Prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mamavan5, 27 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Nou hoop dat mijn menstruatie nu op gang gaat komen heb erg veel last van bruine afscheiding met bbrr slijm en heel veel krampen in mijn buik.

Erg vervelend maar goed hopen dat het doorzet.

2. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb maar 1 shot gehad en heb hem op 20 februari laten zetten... Dan zou hij rond 15 mei uitgewerkt zijn.

Inmiddels is het September en nog geen menstruatie.

Wel echt mega veel krampen altijd in me buik.

Daarom slik ik nu ook Clomid, maar zelfs dat slaat niet aan want er groeien geen eitjes :(... Dit kotm ook door de prikpil.

Aangezien ik voor de prikpil al 3 maanden pil vrij was (microgynon) en een keurige cyclus had...

Vraag me af wanneer ik een eigen menstruatie kan verwachten, want het duurt me te lang en wordt gek van de mmm. Het is al september pfff.... Dat het zolang kan doorwerken :(

3. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    sterkte Kimzaa

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Jemig... wat een verhalen.. daar wordt een mens niet vrolijk vna...

Hier zijn we supervruchtbaar.. ik hoef maar te denken en ben zwanger.. de pil is niet voldoende (al ee nkeer doorheen zwanger geraakt) en ook condooms vertrouw ik niet meer.. stel dat ie scheurt..

Dus sterelisatie van manlief kwam ter sprake.. en evt prikpil voor mij.. vriendin is door spiraal zwanger geraakt dus dat wordt m ook niet..

Nu dacht ik.. lekker handig.. prikpil..hoef k nergens meer aan te denken...geen gezeur met pilletjes of rubbers.. maar nu denk ik er toch wel anders over..als het nu een incidenteel verhaal was.. maar ik lees hier net iets teveel over.. Wij zijn echt wel klaar.. (al zal het vast welweer een keer gaan kriebelen..zou niet verstandig zijn denk ik..) 4 is echt genoeg.. ben bang dat alleen mijn man dan definitief de boel moet laten dichtknopen.. vind dat alleen zo definitief..naar idee.. en zoals hij zegt.. If it works.. Don't fix it... Zit ook wel wat in...

*zucht*.. dan maar geheelonthouding.. en geen sex meer...;)

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    #45 ichtus, 12 sep 2009
    Laatst bewerkt: 12 sep 2009
    @Kimzaa.. meid ik heb gewoon geen woorden voor je verhaal.. kan niet voelen wat jij moet voelen.. hier is het precies het tegenovergestelde en wij ervaren het zeker als een zegen hoor..(misschien komt mijn eerdere berichtje niet zo over..alsof we ondankbaar zouden zijn voor de vruchtbaarheid..dat is dus niet zo hoor..tis alleen soms wat lastig..)

Ik wil je heeeeel veel sterkte wensen en succes natuurlijk.. zou willen dat ik je zou kunnen helpen....want jemig.... wat moet dit moeilijk zijn zeg....

DIkke knuff

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank je wel Ichtus.

Voor die prikpil was ik dus ook super vruchtbaar. Raakte op me 18e zwanger door de gewone pil. Helaas een MK :(

Op me 19e eenmalig de prikpil gehad en daarna weer normaal ongesteld. Toch maar weer aan de gewone pil.

December gestopt en tot februari een normale menstruatie gehad van 28 cd.

In februari besloten we nog even te wachten met een kindje. 3 maanden tot ik een vast contract had. De HA adviseerde de prikpil. Ik dacht aangezien ik op me 19e gelijk weer ongesteld werd, why not?

God ik had liever 3 maanden geen seks gehad of met condoom gevreeen dan dit :(. Wat een drama.

Had het nooit verwacht. Volgens de HA zou ik gelijk weer normaal menstrueren. Ben blij dat ik een super goede gyn heb.

Als de Clomid 150 MG nu niet aanslaat moet ik eerst een soort van kijkoperatie dan maken ze gaatjes in me eileiders. Vaak menstrueert een vrouw weer normaal dan, maar betwijfel het bij mij aangezien het door de prikpil komt. Daarna moet ik gaan spuiten voor een eisprong. En zodra die groot genoeg is een spuitje voor het eitje te laten springen.

