Draadjes Mirena foetsie.. Wie heeft dit ook meegemaakt?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Meris, Jul 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Hi,

Ik heb inmiddels voor 2 verschillende huisartsen mijn benen geopend, en allebei zijn ze er niet in geslaagd de draadjes van mijn Mirena tevoorschijn te toveren. Zelf allerlei speciale hulpmiddelen (borsteltjes en tangetjes) mochten niet baten.

Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die dit meegemaakt hebben. Morgen kan ik bij de gynaecoloog terecht. Zal deze hem wel snel kunnen vinden? Volgens huisarts nummer 2 gebruikt de gyn een cameraatje.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De Mirena zit er nog wel? Of kon de huisarts dat ook niet zeggen?

3. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Naar alle waarschijnlijkheid wel. Ik heb hem nu 4 jaar en raakte al snel niet meer ongesteld en dat ben ik 4 jaar niet geweest. Voor de zekerheid heb ik laatst getest maar negatief.
    Ik hoop zo dat hij er bij de gyn morgen wel makkelijk uitgaat en ik niet nog een keer terug moet komen 😕

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik had het ook. Huisarts zag geen draadjes en wat er ook gedaan werd, geen resultaat.
    die avond mezelf doodgegoogled en allemaal enge verhalen gelezen :/

Maar de volgende dag bij de gyn, ik was hartstikke zenuwachtig en bang voor pijn, nog voordat ik ging vragen of het pijn ging doen, 1x zuchten en de gyn had hem er al uitgevist.

5. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Bedankt voor je opbeurende berichtje!
    Ben je snel zwanger geraakt na het verwijderen?

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik heb pcos, werd voor het spiraaltje al maar 4x per jaar ongesteld. Maar na 31 dagen was ik ongesteld, uit mezelf! De cyclus erna duurde 50+ dagen maar dat is door de pcos. Met wat hulp van voortplantingsgeneeskunde was ik wel binnen 6 maanden zwanger. Mocht ook direct met de behandeling bwginnen, dus niet wachten omdat het spiraaltje nog naweeën zou geven.

Sterkte morgen!

7. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    2 tellen en hij was eruit 😄

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn dat de gynaecoloog hem toch eruit kreeg.

9. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Ik laat mn spiraaltje in september verwijderen maar zie er tegenop! Nu ik dit zo lees moet het meevallen...hope so!

10. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Kan je zelf de draadjes voelen? Dan heeft de huisarts ze er zo uit. Dit zou ik eerst proberen ivm eigen risico. Helaas lukte dat bij mij niet en moest ik naar de gyn. Daar zal ik nog wel een rekening van krijgen...

11. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Ok....Hoeveel denk je? Ik ga nl liever naar mijn gyn.. Het moet dus kunnen bij de ha?

12. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    @vlinder; als de draadjes nog gewoon goed zitten (wat meestal het geval is) dan heeft je huisarts je spiraaltje er zo uit hoor! Even zuchten en misschien een klein krampje: klaar :) Ik heb er na de geboorte van mijn zoontje ook een gehad, vond het doodeng toen die er weer uitging, maar stelde echt niets voor. Zetten is een heel ander verhaal :) Eruit halen is gelukkig een eitje.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Fijn dat hij er soepeltjes uit ging! (ik had het berichtje eerder gemist)

14. almost

almost Lid

Jul 31, 2015
    72
    2
    8
    eigen bedrijf american BBQ catering
    Valthermond
    hier is hij er uit gevallen zonder dat ik het door had hebben besloten hem ook niet weer terug te doen , heb hem dik 2 jaar gehad

15. biancawv

biancawv Actief lid

Jul 15, 2012
    222
    0
    0
    op de veluwe
    Hay.
    Die van mij was ook foetsie 😕 gelukkig ben ik gelijk door gestuurd naar de gynaecoloog en die heeft hem in 1x wel gevonden.
    Ze waren naar binnen gevouwen waarschijnlijk omdat ze te kort afgeknipt waren.

16. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Ik heb mijn spiraal destijds ook door de ha eruit laten halen. Was zo gebeurd...niets gevoeld.

17. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

Jan 25, 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Nou mijn draadjes ook foetsie. Doorgestuurd naar de gyn. Kan er over 2 dagen heen. Huisarts heeft grondig gezocht....was geen pretje. Hoop echt dat de gyn m zo gevonden heeft.....😦😨

18. DeNageltjes

DeNageltjes Actief lid

Sep 24, 2009
    196
    16
    18
    Female
    Huismama
    Gelderland
    Hier ook gehad. Toen ik hem eruit wilde laten halen bij de dokter zei hij ook dat de touwtjes foetsie waren en ik het bij de gyneacoloog eruit moest laten halen omdat die daar een speciale tang voor hebben. Ik vroeg nog of de kans er was dat ze later wel weer te zien zouden zijn maar dat was niet zo zei hij.
    Uiteindelijk bij de gyneacoloog zag ze gelijk de draadjes gewoon weer zitten en kon hem er zonder moeite uithalen.

19. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik wou net een nieuw topic openen, maar dat heeft dezelfde strekking. Ik heb al een paar weken pijnklachten, terwijl ik mijn mirena al 2 jaar naar tevredenheid heb en ik geen kids meer wil ivm mijn fysieke gestel. Eigenlijk hadden ze me bij de spoedkeizersnede moeten knippen, maar in alle hectiek was dat vergeten:) maar goed...ik weet vrij zeker dat de problemen in dat gebied liggen, het lijkt op menstruatiekramp en als ik daadwerkelijk ongesteld ben, word het nog een tikkie erger. Ik ben overigens niet zwanger, want vandaag gewoon keurig ongesteld geworden op geplande moment. Maar goed omdat de klachten alleen maar erger worden en mijn bloed geen raar beeld geeft (nou ja niet zorgwekkend in mijn geval), toch maar even die mirena laten checken en mijn draadjes waren onvindbaar. Maandag naar de gyn voor nader onderzoek....

20. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Oh spannend! Ik hoop dat de spiraal nog wel op de goede plek zit. Succes maandag!

Ik ben inmiddels zwanger 😁

Share This Page