inwendige echo gehad

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dorito, 13 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik heb net mijn verhaal gedaan bij de verloskundigen voor advies, maar wilde het toch nog even bij jullie kwijt. Vandaag heb ik dan de inwendige echo gehad, nadat ik opeens een cyclus had van 45 dagen (ipv de normale 32, 33 dagen). Wij zijn nu in ronde en 8 en dus nog niet zwanger.

    De gynecologe zei dat ik met name aan 1 kant heel veel blaasjes had op de eierstok en dat ze alle 2 relatief groot waren. Dat samen met de langere cyclus. Dat kan wijzen op een hormonaal probleem en als ik binnen een jaar niet zwanger raak raadt ze hormonen aan. Ze raadde aan de komende tijd goed te plannen, want hoe langer het nu duurt dat ik zwanger raak hoe moeilijker het zal worden. Dat die aan doening erger wordt of zo.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Wat zouden jullie doen die ovulatietesten via internet of via de apotheek? Ik ben zo bang dat het dan zo'n moetje wordt iedere maand.

    Ik moet zeggen dat ik er erg emotioneel over ben. Ik had gewoon zo gehoopt dat het normaal was en dat we gewoon vrolijk verder moesten gaan. Dat moeten we natuurlijk nog wel steeds, maar we zouden zo graag een kindje willen.

    Ik het allemaal niet meer zo goed.
     
  2. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee dorito!
    kop op he meid!
    laat je niet kisten!!!
    heel veel sterkte...
    liefs elfje
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Balen Dorito :)
    Uhm over die ovulatie testen kan ik je niets vertellen .
    Maar ik begin zelf deze maand met de persona .
    Misschien is dat iets voor jou ook .
    Die rekent precies de dagen uit dat je vruchtbaar bent aan de hand van urine testen .
    Hij wel prijzig hoor .

    Groetjes Joyce
     
  4. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    sh*t meid :( ..ovulatietesten zijn oke ..en ook betaalbaar ..je hebt ook setjes ..ovu testen en zwangerschapstesten dan ben je nog goedkoper uit ...ik heb ze zelf ook gebruikt en gaf pos. aan op de zelfde dag als mijn temp lijst..keep the faith
    greetz asjuh.
     
  5. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    He meid, kop op. Omdat ik eerlijk gezegd een beetje moe werd van dat klussen, heb ik ovulatietesten gebruikt. Ik werd er juist een stuk rustiger van. Als we er zin in hadden deden we, anders niet. Ik heb hem natuurlijk niet verteld wanneer de test positief aangaf. Hij dacht dat ik gewoon ontzettende zin had.

    Veel succes!!!!
     
  6. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Elfje, Joyce, Asjuh en Amira,

    Hardstikke bedankt voor de steun. Het geeft wel een heel goed gevoel dat julie meeleven. Het rare is dat het gesprek van gisteren met de gynecoloog steeds voorbij komt in mijn hoofd. Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt met de huisarts volgende week, omdat het allemaal zo snel ging. Echo, dit en dit is het geval. Succes. Je denkt nog wel even van ik moet goed vragen stellen, maar ja, ik was zo overdonderd.

    Dat is ook wel een goede ja, Amira dat je ook kunt denken dat je er rustiger van wordt van ovulatietesten. Je weet een beetje meer waar je aantoe bent. Dan moet ik nog denken aan het artikel van Natasja waarin zo'n man aangaf dat hij niet echt voorstander was van die testen omdat je soms ook ver ervoor vruchtbaar bent.

    Nou we gaan er toch maar mee beginnen.

    Voor jullie allemaal heel veel sterkte met wachten en veel plezier met klussen!

    Ga je al testen Amira?

    Groetjes
     
  7. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Veel sterkte meid. Ik duim dat je wens snel in vervulling mag gaan! Ik vond die ovutesten ook wel fijn. Maar aangezien ik erg regelmatig ben vind ik temperaturen voor nu voldoende.
    Liefs Elvira
     
  8. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    Dorito, ik heb al getest. Ik ben ook erg regelmatig en was benieuwd of ik ook elke maand mijn eisprong voelde. Ik had elke maand wel vanaf dag 9 pijn in mijn zij en witte slijmverlies, echt veel. Ik flink klussen. Blijkbaar voelde ik niet elke maand mijn eitje. Pas op dag 18 gaf de test positief aan. Wat denk je? Geen slijmverlies, geen pijnlijke borsten, alleen een paar steekjes in mijn zij. Dus zo je maar weer.

