Goede middag allemaal. Ik slik nu 3 weken de Tryginon en woensdag is mijn laatste pil en wie kan mij nu vertellen wanneer ik de pil weer moet innemen? Is dat wanneer ik weer ongi moet worden die dag meteen slikken? En wanneer is de pil eigenlijk veilig? Nou bedankt voor het lezen van mijn vraagjes. Groetjes van Essie
Gewoon volgende week woensdag weer innemen. Ik heb ook Tryginon gebruikt, vond het een erg fijne pil. Geen klachten meer na Marvelon en Microgynon. Wanneer de pil veilig is? Ze zeggen dat je de eerste maand een condoom moet gebruiken als je net aan de pil bent (ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is).
Eh.. Ik slik ook de tryginon 3-fasen pil. Al voor de zwangerschap van mijn dochter. ik had toen geen problemen met de pil. Werd keurig op tijd ongesteld (voorheen).
Als je de pil slikt vanaf de eerste dag van je eerste menstruatie, ben je na 2 weken 'veilig'. Maar als je het niet vertrouwd kan je ook 1 'cyclus'/strip aanhouden. Indien je niet met de pil bent gestart vanaf de eerste dag van je laatse menstruatie, is het niet duidelijk wanneer je veilig bent. Indien je een stopweek wilt, dus 'menstrueren', moet je na je na de laatste pil van de strip 7 dagen wachten. Indien je geen stop week wilt, moet je de laatste fase doorslikken (bruine pil) Gr. Jaleesa