prikkels!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maartje25, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Echt? Haha nee niks over gehoord! Ik hoor het wel over inbakeren van mijn ouders en schoonouders dat het zielig is. Tja...

2. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Nee precies... ik wil ook ni et als een muis door mn huis sluipen of nergens meer naartoe kunnen maar ik wil ook niet een dochter die mij na 10 uur wakker te zijn geweedt mij wanhopig aankijkt terwijl ik haar op geen enkele manier in slaap krijg. En geloof me, ik was de wanhoop naarbij... het was geeneens een huildag... op een gegeven moment had ze de kracht niet meer om te huilen...
    Plus dat ik niet meer aan haar kon zien of ze nou honger, slaap of verdriet had. Elke keer als ik de borst gaf dronk ze wat en viel dan is slaap om vervolgens daarna gelijk weer wakker te worden...nouja je snapt het al...dan is de cirkel rond...

Vanmorgen slaapt ze dan heerlijk en ik haalde haar (voor het eerst) vrolijk uit bed! Welke moeder wil dat nu niet...?

Wat betreft het leren om met prikkels om te gaan: wij zijn beide ook heel snel (over) prikkeld dus het is niet gek dat zij daar ook gevoelig voor (zou) zijn

3. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Het is ook wel een beetje de tijd van tegenwoordig.
    Hier staat ook vaak de tv aan, en als die niet aanstaat, dan staat de radio wel weer aan.
    Altijd wel geluid op de achtergrond dus.
    Ik las ergens dat ze vroeger de eerste 6 weken na de bevalling thuis bleven vanwege het vermijden van prikkels!
    Tegenwoordig wordt er bijna van je verwacht dat je na 2 dagen alweer op de been bent.
    Misschien willen we ook wel teveel tegenwoordig.
    Baby's mogen niet meer huilen, moeten goed slapen, drinken enz.
    Soms wordt ik daar ook weleens moe van, ook alle mensen die zich ermee bemoeien ( bv wat ik scheef over dat spuugdoekje, als mijn kind daar nou lekker mee in slaap valt?!)

Wat ik eigenlijk wil zeggen en ook al geschreven is: probeer je eigen gevoel te volgen wat betreft de prikkels.
    Denk je dat je meisje een goede dag heeft, dan ga je lekker eventjes op pad, voel je dat ze haar dag niet heeft, dan probeer je het gewoon wat rustiger aan te doen.
    Het zou weleens fijn zijn om je kind in een glazen kistje te kunnen stoppen, maar ik denk als je je kindje nooit blootstelt aan de buitenwereld, zullen ze er nooit aan wennen.

4. maartje25

Nee dat klopt inderdaad pooh82. Ze moeten het ook gewoon leren...de wereld is nou eenmaal niet stil...
    Vandaag bijna geen prikkels gehad en vanmiddag en vanavond was het ook weerpet...dus wat dat betreft :) maakt dus ook niet uit... nouja ik wacht gewoon een paar dagen misschien pakt ze de draad weer als vanouds op...
    En tsja...misschien moet ik ook nog heeeeeel wat iver haar leren...:)

5. maartje25

Nou...vandaag voor het eerst imgebakerd.
    Ze slaapt kei goed maar toch voel ik me slecht..

Doe ik haar wat te kort? Is het, samen met de borstvoeding echt wel zo handig? Ik las op internet over een verstoorde ouder-kind relatie?!

Plus...ze meld zich noet voor de voedingen moet ik haar wakkermaken?

Snachts slappt ze super goed...kan ik dan die doek aflaten?

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Meid! Je bent voor het eerst mama en super onzeker! Nergens voor nodig. Je mag best fouten maken als het maar fouten zijn waar je over nagedacht hebt. Daarbij, als er eens iets mis gaat, sta dan even stil en vraag jezelf eens af of ze daar over 5 jaar nog last van heeft. Meestal zal je antwoord nee zijn. Dan is er ook geen probleem.

Inbakeren, tja.... daar zijn vaak de meningen over verdeeld. Ik persoonlijk hou er niet van mijn kind vast te leggen. Echter, wanneer je een kindje hebt die heeeeeel bewegelijk is en zichzelf continu wakker maait met de handjes.....tja misschien dat ik het dan ook wel zou proberen. Het is en kwestie van proberen wat werkt.

Wat betreft het voeden snachts, eerlijk maak je niet druk. Mijn eerste die heeft nooit een nachtvoeding gehad, wilde hij niet vanaf zijn geboorte, prima toch en met 7 weken heb ik de avondfles van 23 uur eraf gelaten, ik moest hem er telkens voor wakker maken en dit ging prima dus met 7 weken sliep hij van 7 tot 7.

Mijn tweede heeft wel nachtvoedingen gehad. Toen zij 8 weken was kwam ze ook niet meer voor der 23 uur voeding. Toen heb ik die er als eerste afgelaten. Ze kreeg dus om 7 uur voeding en dan naar bed, daarna kwam ze eerst om 2 uur dat verschoof naar 3 uur toen even half 5 en half 5 ben ik gaan rekken, lekker even bij mama in bed, ze schreeuwen echt wel als ze honger krijgen. Resultaat met 12 weken sliep zij van 18:15 tot 07:30.

Dit bovenstaande is ook allemaal niet zoals het hoort, maar joh, ze krijgt alle voedingen groeit goed en is happy de peppy, iedereen blij toch?

Kijk naar je kindje en hoe stom het ook klinkt volg je gevoel. Je kunt nog alles zo doen als het in de boekjes staat maar als jij je er niet happy bij voelt dan zal er echt wel wat zijn wat niet oke is. :)

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan me voorstellen dat al die tegenstrijdige adviezen ervoor kunnen zorgen dat je soms niet meer weet waar je het beste aan doet.
    Jullie zien jullie kindje zelf het meest kennen haar het beste.

Onze dochter was ook enorm snel overprikkeld. 1 Bezoekje en vastgehouden worden door andere mensen stond garant voor enorme onrust (vanaf de kraamtijd). Hier hielp het wel om te beschermen tegen prikkels. De prikkels die ze dan nog mee kreeg waren voor haar al meer dan genoeg om te verwerken (duurde vaak al de hele avond) en het voeden van een enorm overprikkelde baby was voor mij ook geen pretje.
    Toen cb hier kwam voor het huisbezoek met 2 weken kregen we ook meteen advies in te gaan bakeren (na onderzoek heupjes door de arts) en nog wat andere tips. Wij hebben uiteindelijk andere keuzes gemaakt (niet ingebakerd, wel prikkels gereduceerd) omdat die beter bij ons passen (draagdoek hielp hier o.a. goed, niet van hand tot hand laten gaan, bezoekjes beperken, mutsje, belangrijker dat ze sliep dan waar ze sliep).
    Wij merkten wel dat ze echt veel rustiger was met zowel slapen als aan de borst als ze minder prikkels kreeg, heb het ook nog met de arts van het cb erover gehad omdat ik onzeker werd door de weerstand van mijn omgeving hierop ('moeten ze maar aan wennen hoor') maar zij kon mij wel echt geruststellen dat ik niet bang hoefde te zijn dat het problemen zou geven voor later als ik prikkels zou beperken.

Het gaat nu, ze is bijna 2, prima. Na een dag met veel indrukken merken we dat wel maar dan is het wel voldoende om even een dag wat rustiger aan te doen en aandachtig de dag door te nemen voor het slapen gaan.

Het was voor ons wel even zoeken wat bij ons paste en goed voor ons werkte, wij merkten vanzelf op een gegeven moment wat qua prikkels wel en niet handig was.

Deel Deze Pagina