steeds langer worden van de cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door visje83, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    hallo,

ik snap werkelijk helemaal niks meer van mijn cyclus.. :(
    eerst was ie netjes 28 dagen en nu word ie steeds langer..
    zit vandaag al op 36 dagen! en pas 18 dagen na mijn ei :evil: :evil: geworden!
    wie snapt dit of herkent dit?

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    tja ik herken je verhaal wel vorige cyclus had ik pas op dag 65 mijn ei e op dag 72 :evil: :evil: ....
    nu zit ik inmiddels op dag 52 .........

L.sybje

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Niet per se langer, maar steeds onregelmatiger. Na het stoppen met de pil in november heel netjes elke 25/26 dagen ongesteld; daarna 2x een langere cyclus, vorige maand heel kort en nou heb ik pas op dag 19 mijn ei! Snap er ook niks meer van.

Hier heb je natuurlijk niks aan, maar je bent niet de enige bij wie het lichaam raar doet ;)

4. eyzenga

eyzenga Lid

23 apr 2007
    95
    0
    0
    kapster
    Stiens
    Hoi Visje,

Hier Jose weer. Bij mij is dat ook zo. Eerst 28 dagen, toen 31 en nu 34 en idd de :evil: :evil: .

Kl*te voor je. Ik duim voor je voor de volgende ronde.

Liefs Jose

5. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    k*t lichaam zeg!
    ik zal voor de volgende ronde ook voor jou duimen!
    hopen dat juli hem word!
    mijn ongie begon ook heel raar deze maand, normaal s'nachts en dan ben ik het gelijk heel hevig, nu vanmiddag geworden, en maar heel licht nog, vooral bruinig bloed. heel vaag!

6. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik had ook steeds langer wordende cyclus, maar deze maand heb ik mijn ei veel eerder gehad, waardoor ik deze maand weer een (voor mijn doen) normale cycluslengte heb.
    Dus het kan alle kanten opgaan.

Liefs Hummel.

7. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik herken het wel ietwat, zie het rijtje getallen onder mijn bericht...
    Laatste cyclus 81 dagen :confused: Is toch werkelijk waar om gek van te worden..

8. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    jeetje mina, 81 dagen.. dan moet je pas lang wachten! :(
    ik hoop dat mijn ei deze ronde wat eerder te voorschijn komt, zodat de maand niet zo lang gaat duren..

9. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Tja t was niet anders... Ik had al eerder cyclussen van 54 dagen, dus ik dacht dat dat nu weer zo zou zijn, maar nee hoor, dus ik dacht misschien zwanger.. Dag 56 en 62 ofzo een test gedaan en negatief.. Toen heb ik er over gedacht om naar de arts te gaan, maar ja t was vlak voor onze vakantie, straks stuurt ie me door had ik geen zin in zo vlak voor de vakantie..
    En ja hoor, midden in de vakantie (in Portugal) werd ik ongi en gelijk voor 2x ook volgens mij, het duurde een goeie week (normaal n dag of 3,4 heftig), echt balen, maar ja we konden na die week wel weer lekker gaan klussen en nu maar hopen dat t deze keer raak is!

10. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik was vroeger ook heel onregelmatig, maar 1,5 jaar geleden ongeveer kreeg ik ze steeds netjes om de 28 dagen. Maar 2 cyclussen geleden is dit weer veranderd en duurde het twee weken langer. Maar toch voel ik precies dat mijn eisprong nog steeds op hetzelfde tijdstip komt, maar dat mijn :evil: gewoon langer achterblijven, kan dit?

Is natuurlijk heel vervelend als je er niet van op aan kan he!

11. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Maar ik vraag me af, met die onregelmatige of lange cyclussen van jullie: wanneer kan dan getest worden als je niet op je NOD aankan? Beetje gokken?

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ik testte de laatste cyclus pas na 54 dagen, dat was toen mijn langste cyclus... Inmiddels is mijn langste cyclus 81 dagen en ik zou nu geen 81 dagen wachten..
    Als ik me zwanger denk te voelen zou ik na zo'n 32 dagen testen (eisprong deze keer vermoedelijk dag 15 + 16 dagen luth.fase? = 31 dagen, dus vanaf 32 testen, daar is over nagedacht he..
    Als die negatief is misschien een weekje wachten en nog ns testen en dan naar de dokter... Zoiets denk ik..

Maar ik test al niet te snel meer, ik test echt niet gelijk na 28 dagen ofzo als ik totaal niks "vreemds"voel...

13. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Maar je test dus wel als je iets "voelt".

Allez, ik bedoel, als je al een paar dagen met symptomen zit, zou de HCG-waarde dan al voldoende zijn om een eventuele positieve test te krijgen?

14. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    herken het ook hoor visjes...
    toen ik stopte met de pil 5 maand mooi 35 dagen... dan plots 49, 32 en vorige maand 46. Het vervelende is dat die onregelmatigheid pas begonnen is toen we zwanger wilden worden. Heb er ook geen verklaring voor. Laatste maand begon ongi dan ook heel bizar (zoals jij omschreef)
    Deze maand is het nog afwachten. Op basis van mijn eisprong zou mijn cyclus tussen de 35 en 40 dagen moeten zijn. Zit nu op dag 36. Als ik weer overtijd ga zonder zwanger te zijn, dan begrijp ik het ook niet meer... :(

Hopelijk moet je je hier volgende maand geen zorgen meer over maken! Ik duim voor jou!

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Dan zou ik wel testen, maar ik heb dat nog niet gehad... Ik heb alleen getest op momenten dat ik "overtijd" was, dus na de laatste dag van mijn langste cyclus op dat moment...
    Ik heb nu duidelijk mijn ei gevoeld, dus na n dag of 32 zou ik een testje doen, bij negatief na een week nog een keer en dan naar de dokter... Ik wacht het geen 81 dagen meer af..

Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk, een ander zal er weer anders over denken en test misschien op andere momenten...

16. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Zo 81 dagen is wel mega lang! ben nu in rode 3 en heb 23 en 28 dagen gehad. Vandaag (volgens berekening) 2 dagen voro mij ei mega buikpijn, dus misschien wel eerder de ei.... We'll see.

17. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ja, ik vroeg wanneer je zou testen, aangezien ik echt uit de onzekerheid wil :) . Allez, niet zozeer onzekerheid, vooral om het feit dat ik bepaalde dingen voel (of denk te voelen misschien), maar ben bang dat het toch niks uithaalt om binnen dit en een week al te testen.

Maja, kzal wel zien hoelang ik mezelf kan bedwingen. ;)

18. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    ik ga de volgende keer ook niet zo snel meer testen, is steeds zo'n teleurstelling.
    het voordeel is wel dat ik mij ei voel. dus ik denk dat t de volgende x gewoon 18 dagen na mijn ei pas word testen, als t nodig is!
    je blijft anders ook aan de gang..

19. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Visje83, denk dat dat een goed voornemen is om wat langer te wachten met testen.

Zelf heb ik op m'n 13e een poosje de pil geslikt, een halfjaar. Daarna nam mijn lichaam zelf een cyclus van 28 dagen aan. Dit werd langzamerhand steeds langer, tot een cyclus van ongeveer 40-45 dagen (wel wat onregelmatig dus, maar ik kon redelijk uitgaan van anderhalve maand). Daarna bleef het zo, tot ik weer aan de pil ging.

Volgens mij is een cyclus van meer dan 28 dagen meer regel dan uitzondering.

Deel Deze Pagina