ik mis mijn eisprong gevoel...welke antic.opties ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door piri piri, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Ik voelde mijn eisprong iedere maand. En eerlijk is eerlijk.. dat vond ik fijn... Alles werkte naar behoren en zodoende ben ik ook 2x gelijk zwanger geraakt... Nu ben ik tevreden en voor mij geen kindjes meer.. ik wil nog geen definitieve keuze maken, dat voeld nog niet goed...
    Slik nu sinds 4mnd de pil en heb continu hoofdpijn... Dit moet stoppen, voel me niet gied... En ik.mis mijn eispronggevoel.
    Condoom vind ik te onbetrouwbaar, wat is voor mij nu het juiste alternatief ?
    Weet iemand raad ?

2. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Als je wel vruchtbaar wil blijven, maar niet zwanger wil worden, zijn er niet veel opties. Condoom, vrouwencondoom, of je partner kan zich laten steriliseren.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Als je je eisprong goed voelt, dan weet je toch wanneer je juist gèèn seks moet hebben?
    Dus als je niet zwanger wilt worden, moet je in je vruchtbare periode òf condooms gebruiken òf aan geheelonthouding doen.

Ik hen trouwens nog nooit m'n eisprong gevoeld

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik vraag me echt af wat je dan voelt :).
    Sinds twee maanden gestopt met de pil, en ik heb nog niks kunnen ontdekken waarvan ik dacht dit zou mijn eisprong kunnen zijn

5. Astre

Astre Niet meer actief

Met een koperspiraal heb je gewoon een eisprong. Ik voel hem ook elke maand. Altijd al gehad. Het wordt wel steeds pijnlijker het gevoel, dus voor mij hoeft het niet zo ;).

De koperspiraal houdt je natuurlijke cyclus in stand en er zitten geen hormonen in. Het idee is dat het koper het milieu van je baarmoeder verstoort, waardoor de zwemmertjes traag worden. Mocht er in het zeldzame geval toch een snelle jelle tussen zitten dan voorkomt de spiraal de innestelling. Sommige vinden dat een vervelend idee, maar ik heb daar geen last van.

6. Astre

Astre Niet meer actief

Het lastige is dat je al dagen voor je eisprong al vruchtbaar bent. Als je dan een te vroeg eitje krijgt, kun je gewoon zwanger raken. Wij hebben het ook zo een poosje gedaan, totdat het zaadje van mijn man 7 dagen overleefde en mijn eitje twee dagen eerder sprong. Ik ben toen zwanger geraakt, maar dat werd helaas een miskraam.

7. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Jazeker, ik voel mijn eisprong al jaren... Heb zelfs de innesteling gevoeld... Klinkt maf, maar op een of andere manier voelde ik het.
    Maar goed, die eisprong is dus een.dingetje.. ik heb dsn tenminste libido...kinderwens nee, maar ik wil nog niet definitief beslissen. Sterilisatie staat dus op de lange termijnplanning.. condook, geen optie... Meermaals geknapt, te onbetrouwbaar.
    Onthouding ? No way hihi..
    Ik zal me verdiepen in koperspiraal.
    Thamx
    Hopelijk meer ervaringen hierover te lezen.

8. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik heb ook een koperspiraal. Ik wilde betrouwbare anticonceptie zonder hormonen maar ook mijn vruchtbaarheid behouden (we willen misschien een derde). Ik heb hievoor jaren de pil geslikt. Dat ik nu geen hormonen meer slik vind ik zeer prettig!

En libido inderdaad :) Ook sterk verbeterd.

Ik denk dat koperspiraal voor jou ook een goede keuze is.

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Dankjewel bloeme.

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    hier ook een koperspiraal en voel idd mijn eisprong. Weet niet of het met het mirena (hormoon) spiraaltje ook is....
    Met de pil heb ik de eisprong ook nooit gevoeld!
    Spiraaltjes kunnen er 5-10 jaar in blijven zitten, dus voldoende tijd om te kijken of er andere opties zijn voor een definitievere methode.
    Gewoon even bij de huisarts vragen of dit wat voor je is! Je menstruatie kan er wat erger/heviger van worden en het kan ook niet geplaatst worden als je een afwijkende baarmoeder(mond) hebt bijvoorbeeld.
    Succes!

11. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Lief ! Dank voor jullie openhartigheid !

12. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Je zou ook kunnen kijken naar welke condooms je gebruikt? Misschien niet sterk genoeg of niet passend?

13. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

De persona! Of ladycomp. Is ongeveer hetzelfde.

Deel Deze Pagina