Hé dames! Ik slik nu sinds een tijd Cerazette, omdat ik bv geef. Ik ben nu begonnen met de bv afbouwen en ik vroeg me af of ik Cerazette kan blijven slikken of dat ik beter weer naar een normale combi-pil kan overstappen.
Je kunt cerazette volgens mij gewoon blijven gebruiken, maar ik dacht dat de combinatie-pil betere betrouwbaarheid heeft en om die reden meestal de voorkeur heeft.
Bij mij is het direct afgeraden om hem te blijven slikken. Het is een lichte pil ... En inderdaad mijn zus is erdoorheen zwanger geworden. Zowel de gynaecoloog en huisarts gaven dit advies om over stappen. Dus ben toen weer de microgynon 20 gaan slikken. Ook een lichte pil maar wel betrouwbaarder dan de Cerazette
Je kan hem inderdaad wel blijven slikken. Cerazette heeft geen invloed op de productie, vandaar hij wordt gegeven bij bv. de progesteron in deze pil zou in theorie gewoon je eisprong moeten tegen houden! Deze pil moet je wel op dezelfde tijd slikken
Je kan hen gewoon blijven slikken, maar combinatie pil mag ook. Ik mag enkel de mini-pil. Hij is bij correct gebruik niet minder betrouwbaar dan de combi-pil.
Mijn huisarts zei dat ik ook voor die pil had kunnen kiezen omdat die na de bv ook nog steeds betrouwbaar is.. maar wilde zelf eerst hormoon vrij proberen..
Ik ben hem destijds na de bv blijven slikken. Ik werd er niet ongesteld van dus was er wel tevreden mee. Ik heb aan de huisarts gevraagd of dat kon en het was geen probleem. Het is gewoon een prima anticonceptiepil. Pas na een jaar of 8 begon ik vaker last te krijgen van tussentijds bloedverlies. Na gestopt te zijn vanwege een zwangerschap hierna gekozen voor een mirena.