    Ik dacht trouwens dat die testen niet werkten , omdat ik al vanaf dag 6 aan het testen was. Het is toch gelukt.

    Hoop dat je er wat aan hebt..
     
  9. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Dorito,

    Wat jij beschrijft is precies wat ik voor mijn eerste zwangerschap had. Bij mij was mijn hormooonniveau te laag. Door Chlomid te gebruiken houd je je lichaam voor de gek, het `ziet` de hormonen niet meer en gaat extra oestrogeen aanmaken. Het werkte bij mij heel goed, je hoeft het alleen maar 5 dagen aan het begin van je cyclus te gebruiken, ik had meteen een goede eisprong en bij de derde keer wat het al raak!

    Succes, Neeke
     
  10. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee neeke!
    fijn van die positieve verhalen over clomid!
    ik krijg hier zeer goede moed van!
    (zit in mn eerste ronde clomid..., donderdag 2e follikelmeting)
    liefs elfje
     
  11. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    @ amira, super zeg dat je zwanger bent. gefeliciteerd!!!! ik denk dat het bij ons ook wel handig is ons niet zo te laten leiden door de afscheiding en zo en de steken, want dan denk je toch al snel van deze ronde is weer over.

    @ neeke. dank je wel voor het hart onder de riem. wel heel fijn dat anderen het ook gehad hebben en uiteindelijk toch een kindje hebben gekregen. dat werkt wel goed dan die clomid.

    @ elfje: veel succes donderdag. hopelijk werkt het bij jou ook goed.

    ik ga morgen nog even langs de huisarts om te vragen hoe het nou precies heet. en om even wat meer tijd te hebben om vragen te stellen.

    vele succes allemaal en amira geniet van je zwangerschap!
     
  12. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey hoi,

    Jouw verhaal lijkt een beetje op die van mij.
    Ik ben nu 13 maanden met de pil gestopt en we zijn bijna 10 maanden bezig voor een 2e kindje.

    Ik was ook best onregelmatig ongesteld en werd eigenlijk alleen maar erger,hoewel na het stoppen met de pil het juist steeds korter zou moeten worden.

    Ik ben dus ook doorverwezen naar de gyn en kreeg ook inwendige echo's.
    Ik had ook allemaal eiblaasjes,wat duidt op PCO en had dus geen eisprong.
    Mijn bloed werd onderzocht en bleek dat mijn hormoonwaardes uit balans waren,dus inderdaad PCO,vooral mijn lh-gehalte was helemaal uit balans,was veel te hoog.

    Ik heb dus ook clomid gekregen om zo een eisprong te krijgen....en het hielp....had eindelijk een eisprong en was zwanger!!
    Helaas is dat een miskraam geworden en heb ik nu net de 2e clomidkuur achter de rug en is het afwachten op een eisprong.

    Maar als ik je verhaal zo lees ,denk ik dat jij ook PCO hebt,vooral als ze het over medijnen met hormonen heeft.
    Dus als je inderdaad PCO hebt,hebben ovulatietesten geen zin.
    Want misschien is bij jou,net als bij mij je lh-gehalte helemaal uit balans en geeft de ovutest misschien een onbetrouwbaar beeld omdat die test juist het lh-gehalte meet.

    maar via deze sites kan je meer lezen over PCO...

    http://www.freya.nl/medisch/pco.htm

    http://www.freya.nl/folder18.htm

    misschien heb je er wat aan.

    succes!!

    groetjes Pientje
     
  13. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    hoi Pientje,

    dank je wel voor je reactie. wel heel fijn om te horen hoe het met jou is gegaan. jammer dat je een miskraam hebt gehad. dat lijkt me wel heel moeilijk. je weet dat het vaak voorkomt, maar als het jezelf overkomt is het toch anders. hebben ze toen alleen onderzoeken bij jou gedaan of ook bij je man?

    had je ook gedurende de hele cylcus regelmatig pijn op de plaatsen van je eileiders? ik namelijk wel, maar ik weet niet of het ook met PCO te maken heeft. ik wacht even af wat de huisarts morgen zegt maar ik denk dat het toch handiger is om een verwijziging naar de gynecoloog te vragen, eentje in het ziekenhuis bedoel ik dan. nu heb ik natuurlijk alleen die gynecoloog bij het medisch centrum gesproken. maar dat is maar heel kort.

