hallo aller eerst wil ik je veel sterkte wensen. mijn docher is nu 14 maanden, en ook erg prikkel gevoelig. de eerste 3 maanden alleen maar huilen, toen gaan inbakeren dat beterde wel. de eerste maanden kon ik de deur niet uit, want alle drukte betekende huilen huilen huilen en niet meer in slaap kunnen komen. langzaam werd he tminder, als ze nu een drukke dag heeft gehad, bv visite, dagje weg of weinig geslapen is het voor he tin slaap vallen huilen en snachts ook nog een keer. als ze overdag 2 keer slaapt dan geen problemen, maar soms ligt ze wakker in haar bed en dan is het weer huilen. heel gek, over gaat het niet maar word wel minder. eerst sliep ze alleen in haar eigen bed, nu ook al bij een ander en het kv verblijf, maar dan moet het wel donker zijn. hebben ook een rol luik gekocht speciaal. in de auto zal ze ook niet slapen en de wagen ook niet. ze kan ook erg druk zijn. ik heb soms ook het gevoel dat er iets niet klopt, maar verder toont ze geen gekke dingen. ze is erg sociaal, lacht naar bijna alle mensen, niet verlegen en loopt voor met praten. zegt nu een woordje of 8 en doet dieren geluiden na. ze leert snel. 7mischien komt het wel allemaal van zelf goed. of denken jullie dat mijn dochterjte ook want mankeert?
ja, ik ben bang dat hij er misshien wel zijn hele leven last van zal hebben (niet zo erg als nu) we wachten maar gewoon af, en ik pas me idd gewoon aan aan hem. er zit niks anders op.
Maar wat zei het cb tegen je? Ben ik toch wel heel benieuwd naar. En hoe gaat het nu met je? Beetje beter voor zover mogelijk?
Dit herken ik ook allemaal. Ik heb ook wel eens gedacht dat er iets niet klopte. Maar verder ontwikkeld hij zich normaal. ik denk dat het gewoon karakter is, dat hij meer wil dan hij kan en daar gefrustreerd over is. Dus niet te veel zorgen maken denk ik! Bij ons zei de kinderarts ook dat huilbaby's geen slappe watjes zijn.... Kunnen ze alleen maar van profiteren later!
met het cb kwam ik niet echt verder, ben weer naar de huisarts geweest en die hgeeft me doorverwezen naar de kinderarts hopen dat die wat voor me kan doen, of me kan doorverwijzen
Hi Odet.. Wat een verhaal zeg, pffft, kan me wel een klein beetje voorstellen hoe moeilijk je het ermee hebt als ik dit zo allemaal lees. Hopen dat de KA je een goed advies kan geven! Hier ook nog steeds een prikkel-gevoelig meisje. De r&r, reflux behandeling en het kma dieet werken wel goed, dat heeft de meeste spanning en grootste onrust weggenomen, maar ook mijn meisje is meer dan gevoelig voor prikkels. Kreeg gisteren nog de opmerking (van mn ouders notabene) dat het wel lijkt alsof ze adhd heeft. Ja lekker, blijven we bezig stickertjes te plakken..? Ze is gewoon heel druk en ondernemend en beweegelijk, vooral als ze moe is en er zijn veel prikkels geweest.. soms geen houden aan. Maar nu ligt ze heel lief in de box alleen te spelen, dus de boom in met die adhd Moet wel zeggen, als ze dan over de rooie is, meestal kost het me maar de rest van de dag om haar weer in het ritme te krijgen en de rust weer te laten keren. Na een nacht slaap (soms pas om 11 uur 's avonds) is er weer een nieuwe dag, gelukkig. Maar dan zit ik er 's avonds eerst ook wel doorheen. Maar nu denk ik, wat stelt dat voor.. bij jou gaat het om meerdere dagen, en al gedurende een hele lange tijd. Ik vind het wel knap dat je uberhaupt nog gaat werken. Maar let je wel op, want als je er gedurende lange tijd echt doorheen zit, loop je wel de kans op een burnout he, dus ook een beetje jezelf in acht nemen he.. Misschien is het een idee om lekker een weekje vrij te nemen en samen lekker 'helemaal niks geks' te doen. Gewoon lekker thuis, je rust en regelmaat en proberen ook weer even even van elkaar te genieten? Nou, hopen dat de KA je in ieder geval een beetje verder kan helpen.. ben benieuwd hoor. Heel veel sterkte meis!
bedankt voor je antwoord ma2be. ik moet zeggen dat ik er vorige week helemaal doorheen zat. ik sliep bijna niet meer en had het helemaal gehad. ik heb me ziek gemeld op mijn werk en heb de kleine naar de oppas gebracht. zo, even wat tijd voor mezelf. het heeft me echt goed gedaan. de afspraak met de ka is pas over 2 weken. nog even geduld dus. de oppas belde vandaag met de mededeling dat ze er een uur over had gedaan voordat hij sliep. ect zielig voor mijn ventje. op een of andere manier pikt hij het gewoon niet als iemand anders hem in bed legt.