Hoi, ik vroeg mij af of het kwaad kan als je een malig 3 glazen alcohol hebt gedronken. Of valt dit allemaal wel mee? Bedankt alvast!
Het zit er toch al in....haha Alcohol is nooit goed, maar eenmalig 3 glazen hebben denk ik geen gevolgen hoor! Niet meer aan de borrel dus! Elmo
Voor de zekerheid gewoon niet drinken of roken. Alles voor je kindje toch? Heb makkelijk praten, want roken was ik allang me gestopt en drinken doe ik sporadisch dus kan ik makkelijk laten staan Maar 1x kan geen kwaad, denk ik.
Ik nam af en toe tijdens de zwangerschap een wijntje, als het gezellig was. En soms, als het heeeeel gezellig was, nam ik er twee. Ik denk dat het geen kwaad kan zolang het maar bij af en toe blijft, maar goed er zijn een hoop die erg anti zijn zeg maar. Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik ook nog een errug leuk (lees teveel gedronken) feestje gehad, bleek achteraf 2 weken zwanger te zijn. in de stress huisarts en verloskundige gebeld die niet zo gestresst werden. Verder niks meer gedronken, het is niet aan te raden maar het is geen ramp
Pfffieuww.. ben blij dat het allemaal wel mee lijkt te vallen. Ik had maar 3 glazen petrikov op en was zwaar dronken ik had nog nooit eerder alcohol gedronken. Ik ben altijd heel erg anti alcohol geweest en dan juist op het moment dat ik miss zwanger ben moet ik het proberen! Ik voel me zo rot dat ik het juist nu heb geprobeert voort eerst.. naja nu het was rond 14 jan en kon nog altijd weinig vinden over eenmalig alcohol drinken tijdens de zwangerschap. Maarja.. het viel een beetje verkeerd bij me waardoor het erger leek dan het miss was voor het kleine wondertj. Verder raak ik noooooit alcohol of sigaretten aan! Bedankt voor de moeite allemaal echt super lief
ik was met oud en nieuw gewoon dronken terwijl ik niet wist of ik zwanger was,maar nu ik zou geen druppel meer drinken,jointje rookte ik ook elke avond ben er acuut mee gestopt.
ja logisch! zou ik ook zeker niet doen nee! geen drank, helemaal geen joint! en roken is dan toch nog wel het minst gevaarlijk, maar ook gewoon niet doen! inderdaad alles voor je kindje! stel je voor dat er wel wat mis is met je kindje, zou je jezelf toch echt schuldig voelen!
Bij mijn eerste zoon ben ik echt lazerus geweest ergens in de eerste weken. kwam 2 weken erna pas er achter dat ik zwanger was Maar hij is verder kern gezond. Tja pdd-nos maar dat wijt ik meer aan de genen als aan wat anders (na n aantal jaar bleek in mijn familie meer Pdd-nosjes en autistjes te zitten in de vorm van n oom en n aantal neefjes en zn vader had asperger...bleek later) En zoals gezegd in de eerste weken krijgt je baby niets van jou voeding maar van de ei dooier (heet dat bij mensen ook zo? ) Ik geloof dat het pas na de 7 ofzo week is dat dat verandert?
Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, was ik stomdronken na een avond stappen... volgende dag een kater en pijnstillers slikken voor de hoofdpijn. Later ontdekte ik dat ik zwanger was, ik heb mij er zoooo schuldig over gevoeld maar gelukkig is er de eerste weken geen bloedcirculatie met de moeder en als je niet weet dat je zwanger bent, dan kan je er niet veel aan doen...
als je in het begin terwijl je nog niet weet of je zwanger bent wat gegeten of gedronken hebt wat niet goed zou zijn, dan is dat niet erg. iedere vk en gyn zegt dit maar ik zou verder geen druppel meer aan raken. gezondheid en ontwikkeling van mijn kindje gaan me boven alles