Baby huilt hele middag en avond

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door naomi1985, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 3 weken oud slaap 's nacht 3 tot 5 uur achter elkaar door.
    In de ochtend gaat het meestal ook nog goed. Maar aan het einde van de ochtend of het begin van de middag wil hij niet meer slapen.
    Hij huilt zoveel en is ontroostbaar. Hij schopt alle dekens van zich af. In mijn armen is hij heel onrustig. Dan beweegt hij met zijn voetjes, armpjes en hoofd. Ook in de draagdoek huilt hij.
    Natuurlijk gaat dit niet aan een stuk door. Tussendoor doet hij wel eens een hazenslaapje van maximaal 1 uur.

Mijn vriend vond dat we hem een speentje moesten geven. Ik ben hier fel op tegen maar net heeft hij er toch 1 gekregen. En nu is hij stil....

Zijn er meer ouders een baby die zoveel huilt? Heeft iemand tips voor mij?

2. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Slaapt hij ingebakerd? Sommige baby's vinden het fijn. Zeker als jouw baby met zijn arm wappert. En rond die leeftijd wilt de baby veel bij mama's zijn. Ik had mijn zoontje vaak in mijn armen rond die tijd. Langzamerhand kan je een beetje leren om de signalen van jouw baby te kennen.

Vaak kunnen baby's niet slapen omdat ze oververmoeid zijn. Zodra je de slaapsignalen zie, leg jouw zoon in zijn bed. Meestal gaat hij gapen of met zijn hand op zijn gezicht of doet zijn hand in zijn mond.

Het komt wel goed.

3. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Probeer hem eens lekker strak in een hydrofiele luier of omslagdoek te wikkelen. Sommige baby's vinden het heerlijk om begrensd te worden. Mijn zoontje was rond 3 weken ook erg onrustig. Lag als een speenvarkentje boven in zijn wieg te spartelen. We zijn hem gaan inbakeren en het werd een heel ander mannetje. En helaas moesten wij ook aan de speen geloven. Geef je borstvoeding omdat je zo op een speen tegen bent?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Hoewel de meeste kindjes in de avonduren clusteren,zijn er ook die het overdag doen. Lekker gaan zitten op de bank,laten drinken wanneer hij wil, veel knuffelen.
    Her gaat weer over maar kan vermoeiend zijn..maak het jezelf zo makkelijk mogelijk!.

5. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef inderdaad borstvoeding en ben daarom niet voor een speentje. Ook ben ik bang dat dat later, bij het afleren, het dan juist lastig wordt.

6. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    een inbakerdoek heb ik een keertje geprobeerd. Hij lag er misschien niet helemaal perfect omdat hij zo actief was maar binnen een kwartier had hij er al een hand uit gewerkt.
    Ik ga zo naar het cb. Daar is een inloopspreekuur. Misschien hebben ze nog tips.

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Naomi, hoe drinkt hij? Krijgt hij voldoende binnen?
    Ons zoontje sliep slecht omdat hij te weinig voeding binnen kreeg (bv) en hierbij oververmoeid was geraakt. In slaap vallen was een drama.. Eerst uiteraard goed voeden en hij heeft een hele inhaalslag gemaakt met de fv. Dit was goed, maar slapen ging nog niet.
    Heb het inbakeren geprobeerd, maar dat vond die van ons totaal niet prettig, raakte er nog meer van overstuur. Ik weet dat het niet geadviseerd wordt, maar ik heb op een middag hem op zn buik gelegd en naast zn bedje gezeten in de hoop dat hij dan wel zou slapen, en toen sliep hij 2,5 a 3 uur achter elkaar. Wij hebben een buikslapertje (ben het zelf ook), nog steeds. Wel was die van ons echt al sterk in zn nek, anders had ik het zeker niet gedurfd.. En wat een opluchting was het dat hij eindelijk goed sliep.. voor ons, maar ook voor hem zelf. We hadden eindelijk ons vrolijke mannetje terug.
    We hebben hem in die tijd ook veel bij ons laten slapen omdat hij anders gewoon niet in de rust kwam (ook door krampjes en hele moeizame ontlasting)

Ow, en wij zijn wel een speentje gaan geven. Wilde er eerst ook absoluut niet aan (mede omdat ik heel veel kinderen van 2 nog met een speen zie lopen), maar het gaf ons mannetje wel meer rust omdat hij zo aan zn zuigbehoefte kon voldoen.

