Prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mamavan5, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Komt wel goed voordat ik een jongetje ben :D

2. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Kimzaa dat is niet niks allemaal wens je veel sterkte.

Wist echt nooit dat een prikpil dit aan kon richten jeetje.

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik ook niet hoor! Anders was ik er nooit aan begonnen.

Zeker na me MK op me 18e (zwanger door de pil heen) was dat verlangen naar een kleine er heel sterk.

Wilde alleen eerst een vaste baan, eigen huisje, en een goede opleiding hebben :)!

Maar goed, ik vind wel dat HA vrouwen met een kinderwens goed moeten inlichten alvorens ze aan de prikpil beginnen!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De prikpil is mij door de gyn aangeraden, omdat de huisarts het idee had niet genoeg te weten van de prikpil/implanon/nieuwe methodes. maar de gyn schreef het ook gewoon voor. Dat vind ik dan eigenlijk nog erger dan de HA. De gyn zou regelmatig de negatieve resultaten van zo'n prikpil moeten zijn in zijn praktijk.

5. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Er zou zeker meer info gegeven moeten worden aan mensen die de prikpil nemen of overwegen om hem te nemen.

Hoor nu erg veel dat het slecht is en dat zwanger worden erg erg lang duurt.

6. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi.

Heb sinds 3 dagen erg veel last van witte afscheiding is dit ook een bijwerking van de prikpil ?

Voel me zo wie zo sinds een dag of 3 echt niet lekker bah hoop dat die snel is uitgerkt.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    had je zoiezo beter geen andere vorm van anti conceptie kunnen kiezen als je wist dat het ERG tijdelijk was... dan heb je je niet echt verdiept erin als je het mij vraagt.. maar ook je huisarts had dit moeten melden... vind het een beetje raar dat je een redelijk vaste vorm van AC (anti conceptie) kiest als je weet dat je nog een kindje wilt binnen bv 2 jaar) dat hadden ze je zoiezo af moeten raden dan.. maar had je ook wel zelf wat verantwoording voor kunnen dragen (in de vorm van informeren, inlezen e.d.)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ben het met je eens door Isademi, maar mijn ha zei dat bij 1 shot prikpil je cyclus weer normaal op gang komt en het dus niet uitmaakte. Is niet dat ik het jaren gebruikt heb, maar 1x.

Overigens had ik op me 19e ook een eenmalige shot prikpil en werd daarna weer goed ongesteld. Nu dus helemaal niet meer.

Terwijl ik daarvoor een keurige cyclus had.

En de verhalen verschillen zoveel op internet, dat je niet meer weet wat wel en niet waar is.

In ieder geval heb ik me er mega goed in verdiept en dit gaf volgens mijn ha geen schade! Ik zou gewoon na een maand weer ongesteld worden!!!

NIET DUS!!

Ik loop dankzij de prikpil nu in de mmm.

9. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

mmmm toch raar dat ik andere info kreeg...prikpil altijd afgeraden op jonge leeftijd , ivm onvruchtbaarheid ( of beter gezegd langer duren voor t weer allemaal werkt)

Dan was 1 keer ook al teveel.....

Ik vind t iig erg slecht dat die huisartsen t voorschrijven. Ik heb gelukkig goede info altijd gehad....hoop dat de meeste dat voortaan gaan krijgen..

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja ik ga ook nooit meer naar die HA!! Heb inmiddels een andere....

Maar je leest ook zoveel verschillende verhalen.

De een is gelijk weer ongesteld, de ander niet...

11. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

We wouden eerst geen kindje meer omdat ik 4 kinderen uit een andere relatie heb en hij 2.

Maar toen de schot gezet was kwamen van beide kanten toch wel de kriebels en hebben er toen goed over gepraat en besloten om voor een kleine te gaan als de 1e prikpil klaar was.

Als ik dit van te voren had geweten hadi k hem natuurlijk nooit laten zetten.

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Nee precies en als je het aan je HA vraagt en hij zegt dat het geen kwaad kan. Dan geloof je dat, hij heeft er immers voor gesturdeerd!

13. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi.

Klopt mijn huisarts is er vol lof over en ziet er geen probleem in.

Hij zegt echt na 10 a 12 weken is die uitgewerkt en kan je zo zwanger worden.

Hij zei zelfs vandaag dat het best kon dat hij bij sommige vrouwen al na 8 weken helemaal uitgewerkt is.

Nou we zien het allemaal wel merk wel dat mijn lichaam echt een spel met me aan het spelen is en ik er goed ziek van word ben echt mezelf niet meer op het moment.

Dacht deze maand echt zwanger te zijn door alle kwaaltje die ik had en dan natuurlijk die verdomde valse testen ook nog eens.