Het komt vast wel eens goed, wil alleen mensen waarschuwn. Pas op met die prikpil! Lees er teveel negatieve ervaringen over:(

7. kismoo1987

12 aug 2009
    24
    0
    0
    Hoi alle maal,

Ik zou iedereen die de prikpil wil gaan gebruiken het afraden.

Ik heb zelf van mijn 16 tot mijn 20 de prikpil gehad omdat dat volgens mijn ha het beste was om dat ik door de pil heen gewoon ongesteld werd.

En kreeg op mijn 16 de eerst shot en dan om de 3maanden weer een zo als het hoord.
    Maar ook tijdens de prikpil werd ik gewoon ongesteld en had ik veel last van tussen tijdse bloedingen, dus werk de dossis verhoogt maar ook dit sloeg niet aan.:(
    En kreeg ik de prikpil om de 2maanden met een verhoogte dossis.
    Maar toen had ik geen last meer van tussentijdse bloedingen.
    Ik heb op deze maniet nog 2-2,5 jaar de prikpil gehad.

Tot dat we toen ik 20 was besloteen te stoppen met de pil.
    Toen we 3maanden waren nog steeds geen menstuatie gahad
    Weer naar de ha en die zij dat we maar gewoon moesten wachten
    Na een jaar nog steeds geen menstuatie gehad heb ik het maar aan mijn gynaecoloog voor gelegt.
    en die heeft mijn toen de gewoone pil weer voor geschreven in de hoop dat hier mee me menstuatie wel op gang zou komen.
    Heb toen een jaar de pil geslikt en dat ging na de eerste maand gelijk goed.

Nu zijn sinds 14juli ook gestopt met de pil maar heb ik sinds dien maar een keer 2dagen een beetje bruinslijm gehad en verder nog niks.
    Dus is het nu weer afwachten tot dat mijn menstuatie terug is.
    Hopen dat het deze keer niet zo lang duurt.:)
    En anders volgt er denk ik verder onderzoek

Maar ook vetelde hij dat het helemaal niet goed is om op zoon jonge leeftijd de prikpil te gebruiken.
    En dat mijn ha mij toen niet voldoende heeft in gelicht over het gebruik en van en de mogelijke konsekweties er van.:x

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dus als ik het goed begrijp en je gaat de gewone pil weer slikken menstrueer je daarna weer normaal?

Nou goed... Ik zit in de mmm door de prikpil! En loop heel vaak bij de gyn! Zit zelfs aan de Clomid om een ei te krijgen, maar helaas is het deze maand niet gelukt me menstruatie op te wekken met medicatie. Dit was de 6e keer en dit keer bloed het niet :(.

9. kismoo1987

12 aug 2009
    24
    0
    0

Ja toen ik weer met de gewoone pil begon was ik na de eerst maand weer gewoon ongeteld in de stop week.
    maar ben nu sinds 14juli gestopt met de pil en ben nog geen 1keer echt ongesteld geweest.
    Dus is het ook nu maar weer afwachten.

10. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Hallo dames, ik heb ruim 3 jr de prikpil gehad en mestueerde totaal niet meer maart 2008 heb ik de laatste short gehad ruim 10 maanden later werd ik weer voor het eerst ongestelt 4 maanden met lange cyclussen nu loopt ie mooi aan en heb ik al ruim 3 maanden weer een goede eisprong dit is bevestigt door de gyn. Ik loop daar al vanaf februarie... erg vervelend

Maar gelukkig heb ik weer een goede eisprong en hoop ik gezien mijn klachten deze maand zwanger te zijn

Maar het duurt zeker lang voor je weer ongie word of je nu 1 shot hebt gehad of 10 dat maakt geen verschil op google ook te vinden hoor dat het 6 tot 18 maanden kan duren voor je weer menstueert

Liefs

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hoi Vonnie,

Mijn HA heeft dit dus nooit verteld, die zei dat ik bij 1 shot weer normaal menstrueren zou.

