Koperspiraal en afscheiding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Aroma34, 1 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hii!
    Afgelopen woensdag 29 maart heb ik een koperspiraal laten plaatsen via de huisarts. Dit ging zonder problemen. Ook minimaal bloedverlies gehad de afgelopen dagen en dat begint nu steeds minder te worden.
    Wel heb ik nu veel last van afscheiding, en dan bedoel ik helder slijm, doorzichtig, heel rekbaar, lijkt bijna op vruchtbaar slijm. Bij elk toilet bezoek bij het afvegen (sorry voor de details) zit er slijm op het wcpapier en ook in mijn ondergoed. Kan dit erbij horen? Stopt dit na enkele dagen weer? Ik las op internet dat afscheiding erbij hoort, alleen dat hebben ze het over witte vloed, en dat is dit niet het is echt glazig. Ik vind het behoorlijk veel, moet echt mijn ondergoed/inlegkruisje met regelmaat verschonen. Spiraaltje zit er pas 4 dagen in. Ik heb verder gelukkig nergens last van, geen buikpijn oid. Herkent iemand dit?
    Of is dit abnormaal en moet ik hiervoor maandag de huisarts bellen.
    Ik hoor graag ervaringen. Bedankt alvast!

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik herken het niet, maar ook bij een koperspiraal heeft je lichaam een paar maanden nodig om te wennen. Wat gebruikte je hiervoor als anticonceptie? Als het iets met hormonen was, moet je lichaam sowieso nog wennen aan situatie zonder die hormonen.

Je zou voor zekerheid bij huisarts infectie kunnen uitsluiten als mogelijke oorzaak van de afscheiding?

Aroma34 vindt dit leuk.
  3. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Ik gebruikte al 2 jaar geen anticonceptie meer.
    Ik heb opzich geen last er van, het ruikt ook niet, en verder heb ik nergens last van, ook geen buikpijn of jeuk oid. De hoeveelheid wisselt. Ik denk dat ik het dan even afwacht, het is inderdaad ook logisch dat mijn lichaam moet wennen, het spiraaltje zit er ook pas 5 dagen in. Bij twijfel zal ik wel even overleggen met mijn huisarts.

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik herken het wel, meer afscheiding met de koperspiraal. Leek idd op vruchtbaar slijm.
    Maar ik ben hem sinds 2 weken weer kwijt..(na 8 maanden gebruik)..zo blij dat dat onding er weer uit is.

5. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Ik herken het ook.. en ging niet weg. Hoorde erbij..

Deel Deze Pagina