meer dan 3weken overtijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Annelies, 23 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    hallo,

    ik heb even een vraagje. 1 maart had ik mijn NOD. normaal gesproken heb ik een redelijk regelmatige cyclus(tussen de 28 en de 32 dgn).
    ik ben al vanaf juli gestopt met de pil dus ontpillen kan het niet meer zijn maar ik ben nu al 23 dagen overtijd. en dat is echt niet normaal. dat heb ik nog nooit gehad. toen ik 19 dgn overtijd was heb ik nog een test gedaan maar negatief natuurlijk.
    afgelopen maandag ben ik naar de HA geweest. heb een inwendig onderzoek gehad. Volgens de HA voelt alles goed en was er volgens hem geen sprake van een zwangerschap omdat hij geen vergrootte baarmoeder kon voelen. volgens hem was het een persisterend follikel. ik moet nog vier weken wachten. als er dan nog geen menstruatie was gekomen moet ik terug komen.
    maar ik heb al wel twee weken constant het gevoel van menstruatiepijn. steeds het gevoel van "ah, nu word ik ongesteld". niet dat ik krom lig van de pijn maar ik voel het wel constant op de achtergrond. ook ben ik erg moe de laatste tijd. wat kan het nou wezen dan?? wat kan ik het beste doen nu? kan het toch nog zijn dat ik zwanger ben? ik word echt gek van dat wachten en al die rare kwaaltjes...
    analize
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Analize,

    een persisterend follikel wil zeggen dat je ongesteldheid eigenlijk wordt tegengehouden, je baarmoeder is wel klaar om ongesteld te worden, maar krijgt nog niet het hormonale sein. Dit kan bij iedereen gebeuren. Het is niet erg, maar wel vervelend, omdat je wel klachten kunt hebben terwijl er (nog) niets gebeurt. Ik zou toch maar afwachten. Als je klachten te erg worden en je vindt die 4 weken te lang duren, ga dan eerder terug en vraag of de huisarts je medicijnen kan geven om de ongesteldheid op te wekken. Op zich is het beter om af te wachten, maar het moet wel draaglijk blijven natuurlijk.
    Sterkte ermee!
    Mirjam
     
  3. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    nog even een vraagje. dus het zou kunnen dat ik nu alsnog mn eisprong moet krijgen....?
    dan is er dus nog kans deze cyclus of heb ik dat mis??
    liefs, annelies
     
  4. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ik had een paar dagen geleden al een vraag gesteld maar nog geen antwoord gehad??
     
  5. Japke

    Japke Bekend lid

    1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Analize,

    Er is inderdaad kans dat je met een persisterende follikel alsnog een eisprong kan krijgen. De kans is wel vele malen kleiner en meestal verdwijnt het eitje. Ook weet je niet precies wanneer je vruchtbaar bent.

    Verder laat je lekker verwennen als je ongesteld wordt omdat je menstruatie heviger is dan normaal.

    Hopelijk ben je snel zwanger!

    Groetjes en succes,
    Japke
     
  6. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    he hoi, toch maar weer even een reactie. ik weet het echt niet meer hoor. ik ben nog steeds niet ongesteld. inmiddels al 39 dagen overtijd....
    dus ik heb de tweede cyclus al overgeslagen...
    ik word zo langzamerhand helemaal gek!!
    kan het nog steeds dat persisterend follikel zijn. dan laat dat ei wel erg lang op zich wachten zeg.
    ik hoop maar dat ik alsnog een eisprong heb gehad en dat ik zwanger ben maar ik durf echt niet meer te testen. zo bang voor teleurstelling...
     
  7. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Analize,

    wat een onzekere tijd he? Je zult toch een keer moeten testen als je nog steeds niet ongesteld bent. Ik snap dat je bang bent voor teleurstelling, maar onzekerheid is ook vervelend. Kies een moment/dag uit waarop jij denkt dat het goed is.
    Succes en laat je het even weten als je hebt getest?

    Mirjam
     
  8. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    nou, ik heb weer getest hoor. en helaas weer negatief. en een dikke vette teleurstelling.
    ik ben nu toch bang dat er wat ernstigers aan de hand is hoor...
     
  9. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Analize,

    ik zou niet meteen aan iets ernstigs denken, het kan echt gewoon een keer zo zijn dat je cyclus langer is dan anders. Je mag echt nog een poos wachten op je menstruatie, maar als je je daar zelf onprettig bij voelt, ga dan even langs de huisarts.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina