na bevalling welke pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by Robynn, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Misschien een beetje vroeg :D

Maar ik slikte voorheen altijd de Diane 35 pil...ook tegen acne..
    Dit is nu tijdens mijn zwangerschap niet meer zo aanwezig..
    Alleen een beetje op de schouders..

Nu zit ik toch te denken aan een andere, minder "gevaarlijke" pil..
    Mijn huisarts zei dat ik goed reageer op de Diane pil, dus dat ik me niet zo'n zorgen hoef te maken.
    Maar ik heb toch liever een andere lichtere pil..

Het zit zo, mijn haar viel enorm uit na het stoppen (om zwanger te worden)
    plus enorme acne aanval.. ik zat eronder.. gezicht..nek..schouders..
    Maar echt de helft van mijn mooie bos haar is verdwenen door het stoppen van deze pil..

Vroeger in de puberteit slikte ik altijd microgrynon 30.. nooit last van haaruitval of acne gehad..
    Ben trouwens met de Diane begonnen na het krijgen van mijn jongste dochter, omdat ik dus enorme acne had tijdens en na de zwangerschap..

Nu is het dus zo goed als verdwenen.. maar stel dat het weer terug komt na de bevalling, dat is wat anders..
    zo niet, denk ik toch dat ik zoiets als microgrynon 30 wil..

2. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dan misschien wat andere klachten gehad dan jou en nog geen bevalling meegemaakt, maar wel ervaring met beide pillen. Ik ben jaren geleden ook aan de Diane gegaan, deze hielp zoals verwacht tegen mijn klachten. Toen besloten met de pil te stoppen, maar achteraf gezien toch afgezien van onze kinderwens. Ruim twee jaar geleden was deze wens nog niet actueel en stoorde ik me weer aan mijn klachten. Maar dacht precies hetzelfde als jij over de Diane. Heb hem wel voorgeschreven gekregen, maar het voelde niet goed dus niet mee begonnen. Daarna idd naar de Microgynon 30 gegaan. Gaf niet dezelfde werking als de Diane, maar toch beviel deze pil mij wel goed. Het was volgens de huisarts de meest logische stap na mijn keuze niet aan de Diane te gaan, dus dat zal ook niet zonder reden geweest zijn...
    S6 met je keuze!

Share This Page