Vandaag ben ik 40+4 weken zwanger. Door dubieus vruchtwaterverlies en het minder voelen van de baby ben ik aan de CTG gelegd vandaag. Bij een CTG worden twee waardes gemeten; de hartslag van de baby en eventuele weeenactiviteit, je kunt zelf op een schermpje zien hoe hoog de hartslag van de baby is (bij mij tussen de 120 en 160) en hoe hoog de weeenactiviteit is. Deze was bij mij meestal rond de 10 en soms rond de 30. Ik heb duidelijk geen weeen (gevoelsmatig) en ik vroeg me af hoe hoog de CTG uitslaat als je wel echte weeen hebt. Alvast dank voor jullie antwoord.
bij onze eerste was mn bloeddruk opeens een stuk hoger in week 39, daarom moest ik ook voor een ctg. de weeenactiviteit was bij mij toen rond de 30-50. Toen zei de gyn ook al dat het wrs niet lang meer zou duren. Uiteindelijk ben ik 4 dagen later bevallen. wat het moet zijn tijdens echte weeen, weet ik niet....
Toevallig heb ik van de week ook aan de CTG gelegen, en ik heb gewoon gevraagd hoe het eruit zou zijn als ik weeën zou hebben Volgens de verpleegkundige zouden de pieken dan echt flinke uitschieters zijn; een stuk hoger dan bijvoorbeeld de harde buiken die ik had (rond de 40/50). Soms schieten ze zelfs boven de grafiekwaarden uit, dus zijn ze 100+
Ik dacht dat het tussen de 120 en 140 was maar weet het niet meer zeker ... is ook al eventjes geleden ! Ik had s´middags totaal geen weeenactiviteit op de ctg (lag aan de machines wegens zwangerschapsvergiftiging ) en sávonds begonnen de weeen gewoon ineens spontaan uit het niets ...
Zo hoog ben ik niet gekomen. Ik zat met de echte weeen ergens rond de 80-90. Maar ik heb nog een vetlaagje, misschien dat daardoor de metingen wat lager uitvallen?
van 30 tot 50 ongeveer zijn meer harde buiken. maar.. ik moet erbij zeggen op het ctg werden eerder in de zwangerschap wel harde buiken wwargenomen. maar toen ik vol in de bevalling lag.en dus volop weeen had zag je niks op het ctg
ik heb gister aan de ctg gelegen en had uitslagen van 90 maar deze voelden als harde buiken. vpk zei dat het toch echt weeen waren. Morgen moet ik weer ben benieuwd wat de meter dan verteld.
Bij mij schoot het ook naar de 120 ongeveer, maar had geen weeën.. Of ik voelde er niks van, maar dat geloof ik niet