen ervaring, maar ik wou wel zeggen om wel rust te nemen!! Doe rustig aan meid. Hou ons wel op de hoogte hoe het met je gaat!! Sterkte!
Ik heb het wel gehad maar daar kwamen we toevallig met 34 weken achter nooit een bloeding gehad ook geen rust met 37+5 geplande ks gehad
Ik heb het bij mij vorige zwangerschap gehad, alleen nooit bloeding gehad. Ze hadden me toen wel gewaarschuwd dat dat kon gebeuren. Hier nooit advies voor rust gehad. Met 30 weken bleek de placenta te zijn verschoven en lag hij nirt meer voor de uitgang
Ik heb bij 33 weken een heftige bloeding gehad, waardoor ook de weeen op gang kwamen. Aan de weeënremmers, longrijping etc. Best schrikken dus. Dit alles dinsdagnacht. Medicatie deed gelukkig zijn werk en op vrijdag was het bloeden zo goed als gestopt. Zaterdag mocht ik naar huis, maar had ik dat maar nooit gedaan! 's Middags alweer een behoorlijke bloeding en ondertussen was ik 34 weken zwanger, dus remmen ze niet meer. Onze dochter is dus 6 weken te vroeg geboren. Mocht me het weer overkomen, de bloedingen, dan zal ik zeer zeker veel bedrust houden! Maar dat komt door mijn ervaring... Succes ermee. Het is behoorlijk schrikken...