Hallo iedereen. ik sinds een 3 tal weken overgeschakeld van de gewone pil naar de prikpil. Wegens een verhoogd risico op een herseninfarct, heeft mijn dokter me aangeraden te stoppen met de pil en over te schakelen op de prikpil. Hier zouden bepaalde stoffen niet inzitten die het risico verlagen. als enige mogelijke bijwerking zei mijn dokter dat ik een paar kilo zou aankomen. Dus zo gezegt zo gedaan. En overschakeling naar prikpil was vrij snel besloten. het enige is sinds dat ik die prikpil heb is mijn libido onder het vriespunt gedaald. Waar ik voordien nog nooit geen problemen mee heb gehad. En dan bedoel ik echt niets meer. Zelfs niet met veel voorbereiding. Ik vind dit echt niet oké. Want de enige reden voor anticonceptie is om te kunnen vrijen. Als ik daar geen zin meer in heb, waarom doe ik het dan? Wie heeft deze bijwerking ook gehad? En is dit over tijd voor bij gegaan? Zo niet wat zijn de alternatieven nog? Spiraal is ook geen optie meer aangezien ik daar in het verleden al een nare ervaring heb mee gehad. Terug naar de pil kan ook niet omdat dit mogelijk mijn gezondheid schaad. Alle tips,advies en raad is welkom Groetjes
Hoi hoi, Ik ben 9 jaar aan de prikpil geweest en mijn libido was ook zeeeer laag, tot ongenoegen van m'n vriend... Nu sinds anderhalf jaar gestopt en een hoog libido. M'n vriend wordt er soms gek van haha... Maar ja, het is dus bekend helaas. Ik sluit me bij coach aan, kan verder even niks bedenken... Sorry. Succes!
De prikpil zit toch ook barstensvol hormonen? Met een trombose risico wist ik niet dat ze de prikpil wel aanraden. Is het geen optie om een mirena spiraal te overwegen? De meeste hormonale anti conceptie heeft hier flink invloed op mn libido maar de prikpil zeker ja. Anders condooms?