Koperspiraal bij overgangsklachten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Somita, 28 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Vandaag bij de huisarts geweest vanwege een menstruatie die al 5 weken duurt.

Nu gaf deze arts aan om anti conceptie te gaan gebruiken om een regelmatige cyclus te krijgen.
    Maar ik kan slecht tegen hormonen.

Nu gaf ze aan dat een koperspiraal ook mogelijk was,maar misschien ben ik dom, maar hoe kan een koperspiraal voor een regelmatige cyclus zorgen als er geen hormonen in zitten?

En lees dat je menstruatie juist heftiger kan worden en nog heftiger zit ik niet op te wachten.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben misschien net zo dom ;), want volgens mij zorgt koperspiraal daar inderdaad echt niet voor. En ja, menstruatie kan zeker heftiger worden, weet ik uit eigen ervaring.

Ik vind het ook een bijzonder advies... ik heb wel gehoord dat hormoonspiraal gebruikt wordt bij overmatig/onregelmatig bloedverlies e.d. (maar ik moet ook zeggen dat ik die heb omgeruild voor koperspiraal juist vanwege onregelmatig, langdurig bloedverlies)

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.591
    113
    Vrouw
    Uh nee, ik heb dit echt nog nooit gehoord. Het gaat toch juist om de hormonen van de anticonceptie die je cyclus kunnen reguleren.

Heb je het trouwens al in de "alternatieve" hoek gezocht? Ik heb goede ervaringen met acupunctuur!

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Een koperspiraal zorgt hier niet voor.
    Je zult dan echt een hormoonspiraal moeten hebben.

Spiraal kan invloed hebben op je menstruatie maar hoeft niet.

5. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Dank jullie wel dat dacht ik dus ook.

6. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.467
    836
    113
    Nee heb het niet in de alternatieve hoek gezocht.

Op ditmoment gebruik ik primolut om mijn lijf te resetten en kijken wat het dan doet.

Het aparte is wel dat het na de tweede keer corona begonnen is.
    Daarvoor geen last van een onregelmatige cyclus.
    Maar dacht eerst dat mijn lijf teveel te voorduren.had gehad.

Oktober 20 een miskraam op ruim 8 weken,2 maanden later corona, met long covid als gevolg.
    10 weken later weer corona en injuni een vaccinatie gehaald.
    Vanaf mijn besmetting in maart begon ik te rommelen, maar we zijn nu 1.5 jaar verder en het is nog niet normaal.
    Dus ga uit van inderdaad overgangsklachten

Deel Deze Pagina