hoi mensen, Ik ben nu net 7 weken zwanger, en vanaf deze week kan ik s ochtends mn brood gewoon niet door mn keel krijgen. ik moet het van mezelf wel eten omdat ik anders over een uurtje weer heel erg honger heb. ik eet elke ochtend 3 plakken bruin brood. maar ik moet het gewoon tot kokhalzend toe opeten, vind het niet prettig meer. heeft iemand misschien een idee wat een goeie vervanger zou zijn voor 3 plakken bruin brood. ik doe ook nog wel eens dat ik dan 1 plak mee neem na mn werk en dat ik die dan tijdens mn eerste pauze eet. maarja vooruit, ik moet s ochtends echt wel wat eten anders ga ik van mn latje oja, en ik hou niet van yoghurt
beschuitje kan opzich misschien wel, maar dan heb ik zo weer honger, moet s ochtends altijd wel goed wat eten.. misschien is brinta nog wel een goed idee ja..ik kan straks na 9 maand geen brinta meer zien dan haha maarja alles voor het goeie doel
Ik ben om die reden corn flakes gaan eten (krijg je ook gelijk melk of yoghurt binnen voor je calcium ) En broodjes pas later in de ochtend en dan niet 3 achter elkaar, maar verspreid over de dag. Misschien heb je daar iets aan Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik eet sowieso nooit brood 's ochtends, maar muesli met melk. Heb vaak verschillende smaken in huis, kan je nog varieren ook.
Brinta pap en vandie fruitontbijt van Hero, daar raak je echt goed vol van en je hoefd niet echt te 'eten'.
Ik was gek op Brinta, geeft ook goed/prettig over Beter dan brood in ieder geval. En hopelijk voel je je over een paar weken weer beter en kan je gewoon weer aan je bammetjes!
dankje mmeke...fijne geruststelling dat het wat makkelijke over geeft haha.. Ik ben ook gek op brinta, dus ga het echt proberen, en misschien is het idd ook een goed idee om de broodjes verspreid te eten.. in ieder geval..bedankt voor de snelle reactie
Ik lees even mee, krijg ook geen brood meer weg. Ik ga fruit, yoghurt en noten proberen. Van die combi heb ik altijd lang een verzadigd gevoel. Succes!
nou ik heb vanmorgen brinta gegeten..goeiedag wat was ik daar beroerd van het zit me nu nog steeds niet lekker. dus brinta word toch niet wat dan.. ik hou wel heel erg van pap enzo..morgen ga ik even beschuitenpap eten, dat is ook niet zo zwaar en je bent wel lekker vol.. handig joh zo'n weekend
Wat ik altijd doe, is wat hagelslag of choco vlokken door de Brinta heen mengen. Krijg je lekkere chocosmaak
drie boterhammen, je legt jezelf wel wat op hoor, dat krijg ik ook niet weg 's ochtends (zwanger of niet)! Voor mij werkt brinta altijd wel goed. Wat je ook kan doen, is kijken bij die kant-en-klare pappen in het zuivelvak van de supermarkt: griesmeelpap bijvoorbeeld, of rijste- of gortepap. Nog een lekkere optie: melk, banaantje, een handje walnoten en een schep tarwezemelen (bv zonnatura) bij elkaar in de mengbeker en staafmixeren... als je een zoetekauw bent evt nog met hagelslag... kan je lekker wegslobberen en je hebt alles binnen!
Of gewoon kleinere hoeveelheden. Als je nou es gewoon een halve boterham neemt. Je zegt dat je dan weer vlug honger hebt, dan pak je op dat moment weer een boterham, of een halve. Zelfde voor een beschuit, neem er eentje smorgens, en als je dan later trek krijgt weer eentje, of brood. Je moet nu geen grote hoeveelheden eten, ook niet van brinta. Kleine beetje om de 2 uur is het beste. Van een lege maag wordt je namelijk ook misselijk. Gewoon miniporties hele dag door. Of ontbijt eens met alleen fruit. Dat deed ik, alleen fruit en water vanaf dat ik misselijk werd tot het overging. Hele dagen door. Meer kreeg ik niet weg. Na de tien weken sloeg ik door in hele dagen vreten...ook niet goed...
ukoldaatje..ja ik moet s ochtends echt iets in mn maag hebben, anders ga ik zo van mn latje, dus heb die voeding s ochtends echt nodig..het verdelen ben ik ook mee begonnen, dat bevalt me goed. momQ 2 be: ontbijtkoek ben ik gek op..misschien idd wel een goed idee