Hoi mijn dochtertje van 2 weken wil alleen bij ons slapen. Vanaf dag 1 heb ik haar steeds geprobeerd in haar bed te leggen. Overdag slaapt ze wel eens maar snachts is het een drama. Zodra ik haar in haar bed leg gaat ze huilen. Ik heb al geprobeerd haar te laten huilen en dan troosten enz maar dat werkt niet. Ook in een kinderwagenbak enz op onze kamer wil ze niet slapen. Ik heb ook nog een zoontje en ik wil hem niet wakker maken en heb zelf hard me rust nodig dus na een tijdje leg ik haar toch maar weer tussen me in. Maar ik vind dat niet fijn en eng. Hebben jullie tips voor me? Ze slaapt wel goed en heb haar nu in een puckababy liggen
lees dit eens: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Je bent net geboren, en dan...? hou je kleintje lekker bij je, niet laten huilen...gewoon lief troosten, dan maar even wat zwaardere nachten maar het komt vanzelf goed! geef je borstvoeding? misschien wat vaker aanleggen 's nachts? en overdag wat meer wakker houden? hou het wel donker en rustig 's nachts...
Hier was het ook zo, wij hadden wel het wiegje op de kamer helemaal bij mij tegen het bed aan en het ging steeds iets beter. Als ik zijn handjes pakte of zachtjes neuriede terwijl hij in zijn wieg lag viel hij in slaap. Mensen kunnen wel zeggen lekker bij je nemen maar als je oververmoeid bent en je zit of ligt met zon ukke in bed val je zo in slaap, das best gevaarlijk vind ik. Heb het in slapeloze tijden zelf ook gehad tijdens bv ( om er een uur later achter te komen dat meneertje gewoon doorsabbelde ) maar vond dat toch geen prettig idee.. Mijn advies dus, zet de wieg tegen je bed aan en bouw het zo op. Met 5 weken sloeo hij hier op zijn eigen kamer omdat.meneertje nogal een luidruchtige slaper is
Gewoon accepteren, onze dochter heeft regelmatig bij ons in bed geslapen toen ze zo klein was. Wij legden het aankleedkussen tussen onze kussens en gewoon met haar eigen dekentje, ging prima!
hihi siënna slaapt nog steeds bij ons... ze begint in dr eigen bedje maar om een uurtje of 2 heeft ze t daar wel gezien. ze blijft dan huilen tot ik r bij mij leg, ach wel gezellig tegen de tijd dat ze 18 is zal ze wel in dr eigen bed blijven......
ik vond het ook eng om haar bij ons in bed te leggen. bang dat we onze eigen deken over haar heen trokken terwijl ze echt helemaal bovenaan lag.. Dus hier ook de wieg helemaal tegen het bed aan en met een arm over haar heen troosten. werkte hier het beste. Als ik het over zou moeten doen, zou ik er een co-sleeper van maken denk ik
Ons meisje heeft de eerste maanden ook bij ons geslapen. Ik was te pijnlijk om mn bed voor haar uit te gaan na mn KS en ze had de geborgenheid nodig. En ik vond het heel fijn en vertrouwd om haar zo dicht bij me te hebben. Waar ben je bang voor? Je gaat echt niet zomaar op je kindje liggen! Hebben jullie een matras met spleet of is het 1 matras? De spleet is wel een risico dus daar zou je een topper over kunnen leggen. Leg verder je hoofdkussens goed aan de kant, leg je dekbed wat lager, zodat die niet tot je schouders komt en leg je kindje in een baby slaapzakje ( Maat 56-62 hema of prenatal bv ) en dan zal het echt niet zomaar onder je dekbed terrecht komen. Ook zit je nu veilig qua warmtestuwing omdat je kindje zijn eigen slaapzakje heeft. Nu moet je nog even zorgen dat je je man een duw kan geven als hij ruw slaapt. Vaak ga je op je zij liggen, beschermend om je baby heen, een natuurlijk instinct. Lees hier ook eens: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Hechting - Koester je baby 24 uur per dag Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding Van mij dus ook geen tips van "Laat maar huilen op eigen kamer, ze leert het vanzelf wel" want dat vind ik niet tegemoedkomen aan de behoeften van je kindje. Je kindje wil veiligheid, en veiligheid vind je bij mama. Als jij zorgt dat je kindje veilig ligt, kan ze lekker bij je slapen. Je zult misschien vanzelf gaan merken als je kindje er wel aan toe is om naar een eigen wiegje of eigen kamertje te gaan. Hoewel mijn poppetje van 14 maanden ook nogsteeds bij ons slaapt, wel in de co sleeper, maar wel op onze kamer.