Mijn baarmoeder moet er voor me 25e uit, dus vandaar dat ik bij de gyn loop!

Mijn menstruatie is nu voor de 6e keer opgewekt, maar ditmaal wil hij niet meer komen :(.

Dus heb net te horen gekregen dat ik dan maar zonder menstruatie moet starten met de Clomid!

Maar wat super fijn dat je cyclus weer normaal is zeg, wat een opluchting!

Liefs

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dat is waarschijnlijk je standaard ontrekkingsbloeding geweest!

13. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Nee dat is mij ook helaas niet vertelt!! Tot het moment wij nog een 4de kindje wilde inmiddels bijna 2 jr geleden ik dacht ik stop en raak wel zwanger nou mooi niet. Ik dacht echt hoe is dit mogelijk...ik was boos en verdrietig hierom. Ze hadden me toen de prikpil aangeraden omdat ik een depresie had en op die manier er niet contina over na hoefde te denken om de pil te nemen.

Ow wel rot om dat te horen zeg hoe oud ben je nu als ik vragen mag?

Liefs

14. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    21 dus nog erg jong, maar goed wordt al 22 :).

Me lichaam wil nu na 6x opwekken met de Primolut geen menstruatie meer veroorzaken...

Moet nu dus beginnen met Clomid zonder een menstruatie...

Pffff

15. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Jong of niet Kimzaa het is gewoon heel heavy wat je met die prikpil al hebt moeten opofferen. Heb je een goede gyn die je begeleidt?
    Hoop dat de clomid zal aanslaan en jullie toch snel een posi test in handen hebben. sterkte meid

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb een geweldige gyn! Hij staat altijd voor me klaar, mag altijd komen als ik onzeker ben :).

Mijn gyn gaat ervanuit dat de laatste poging met Clomid niet zal aanslaan.

Dat worden dus hoogstwaarschijnlijk injecties, maar dat verzorgt bijna altijd een ei! Dus dan gaan we ervoor :).

Baal alleen dat ik een tijdsdruk heb :(. Vanwege die baarmoeder.

Liefs

17. kismoo1987

12 aug 2009
    24
    0
    0
    Dat zou idd heel goed kunne maar hopen dat dat jaartje gewoone pil geholpen heeft.
    Anders weer naar de gynaecoloog moet 1oktober weer voor controlle dus dan kan ik het gelijk met hem bespreken (heb toen ik 20 was baar moederhals kanker gehad)
    Dus is het nu wel makelijk dat ik daar voor nog onder controle loop bij de gynaecoloog.
    En het is gelukkig een hele aardigen en vriendelijke man.
    Maar hoop toch snel weer een menstruatie te hebben.

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jeetje Kismoo!! Dat is de reden dat alles bij mij eruit gaat. Mams en oma eraan overleden + aan borstkanker.

Ben gene GEN draagster anders wilde ik geen kids, maar het is just for sure...!!

En dan nu dit weer he :( Geen cyclus meer hebben *@&#%^!

19. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Fijn dat je in elk geval een hele goede en fyne gyn hebt zeg,
    iemand die je in elk geval steunt. Hoop dat de injecties aan zullen slaan straks, gaan ze wel uitleggen en alles hoe je die moet toedienen? Petje af voor al jullie moed.

20. kismoo1987

12 aug 2009
    24
    0
    0
    Hoi Babii

Ja was echt een mindere tijd en was ook nog heel jong en de gynaecoloog zij dat het ook zelde op mijn leeftijd voorkomt.
    Nu hopen dat het met me cyclus goed gaat komen.
    Maar heb ook zo iets er is toch aan gerommeld om het maar even zo te zeggen maar volgens de gynaecoloog moet het geen invloed daar op hebben.

Maar ben blij voor je dat je geen gen drager bent, en zo toch voor een kind je kon kiezen.
    Maar wel balen dat alles er als nog uit moet zeg.

Deel Deze Pagina