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Weet je zeker dat hij geen honger heeft?
    Als mijn kindjes zo huilden in die periode was het honger.
    Mijn dochter wilde dan echt elk uur even wat drinken en na een paar keer maakte ze dan weer een lange ruk. :)
    Ze kunnen op die leeftijd nog zo weinig cc drinken dus ze hebben veel sneller weer honger.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Voedt je op tijd of op verzoek? Misschien heeft hij nog trek of wil hij clusteren?
    Mijn dl clusterde 3 uur per dag! Non stop...is wel heel normaal gedrag.
    Kan ook inderdaad zuigbehoefte zijn. Misschien kun je hem je legen bost aanbieden? En tja dat speentje...de meningen zijn er over verdeeld. Ik heb het wel gedaan en geef nu met bijna 14 mnd nog borstvoeding.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als een kind dat wil clusteren. Gewoon gaan zitten en aanleggen. Speentje kan evt. als je te moe wordt van het zitten.
    Maar inbakeren is iets wat je absoluut niet moet doen, dat gaat niet echt goed samen met succesvol borstvoeden!

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Yups, dat klinkt als clusteren. Heel zwaar, mAar het is een fase. Gewoon aan toegeven, lekker bij je nemen en aanleggen.(ervan uitgaand dat hij dan wel stil is?)
    Ik heb weken de hele avond met haar in bed gelegen.

Over het inbakeren verschil ik van mening met dm. Onze dochter heeft ook ingebakerd geslapen, maar ik sliep altijd naast haar en ik merkte de hongersignalen meteen op. Of in ieder geval: niet later dan niet ingebakerd;)

12. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Mijn eerste idee was ook clusteren/regeldag! Zet een pot thee (of iets anders, haha) in de buurt, en ga lekker met je kindje op de bank zitten!

Wat hier ook goed werkte toen Nora een paar weken oud was, was samen bloot (met pamper) op bed gaan liggen! Huid op huid en lekker dicht tegen elkaar! Je beeb kan dan drinken als ie wil, en wordt rustig van jou warme huid en hartslag! (kan papa ook doen als jij even rust wil!)

De beste tip die ik kreeg, kijk niet op de klok, laat het los en geniet van je kindje!

Wij hebben Nora trouwens ook wel eens een speen gegeven hoor, voornamelijk onderweg, als de borst of pink niet in de buurt waren! Maar sinds ze haar knuistje en duim heeft ontdekt wil ze de speen écht niet meer!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Speentjes zijn uitgevonden om jouw tepels even rust te gunnen! Niet anti zijn... gewoon 'slim' gebruiken! En of ze het afleren ligt aan de ouders! :)

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wellicht even lang een ostheopaat dat heeft bij ons echt goed geholpen. Hij was erg onrustig en er bleek een nekwerveltje niet helemaal lekker te zitten. Na 2 behandelingen had ik een heel ander kind.

bij een evt. volgend kindje zal ik geen moment twijfelen en het zo weer doen.

15. naomi1985

naomi1985 Actief lid

17 nov 2012
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren naar het cb geweest en hij ligt vanaf gistermiddag ingebakerd in de wieg. Gisteren was het nog huilen maar toen hij gisteravond in slaap viel heeft hij 6 uur achter elkaar geslapen. Hij oogt al een stuk rustiger. Het in slaap komen duurt nog wel wat lang maar sas hij eenmaal slaapt slaapt hij een paar uur achter elkaar.

Ik heb er ook aan gedacht dat hij te weinig kreeg maar hij groeit goed. Daarnaast was het zo dat als ik heb steeds voede er veel weer uit kwam.

Het lijkt nu al beter te gaan. Ik hoop dat we dit kunnen volhouden!!

Bedankt voor het meedenken!

16. Hayden

Hayden Actief lid

14 jul 2013
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zag al een hoop tips langskomen, maar misschien heb je nog wat aan deze...als mijn zoontje heel lang achter elkaar door huilt doe ik hem in bad en daar ontspant hij lekker van. Daarna valt hij meestal ook zo in slaap. Juist aan het eind van de dag is dit lekker dan kan hij gelijk zijn pyjama aan.
    Sterkte!
    x

Deel Deze Pagina