    ik ga meteen even op de site kijken. als je PCO hebt, dan heb je wel positieve ovulatietesten, maar je temperatuur gaat dan niet omhoog toch omdat je geen eispron hebt?

    voor jou sterkte met wachten op de eisprong. hoe weet je dan eigenlijk dat je die hebt? gebruik je dan wel ovulatietesten?

    groetjes,

    dorito
     
  14. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hai,

    Ja die miskraam heeft er wel flink in gehakt moet ik zeggen,eindelijk zwanger en blij.....maarja ik was er wel al heel erg bang voor.

    Ik heb trouwens ook regelmatig steken op de plekken waar denk ik mijn eierstokken zitten?? Ik was van plan dit vrijdag bij de gyn bespreekbaar te maken,dus dat hoor je nog.

    Bij PCO heb je inderdaad geen eisprong,of heel weinig.
    Er bestaat wel een een hele kleine kans dat je nog spontaan zwanger kan worden,maar daar moet je niet teveel op hopen,want de kans is groter dat je wat hulp nodig hebt.

    Tijdens de 1e kuur clomid kreeg ik heel veel inwendige echo's om zo de groei van een eitje te volgen,zo wist ik dus of ik er 1 had gehad.
    En ik tempte erbij voor de zekerheid.

    Het hoeft trouwens niet perse dat je alleen maar positieve ovutesten hebt bij PCO,maar bij mij was dit wel het geval en mij is verteld dat je met PCO die testen niet kan gebruiken.
    En daarbij is een positieve ovutest geen garantie dat je ook daadwerkelijk een eisprong hebt.

    Maar als ik jou was zo ik idd een verwijzing voor de gyn vragen of zelfs eisen :D
    Anders weet je toch ook niet waar je aan toe bent...en ik vond dat heel frustrerend!!
    Nu heb ik veel meer zekerheid!! En dat vind ik erg fijn!!

    Nou ik ben wel benieuwd wat de ha zegt,dus hou ons op de hoogte??

    liefs Pientje
     
  15. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi Pientje,

    Ben vanochtend naar de huisarts geweest en ik heb een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog. Ik ben er el heel blij mee, want ik hoop daarmee toch een beetje ene geruster gevoel te krijgen. Als je al maar weet wat er precies aan de hand is, want nu haal ik mij allerlei dingen in mijn hoofd, bijvoorbeeld dat ik geen kinderen kan krijgen. Terwijl dat helemaal niet gezegd is.

    Wel fijn dat bij jou Clomid werkt. Ik duim voor je dat de tweede ronde heel goed gaat!

    Liefs,
     
  16. Niet meer actief

    Hoi,

    Ik was voor mijn 1e zwangerschap ook heel onregelmatig ongesteld.
    Soms sloeg ik 4 maanden over, dat heeft me heel wat testen gekost :(
    Uiteindelijk ook de mmm ingegaan en na de 3e ronde clomid was ik ook zwanger.
    Mijn 2e zwangerschap was zomaar spontaan, was al naar het ziekenhuis geweest en had clomid al in huis, maar ik had het niet meer nodig.

    Succes meid!

    Liefs Nies
     
  17. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    hoi nies,

    dank je wel voor je steun. goed om te weten dat het met clomid soms zo gemakkelijk gaat. ik mag over 2 weken naar de gynaecoloog. dat schijnt nog niet eens zo heel lang te zijn, want normaal was het 4 weken.

    geniet van je twee jongens!
     
  18. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik zal aan je denken dorito! Ik hoop dat het snel gaat lukken voor jullie!
     
  19. Niet meer actief


    Ik zal voor je duimen meis, en idd, over clomid gaan hele goede verhalen.
    Dus positief blijven denken hoor!
    Komt vast goed.
    En als je nog iets wilt weten, vragen hoor!

    Liefs Nies
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    He dorito!
    ik heb dit topic helemaal gemist! :oops:
    Lieverd, ik hoop dat de gyn iets voor je kan betekenen en dat het ook voor jullie snel raak mag zijn en dat er niets ergs aan de hand is.

    knuffel
    Natas
     

Deel Deze Pagina