Clomid werkt niet nu gaan Spuiten?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nutts, Apr 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Ik ben vandaag voor een echo geweest en de clomid werkt niet (eitje was 10mm) Ik moet nu vrijdag terug komen en als er dan nog geen groei in zit(Kans is erg groot vertelden ze me) Moet ik over op de spuiten.

Iemand ervaring hier mee?

2. Jij82

Jij82 Bekend lid

Jul 2, 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik heb PCO en ook eerst een aantal maanden Clomid geprobeerd zonder resultaat.
    Ik heb nu de 4e IUI achter de rug (met hormonen-spuitjes dus) en die werken ook niet.
    Wij gaan voor een pauze, ik hoop voor jou op beter nieuws!

3. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Ik heb ook eerst 4 rondes Clomid (icm IUI) gebruikt, bij mij werkte het wel maar ik werd toch niet zwanger. Daarom zijn we overgegaan op spuiten. Ik moest toen Puregon gebruiken, eigenlijk alleen omdat Gonal-F op dat moment niet beschikbaar was.

Bij mij werkte het beter, mijn bsm werd dikker en ik had veel minder last van bijwerkingen. In die ronde ben ik ook zwanger geworden.

Succes!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Jij82 Hoe bedoel je dat de hormoonspuiten ook niet werken? Hormoon-injecties moeten ervoor zorgen dat er een follikel groeit en dat je een eisprong krijgt. Gebeurt dat, dan werken de hormooninjecties. Hormooninjecties werken eigenlijk altijd, mits je de juiste dosis hebt. Soms is dat eerst even uitzoeken, bij iedereen is het anders.

Hormooninjecties hebben echter geen invloed op het zwanger worden zelf, ze zorgen puur alleen voor een eisprong. De natuur moet de rest doen. Het feit dat de 4e IUI ook niet gelukt is, heeft dus niks met de hormoon-injecties te maken. Met medicijnen kun je nooit een zwangerschap afdwingen. Er spelen zoveel factoren mee, waarvan geluk wel de belangrijkste is.

Nutts Ik heb twee jaar aan de Clomid gezeten, ik reageerde er heel wisselend op en heb alle doses gehad. Uiteindelijk resistent geworden. Overgestapt op Menopur-injecties en dat werkte een stuk beter. En ik had ook nog eens veel minder last van nare bijwerkingen. Achteraf hadden we dus beter sneller kunnen overstappen op spuiten. Succes!

5. pippeke

pippeke Niet meer actief

als een tierelier werken die spuiten bij mij!!
    clomid alle 3 de sterktes helemaal geen eigroei. nu met een standaard dosering gonal f... wel!
    eerste iui op dag 14 iui (op dag 12 al mooie te zien) en nu op dag 10 al een knoepert te zien van 19 mm! vanavond meteen pregnyl spuiten en op dag 12 van mn cyclus de iui.

lang leve de spuiten wat mij betreft!

6. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    FIjn dat er gelukkig zoveel goede ervaringen mee zijn.
    Ik ben benieuwd ga vrijdag alles horen maar uiteraard ben ik nu al aan het piekeren.

ik weet dat niet goed is maar we hebben zeg maar een tijdsdruk van max 9 maanden. Omdat we hopen dat mijn schoonvader het nog mag mee maken dat we zwanger zijn hij is namelijk opgegeven

7. kayleigh2007

kayleigh2007 Bekend lid

May 16, 2013
    546
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik heb 1 ronde clomid gehad.

Ik heb zonder verklaarbare reden geen cyclus. Clomid deed helemaal niets bij me.
    Wel groeiden mijn cysten weer terug. Nu 1 ronde menopur wn pregnyl gehad. Helaas niet raak! Gister na 12 dagen al ongesteld geworden.
    Maar ik moet zeggen bij de menopur had ik na 10 dagen al drie mooie eitjes en 1 van 17 mm dus mocht direct de pregnyl spuiten!

De injecties werken bij mij dus wel super goed. Nu morgen weer echo.
    Had ook onverklaarbaar vocht in mn baarmoeder....
    snap er helemaal niets meer van van mn lichaam. Ben7 jaar geleden zonder problemen zwanger geworden van mijn dochtertje en nu dit....

succes!!