2 weken is nog zo klein! Mijn zoontje sliep toen ook alleen nog maar op mij/mijn vriend of in de draagdoek. Pas met 6 weken zijn wij met bedje begonnen. In combinatie met een puckababy en rust en regelmaat ging dit na 1 week ontzettend goed. Dus geef het tijd, het komt echt vanzelf. Op een gegeven moment merk je wel dat ze er aan toe zijn om in hun bedje te leren slapen. Je kunt haar trouwens ook op een aankleedkussen leggen tussen jullie in. Weet je zeker dat je er niet op kunt gaan liggen...
Een co-sleeper is eenvoudig zelf te maken van een tweedehands ledikantje. Mijn dochter is nu twee en slaapt er ook nog geregeld in. Ik vind het zelf prettiger dan tussen ons in. Eerst vond ik haar wel erg klein er voor en nu beweegt ze teveel. Op een aankleedkussen vind ik eerlijk gezegd geen goed idee, dat ademt voor geen meter en dat is wel één van de voorwaarden van een veilige slaapplek. Een matrasje vind ik dan beter. (evt op het aankleedkussen om een 'kuiltje' te creëren.) Een boek waarin de voorwaarden voor veilig samenslapen goed staan beschreven is Slapen met je baby - geschreven door James J. McKenna Ph.D. en Marianne Vanderveen-Kolkena
nee aankleedkussen zou ik ook echt niet doen! dan worden het zweetnachten voor je kleintje, dat ademt inderdaad totaal niet... ik deed altijd het voedingskussen en daar een lakentje omheen spannen...en dat dan tussen onze hoofdkussens in zodat hij niet onder onze deken terecht kon komen. (heerlijk trouwens als ik er aan terug denk...dat tussen ons in slapen )
Hartstikke normaal dat je kleintje alleen maar bij jou wil slapen. Ze is tenslotte niet anders gewend dan bij jou in de buurt te zijn. Je bent voor haar "veilig gebied". Al het andere is onbekend en dus eng. Houd haar dus gewoon lekker bij je. En dat je dat vermoeiend vindt...tja, dat is het ook, maar dat heb je nou eenmaal met kleine baby's . Ga overdag ook lekker liggen als je meisje ligt te slapen en dan doe je weer wat energie op.
ik vind het niet erg dat ze alleen bij me wil zijn maar wel vermoeiend dat ze alleen in mijn bed wil slapen. tja en smiddags gaan liggen is ook niet zo makkelijk met een peuter en een huishouden haha
Waarom is het vermoeiend dat ze in jouw bed wil slapen? Het is toch gewoon fijn dat ze slaapt? Maakt toch niet uit waar? Anders koop je een draagdoek, dan kan ze de hele dag bij je zijn en 's nachts slaapt ze naast je. Niks vermoeiende aan hoor! (en het huishouden gaat prima met een babytje op je buik!)
Een co-sleeper is echt fijn! Heb hem zelf ongeveer 10 weken gebruikt en toen is ze probleemloos overgegaan naar het ledikantje op dr eigen kamer.
Onze oudste dochter heeft 2 weken boven op mij geslapen alleen zo sliep ze.... Onze jongste heeft 8 weken alleen boven op mij geslapen het was steeds een drama om haar in haar bedje te krijgen zowel overdag al snachts .... Na die 8 weken sliep ze tussen ons in op haar eigen matras die we bij ons in bed hebben gelegd ... Ik ben echt tegen laten huilen zou niet weten waar dat goed voor is bovendien ben je dan nog langer wakker ... Met 9 maand sliep ze pas door en dus ook in haar eigen bed ....
Nou ja ik slaap dan niet goed en vind het eng dat mag toch? Bovendien ben ik ook nog eens ziek waardoor ik erg vermoeid ben. Je doet net ofdat ik niet bij me kindje wil zijn ofzo? Tenminste zo komt het over. Ik wil gewoon dat ze leert in haar eigen bedje te slapen. Ik heb namelijk geen zin dat de kleine over 1 jaar nog bij ons ligt toch niets raars aan.
Ik heb nu weer de wagenbak op de kamer gezet ga het gewoon daar weer eens in proberen. Ik weet ook helemaal niet meer hoe dat ging met onze zoon haha. Maar toen lag ik na 3 weken ook al in het zh met hem. Ach het zal vast wel goedkomen. Ma gaat me vriend weer werken en dan gaan we meer regelmaat toepassen met dr