wakker in bed laten liggen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo allemaal,

Dit is niet mijn eerste topic over slapen.... Mijn zoontje is overdag niet een makkelijke slaper. Als hij al in slaap valt in zijn bedje overdag is het voor 45 min. Maar ook ligt hij heel veel gewoon een half uur of een uur wakker in bed om zich heen te kijken zonder in slaap te vallen, terwijl hij wel moe is! Hij huilt dan niet of amper. Vaak haal ik hem er dan na een tijd uit en doe ik hem in de draagzak, dan slaapt hij meestal binnen 5 minuten... hij is dus wel moe. Maargoed.. Ik kan eigenlijk niet elke dag met die draagzak blijven lopen, dat houd ook een keertje op... wat zouden jullie doen?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Zolang hij niet huilt of onrustig is zou ik m lekker laten liggen. Zo leert ie ook zelf in slaap te vallen.

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Eens met Manuk, dit had ik zelf ook gedaan en doe het af en toe ook overigens.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.109
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gewoon laten liggen, zeker als hij niet ligt te huilen. Ik denk dat als je hem steeds in de draagzak neemt, dat hij dan straks niet meer zelf in slaap kan vallen. Terwijl hij dat nu blijkbaar wel kan. (Dat is trouwens geen garantie dat hij het straks nog kan hoor. Maar als he hem gewoon zelf in slaap laat vallen, denk ik dat de kans wel groter is dat hij het straks nog steeds kan.)

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Als hij niet huilt zou ik hem even laten liggen. Blijven proberen is wel goed natuurlijk, maar lukt het niet dan lukt t niet. Volgende keer beter. Ik kreeg veel commentaar dat ik mijn zoon bij me in slaap liet vallen. Terwijl ik het slapen belangrijker vind, dan waar en hoe hij slaapt. Inmiddels is hij 4 maanden en kan hij prima in slaap vallen alleen in z'n bedje. Dus laat je niet gek maken met dat je hem zou verwennen en gewennen, lekker bij je nemen en van genieten!

6. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ze zeggen dat je een baby tot ongeveer 6 maanden niet kan "verwennen"met zulke dingen maar als ik naar mijn eigen zoontje kijk ben ik het daar dan niet helemaal meeneens. Mijn zoontje hecht heel veel waarde al vanaf dat hij een maand of 3/4 is aan een vast bedritueel en ging het anders kwam hij gewoon moeilijk inslaap.

Ik zou ook zeggen zolang hij niet huilt maar gewoon ligt gewoon lekker laten liggen. Misschien als hij in de wandelwagenbak ligt een stukje lopen dat hij wat in slaap dommelt ofzo. En in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst of met andere woorden, als je kind nu keurig zelf in slaap valt wil het niet zeggen dat hij dat "altijd" zelf doet en wanneer hij dat nu niet kan wil het niet zeggen dat dat nooit meer goed komt!

7. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Maar waarom niet gewoon doorgaan met hem in de draagzak in slaap helpen? Ik doe dat ook nog steeds en dat gaat perfect.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Als hij niet huilt kun je hem denk ik ook best in zn bedje laten liggen. Maar ik zie dat hij nog erg jong is. Als je het vervelend vindt om hem te laten liggen dan zou ik hem gewoon lekker in je drager stoppen. Dit hoeft echt niet te betekenen dat naar zn bedje verhuizen later een drama wordt. Onze dochter heeft heel lang overdag altijd in mn drager geslapen en slaapt pas sinds een paar maanden in haar bedje. De overstap naar het bedje ging eigenlijk heel soepel. Op een gegeven moment merk je wsl vanzelf dat hij in je drager niet meer zo goed slaapt (veel leuke afleiding ;)), en dan kun je hem altijd nog naar zn bedje verhuizen.

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mee eens.... maar het is ook niet zozeer een kwestie van VERwennen... meer een kwestie van wennen.