Liefs deborah

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep; na clomid puregon gespoten en daarna menopur.
    Het lijkt eng maar je went er heel snel aan!

9. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Hier 1e ronde .. clomid 50 mg gebruikt, 2 eitjes gekregen. Alleen me bms groeide niet mee.. daarna 2e ronde meteen over op spuiten menopur 75, daarmee 6 eitjes maar een normaal bms.

3e ronde menopur 37,5 gespoten geen eitjes wel normaal bms.. toen opgehoogd weer naar 75 en toen 2 eitjes.

Het lijkt heel erg eng en misschien is dat het ook wel !! Vooral de 1e avond.. maar het went ontzettend snel en doet geen pijn.
    Alvast heel erg veel succes !!

10. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Super bedankt voor de lieve reacties

11. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Nou gisteren de afspraak gehad liep niet zoals afgesproken.
    Als de eicel niet gegroeid zou zijn dan zouden we gaan bespreken hoe verder.
    Had ik alleen een echo en was mijn gyn er niet. werd ik gebeld aan het eind van de dag moet ik maandag weer terug voor nogmaals een echo.

voel me een heen en weer bootje heb ook iedere keer weer een ander krijg de balen ervan en heb het idee dat het niet sirieus genomen wordt

12. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ nutts, wat vervelend zeg ! .. zo lijkt het ook of je op deze manier niet verder komt. Ik heb ook steeds andere gyn's .. ik heb 1 vaste en 2 die haar af lossen. Maar is heel vervelend omdat ze allemaal een eigen theorie erop nahouden..

Zo moet je steeds je verhaal doen.. en elke keer alles opnieuw bespreken en overleggen. Ik hoop dat je maandag meer duidelijkheid zult krijgen ! En anders even aangeven wat je met je andere gyn hebt besproken. Succes !

13. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Ja het was echt vervelend kreeg zelfs de vraag was je voorheen we regelmatig? eh ik heb PCOS en ben al een jaar niet ongesteld geweest.
    Ik ben nu in totaal 8 keer geweest en heb nog geen 1 keer de zelfde gezien.

14. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ nutts .. oehh 8 verschillende ! en dan die vraag stellen is wel erg slordig ! dat staat toch in de computer zou je denken.. heel vervelend. Kun je anders niet vragen om bij 1 dezelfde gyn op afspraak te kunnen komen ? 8 verschillende is wel heeel veel !

Ik herken het wel een beetje.. bij mij is het ook steeds.. Uhmm op welke cyclusdag zit je? en welke medicatie gebruik je nu?? , En Ohh heb ik die afspraak voor je gemaakt ?? Pffff .. het is allemaal al moeilijk genoeg voor ons.. en dan moeten we ook nog is alles zelf bijhouden en steeds opnieuw vertellen ! :)

15. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    ja precies voel me er erg naar door. Hoe het nu gaat

16. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Nou ik heb besloten om morgen gewoon een gesprek te gaan vragen want zoals het nu ga zie ik het niet zitten.
    Bevalt het niet kan ik altijd uitwijken naar een ander ziekenhuis want ik heb hier gewoon geen goed gevoel bij

17. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Heel erg goed van je meis !

Ik had in jouw situatie precies hetzelfde gedaan :), je moet je er natuurlijk wel goed bij voelen en vertrouwen hebben in je ziekenhuis, als dit niet zo is idd miss verstandig om over te stappen.

Ben benieuwt hoe je gesprek zal verlopen ! :) ik hoop iig dat het een goed en helder gesprek zal zijn ! succes !!

18. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    ja daarom. Nou hopen dat het morgen allemaal goed verloopt

19. swimming

swimming Fanatiek lid

Apr 15, 2012
    2,985
    3
    38
    Nederland
    Ik heb 3 ronde clomid gehad. Daarna werkte het niet meer en overgegaan op gonal f. Nu zwanger na eerste ronde gonal f 50EH!

20. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Nou we gaan beginnen met puregon en pregnyl.
    iemand hier ervaring mee?

Share This Page