huilen bij poepen? ( bijna 2jr )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rono, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Sinds een aantal maanden begint mn dochter hartverscheurend te huilen als ze moet poepen. Echt zo zielig.

Meestal is haar poep dan heel hard, maar de laatste tijd gebeurd het ook als haar poep gewoon normaal is.

Herkend iemand dit?

Groeten

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn broertje had dit vroeger ook. Kan het me nog goed herinneren, zo zielig.
    Hij was door een paar x een te harde poep gewoon bang om te poepen... En moest dus ook vaak huilen.

Mijn ouders hebben toen wat olijfolie erin gedaan zodat het beter glijd. Dan floept het er makkelijker uit. Misschien kun je dat een x proberen?

3. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn jongste heeft het nu een paar dagen, dat ze zegt: poepen, en dan: au! En dan kijkt ze er ook heel zielig bij, terwijl ze haar 'ik ben aan het poepen' koppie erbij trekt. Haar poep is eerder wat te dun, en haar huid wordt er snel rood van, dus ik vermoed dat het nogal zuur is en daardoor pijn doet aan haar billen.

Als het al zó lang duurt, zou ik er zeker eens mee naar de huisarts gaan. 't Is niet de bedoeling dat ze poepen als iets negatiefs gaan ervaren, toch?
    Misschien heeft ze wel inwendige aambeien, doordat ze al zo lang te harde poep heeft.

4. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    mijn dochter heeft dat ook gehad, ze begon het zelfs op te houden om maar niet te hoeven poepen en ja dan wordt het natuurlijk alleen maar erger. ik ben hiervoor met haar naar de huisarts geweest, kreeg lactulose drankje voor haar. ze was toen 15 kilo, mocht starten met 10 ml maar heb ervoor gekozen eerst maar 5 ml per dag te geven om te kijken of het genoeg hielp. dit bleek voor haar voldoende om de ontlasting zacht te krijgen, toen ze begon te merken dat het dus geen pijn meer deed was er niets meer aan de hand. na een weekje ben ik het eens om de dag gaan geven en weer wat later gewoon gestopt. nu heb ik het gewoon nog in huis voor het geval dat, tot nu toe niet meer nodig geweest. mijn huisarts was erg welwillend.....een peuter die uit angst niet meer wil poepen is helemaal niet gewenst!! dus dan maar een beetje hulp!

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier ook problemen, volgens mij houd ze het op. Daardoor is het hard en soms wat bloed erbij wat erg pijnlijk is. Ik geef haar nu ook Lactulose. het ergste vind ik dat ze twee keer had, dat het er half uit was maar niet verder ging! Heel dat gaatje stond wel 3 cm open zeg maar.. Sorry voor de details. Wow wat zal dat pijn doet, moest aan een bevalling denken! Eerste keer haar op de pot gedrukt en tweede keer in mn armen gehouden in hurkhouding. Ze is ook bang nu voor de pot enzo.

6. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter had het zelfde problem ( 1 jaar) Bij haar is het ook een paar keer hard geweest. Daarna was het brullen geblazen als ze moest poepen terwijl het wel gewoon zacht was.
    Ben ermee na de huisarts gegaan en ze had een scheurtje bij haar anus zitten die gekomen is doordat het een paar keer zo hard is.

Huisarts zei toen ook dat dus toch een angst had om te poepen, gaat verkrampen en zo dus dat scheurtje steeds stuk gaat. Nu heeft ze een verdovende zalf gekregen en na een paar dagen gaat het echt super goed!

Deel Deze Pagina