Hier ook altijd een vast bedritueel en mijn dochter slaapt ook niet altijd meteen, maar ze slaapt wel! Ze moppert ook niet.... ook niet als ik 's ochtends er iets langer over doe om haar uit bed te halen. Ze vermaakt zich prima en gaat dan een gesprek met d'r knuffel aan :)

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik laat ze ook weleens liggen als ze wakker is. Als ze niet aan het huilen is maakt het niet uit toch?

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zolang hij niet huilt zou ik hem ook laten liggen. Rust hij toch een beetje uit.

Mijn zoontje heeft de eerste paar maanden van zijn leven letterlijk bij mij gewoond: In mijn armen, in de draagzak. Vooral het laatste spendeerde hij het grootste gedeelte van de dag.

Hij had heel veel moeite om in slaap te vallen en als hij sliep, dan was het met een beetje geluk 45 minuten (slaapcyclus is 45 minuten van een baby). Hij was daarna nog steeds moe, maar kon niet de volgende cyclus te pakken krijgen. Dus hup in de zak en dan sliep hij weer verder.

Sinds een week of 2 á 3 lukt het hem wel om overdag in zijn eigen bedje te slapen, en tukt hij meteen een uurtje of 2 á 2 1/2 achter elkaar.

12. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Onze meisje nu 9 maand. Ligt heel veel wakker in haar bed.
    Elke morgen als de wekker gaat, is mevrouw al wakker. En lekker met haar beer aan het spelen. En wacht heel rutsig af tot wij haar komen halen.

Ik zou hem lekker laten liggen.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gewoon liggen is ook uitrusten. Hoe ligt hij in zijn bedje? gewoon onder een dekentje? Heb je inbakeren al eens geprobeerd? Een draagzak beperkt hem nl net als inbakeren, in zijn bewegingen. een baby van die leeftijd wil nl nog wel eens zichzelf wakkerhouden met zijn bewegingen.

14. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou hem ook gewoon lekker laten liggen. Hier slaapt mijn dochter ook vaak maar 45 minuten overdag.
    Ook een vast bedritueel.

Misschien is inbakeren wel een idee?

15. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ze lag hier ook regelmatig voor het slapen gaan en na het wakker worden te teuten tegen de mobiel boven t bed, vond ze leuk, ze lachtte er ook altijd bij..

Als ze nu smorgens wakker wordt en na haar middagslaapje ligt ze ook eerst lekker te spelen met nijntje en hele verhalen op te hangen. Heerlijk toch! Genieten:)

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt voor alle reacties! Hij wordt al ingebakerd en dat werkt snachts heel goed. Overdag heeft hij dus nog steeds moeite met inslapen. Gisteren heeft hij 2x 45 min in bedje geslapen en 1x 2 uur in de draagzak.

17. pluim

pluim Lid

15 nov 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is erg herkenbaar. Mijn dochtertje van 10 weken heeft dezelfde problemen. We bakeren haar ook in, ze slaapt 's nachts vaak goed, maar overdag wil het nog niet echt. Ik doe haar niet meer in de draagzak, maar probeer haar echt in haar bedje te leggen steeds. Soms slaapt ze 3 kwartier achter elkaar, soms maar een kwartier. Ze begint dan te huilen na zo'n slaapje. Troosten lukt niet altijd. Soms laat ik haar even huilen (niet langer dan 5 minuten achter elkaar, of een half uur in totaal (met stille tussenperiodes)). Dat vind ik erg lastig, maar het lijkt daardoor al wel iets beter te gaan. Meestal valt ze dan wel weer in slaap. Maar ik vind het echt niet makkelijk!

18. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    slaapt ie beter als je m op zn buikje legt?

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben de kinderen altijd wakker in bed gelegd en ook in bed gehouden zolang zij zich amuzeerden. Ik denk dat we daarom nu kinderen hebben die het prima vinden in hun bed, ook als ze nog niet heel moe zijn. Dochter gaat om 19:30 naar bed en slaapt vaak pas een uur later. Ze zingt en vertelt verhaaltjes aan haar knuffels, 'leest' een boekje (klein lichtje is aan) en heeft het prima naar haar zin. Niets mis mee. Voor beide kinderen is het bed / de slaapkamer een veilige plek waar zij zich duidelijk prettig voelen.

Deel Deze Pagina