Nee voor mij geen prikpil meer.

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja het is uitgewerkt na 10 tot 12 weken, maar ze vergeten erbij te zeggen dat het dan wel zeker tussen de 3 en 12 maanden duurt voor je cyclus weer op orde is.

Want door wat ze erin spuiten is je hele cyclus naar de ***

15. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Even een vraag voor de meiden die aan de prikpil hebben gezeten.

Mijn vraag is ik had 03-09-2009 mijn menstruatie moeten krijgen maar die blijft deze maand uit. (11-03-2009 zou ik een nieuwe shot moeten hebben)

De 2 maanden ervoor heb ik het netjes optijd gehad alleen de laatste maand niet.

Heb wel het gevoel dat het er aan zit te komen want heb er erg last van mijn buik veel krampen ect.

Iemand een idee hoe het kan dat het de laatste maand uitblijft.

En dan nog een vraag.
    Als ik nu mijn menstuatie zou krijgen is het dan zo dat ik dan ook een eisprong krijg of kan dat allemaal nog uitblijven.

16. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Ik heb geen antwoorden op je vragen. Je zou wel een maandje met ovu testen kunnen werken om te kijken of je een eisprong hebt.
    Ik werd zelf pas na 8a9 maanden weer ongi maar pas daarna een halfjaar dat alles een beetje stabiel was. Balen joh. Hoop dat je gewoon snel duidelijkheid hebt. succes

17. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat kan te maken hebben met dat je lichaam zwaar aan het ontpillen is. Dan heb je zomaar 2 maanden een goede menstruatie en zomaar een maand niks.

Heb zelf al 4 maanden niks. Het is namelijk niet niks wat ze in je lichaam spuiten. Maar idd ovu testen kan je proberen door te kijken of je toch een eisprong hebt.

Het is niet raar hoor dat je na de prikpil zo raar menstrueert. En soms zomaar een maand overslaat. Het kan zelf 3 tot 12 maanden duren voor je cyclus weer normaal werk verricht :(.

18. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Vandaag naar de ha geweest omdat ik zoveel klachten heb en me totaal niet lekker voel.

Hij zei tegen me dat de prikpil bij mij uit is gaan werken met een week of 10 want toen begonnen ook de ergste klachten bij me.

Hij zegt dat ik nu weer vruchtbaar ben.

Vroeg hem naar mijn menstuatie en hij zei ja die komt vanzelf op gang.

En vroeg ook hoe het nu zit met zwanger worden.
    Zijn antwoord hierop was kan meteen je hoeft niet ongesteld te worden eerst je kan nu door het stoppen met de prikpil meteen zwanger worden en wie weet zegt ie ben je dat al.

Nou al met al ben ik er totaal niet wijzer van geworden alleen maar onzeker.

en moet ik maar zien hoe alles gaat verlopen.

19. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Balen, zijn niet bepaald antwoorden waar je dus echt wat aan hebt, maakt je niet bepaald zeker van je zaak ook. Uiteraard hoop ik dat het snel raak is voor jullie, maar eigenlijk vooral dat je snel duidelijkheid hebt. Mocht je nu wel weer ongi worden, misschien is met ovu testen dan een idee... sterkte in elk geval.

20. shenoby

shenoby Niet meer actief

een bijwerking van de prikpil is geen menstruatie.
    je hebt dan de klachten wel gewoon (misschien in iets mindere mate)maar dan geen bloeding.
    het is absoluut niet waar dat het gelijk uitwerkt.je moet voor de zekerheid alleen 1x per 12wkn prikken. maar vaak werkt het sowieso nog 3 maand door (1 shot)
    ik zal het even uitleggen zoals de Ha het aan mij heeft uitgelegd.
    met een shot krijg je een depot. wwar elke keer iets van opgenomen word maar om goede bescherming te bieden ook iets van overblijft.
    bij een volgende shot word er dus nog meer opgebouwd wat over is.
    enz enz enz.
    dus het is niet waar dat de prikpil na 12 weken is uitgewerkt en zeker niet na 8! ze zouden die HA eens flink moeten berispen voor de l*lleficatie wat ie verkoopt.
    bij mij was het uitwerken trouwens als volgt 4 sept nieuwe shot moeten halen (maar niet gedaan)4 jan een bloeding..(geen menstruatie.) 2 juli positieve test.
    dus 9 maanden geduurd na 3 shots.
    dus in theorie klopt mijn 3maanden verhaal.
    nu moet ik erbij zeggen dat ik heeeeeeel duidelijk een eisprong voelde dus daar heb ik echt gebruik van gemaakt.
    anders was ik vast niet zo snel zwanger geweest.
    btw voor de posi test geen bloedingen gehad behalve die van 4 jan

Deel Deze Pagina