Al 33 dagen Gonal F spuiten en nog geen effect

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Melovekane, Jan 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Hai allemaal,

moet het ff kwijt.
    Ik ben sinds 29 december gonal f aan het spuiten. Begonnen met 50mg en zit nu al op 125 mg. Nog niks van een eitje...

Ik spuit het omdat ik zelf geen eisprong heb. Waardoor dit komt is niet duidelijk. Heb eerst clomid gebruikt, dat sloeg steeds de eerste ronde van een nieuwe dosis aan. Een keer zwanger mee geweest.
    Maar nu met die spuiten is er nog geen resultaat...

Ze willen graag in dit "cyclus" de goede dosis vinden maar hoelang moet dit nog doorgaan......?????
    Vandaag echt zo iets van het hoeft niet meer... maar ja...

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Balen, zeg! Al 33 dagen spuiten, dat is wel erg lang. Wat je zou kunnen doen is: deze ronde afbreken en door middel van Primolut/Provera je menstruatie opwekken. Als je ongesteld geworden bent, begin je opnieuw. Maar dan wel meteen met een hogere dosis. Grote kans dat het dan beter aanslaat. Alleen wel jammer dat je dan nu zo lang voor niks gespoten hebt en je geen kans op een zwangerschap hebt.

Of net zo lang doorgaan met spuiten totdat het wel aanslaat. Maar voor hetzelfde geld duurt dat nog twee weken.

Succes!

3. Yen

Yen Lid

Aug 7, 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Melovekane,

Ik heb er zelf geen verstand van maar ik vind het heel naar voor je. Succes!

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @ jippie. Ja die twee optie zijn idd al genoemd. Maar de gynaecoloog wil graag in dit cyclus de goede hoeveelheid vinden....dus ja... maar vind t gewokn raar

@yen: dank je wel

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het is inderdaad wel apart, aangezien je goed op de Clomid reageerde. Dan zou je verwachten dat spuiten ook redelijk snel goed gaat. Al werken beide medicijnen op een andere manier, maar toch. De eerste keer is het inderdaad even uitzoeken welke dosis je moet hebben.

Je kunt nu wel doorgaan om uit te zoeken op welke dosis je reageert. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat de werking dan perfect is, als je de volgende keer met die dosis begint. Je hebt kans dat wanneer je meteen met die hogere dosis begint, dat het dan juist te goed aanslaat. Want dan spuit je meteen die hoeveelheid al vanaf het begin van je cyclus, waardoor je lichaam waarschijnlijk heel anders reageert dan nu.

In mijn ogen zou je daarom beter deze ronde kunnen afbreken en daarna met een hogere dosis beginnen dan waar je nu mee gestart bent. Gebeurt er weer niks, dan zou je vanaf dat punt kunnen beginnen met ophogen. Het lijkt mij dat je de werking van je lichaam dan beter kunt inschatten, en dat je het geleidelijker opbouwt. Maar goed, dat is mijn mening en ervaring. Je moet het doen, zoals voor jullie het beste is.;)

6. lemontree

lemontree Niet meer actief

Ik heb exact hetzelfde gehad, ik bleef maar spuiten en er gebeurde niks. Uiteindelijk had ik op dag 35 een ei dat begon te groeien (toen als ik het me goed herinner 16 mm) Maar ik weet nog hoe vervelend die cyclus was. Daarvoor en daarna heb ik nooit weer zo'n lange periode hoeven prikken, maar dat komt ook omdat mijn startdosis Gonal-F nu op 150 zit (toen zat ik op het eind op 175) Tot nu toe gaat het daarmee best snel, dag 14- 17 ongeveer krijg ik groen licht. Deze keer had ik ineens 3 eitjes, maar 1 nog zo klein dat die niet mee zou springen.

7. lemontree

lemontree Niet meer actief

Trouwens, bij mij ging het met clomid ook altijd meteen goed, en met Menopur ook. Volgens de Gynaecoloog zegt dat niet zo veel, elke cyclus kan ineens compleet anders zijn. Ik kreeg trouwens ook niet de indruk dat zij bij mijn lange cyclus van plan waren te stoppen. Heb wel bloed moeten laten prikken tussendoor of mijn eisprong misschien net gemist was.

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    @lemontree: dank je voor je verhaal. Bij jou ook geen oorzaak dus?!?!
    Hier ga ik woenddag laatste echo maken, geen groei afbreken en ongi opwekken. En dan hoger inzetten.
    Zit nu op dag 36... ppffffffff

Share This Page