met kleuter op vakantie (buitenschool)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nazli21, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn zoon zit in een kleuterklas. Hij is niet leerplichtig. En wij willen in september voor een weekje op vakantie gaan, maar dat zal dan vallen buiten de schoolvakantie. In juli is het druk op de werk van mijn man, en In augustus kunnen we niet gaan ivm met de ramadan.

Denken jullie dat het een probleem zal zijn??

ik kan het beste aan de juf vragen, maardacht ik vraag het eerst aaan jullie.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    zolang je kind nog geen 5 jaar is levert het geen problemen op

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Heb toevallig hier een vrijvraagformulier hier liggen :D
    Hier zijn de regels dat het eenmaal per schooljaar word verleend, niet langer dan 10 dagen mag duren en het niet plaats mag vinden in de eerste 2 lesweken van het schooljaar..

Stijn is ook nog niet leerplichtig maar we moesten het wel officieel aanvragen voor de papieren. Het ging dan niet naar de leerplichtambtenaar maar werd meteen ondertekent door de directeur

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    owh gelukkig zeg. Wij willen op 17 september voor 7 dagen naar turkije gaan. dat is minder dan 2 weken en in de 3 week van september..

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier is dat ook zo, alleen telt bij ons ook nog mee wat voor werk je hebt. Bij ons zijn ze wat coulanter als je een seizoensgebonden bedrijf hebt, zoals wij. Ook hebben ze het liefst dat die extra dagen aansluiten aan een andere vakantie. Al is dat laatste volgens mij niet verplicht.

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Het is hier ook zo dat als je kan bewijzen dat je niet in de vakantie vrij kan krijgen je buiten de schoolvakanties op vakantie mag maar dat is natuurlijk als ze leerplichting zijn..

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Jou zoontje is 3. Dan zit hij toch helemaal nog niet in de kleuterklas? Toch gewoon op de peuterspeelzaal

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als hij op de peuterspeelzaal zit, dan maakt dat niet uit, al zou ik het wel in overleg met de juffies doen.

Ik zou zelf bij basisonderwijs niet buiten de vakanties op vakantie gaan (tenzij het echt niet anders kan). Maar goed, ik heb makkelijk praten, zit zelf in het onderwijs en man is flexibel in zn vakantiedagen :)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    In belgie gaan de kindjes met 2,5 jaar naar school. Hij gaat volgend schooljaar in de 1ste kleuterklas.

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn man konin juli geen vrij krijgen,want iedereen had eerder vrij gevraagd en in augustus kunnen we niet want dsn begint de ramadan.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weet niet hoe het in belgië is. maar die zijn toch sowieso van 1 juli tot 1 sept vrij?

ik zou het gewoon officeel aanvragen bij de directie. uitleggen waarom, nee heb je ja kun je krijgen.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    idd van 1 juli tot 1 september is de zomervakantie.
    ik ga het op school navragen of het mag.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou het gewoon navragen ;)

Wij gaan overigens gewoon met de ramadan op vakantie. Ikzelf doe niet mee,maar manlief wel. Het is de enige periode dat hij vakantie heeft en vind het zonde als we dan niet kunnen!

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij doen wel mee met de ramadan,maar we gaan de zee en zwembad in. En we willen graag winkelen. Inde warmte is hetmoeilijk.

Deel Deze Pagina