prikpil

Discussion in 'Anticonceptie' started by patriciaax3, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    Hee allemaal,

ik zag dat de prikpil een middel van anticonceptie is die je gewoon mag gebruiken tijdens borstvoeding (dat ben ik van plan straks te geven)
    maar wat zijn de voor en nadelen hiervan?
    klinkt ideaal dat het maar eens in de 3 maanden hoeft, dus er moet ergens een addertje onder het gras zitten :p

Groetjes

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ik heb gehoord dat de prikpil wel betrouwbaar is, maar als je weer een kindje wilt krijgen dat het dan erg moeilijk kan gaan, en heb zelfs gelezen dat iemand na de prikpil onvruchtbaar is geworden. Ik zou het erover hebben met je huisarts. Die heeft er verstand van. Voor mij in elk geval geen prikpil.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik ben ook bezig me hierin te verdiepen. Ik kom toch wel veel vrouwen tegen die er last van hebben (aankomen, geen libido, stemmingswisselingen en stemmingsafvlakking). Ik moet nog overleggen met de ha, maar schrok hier wel van moet ik zeggen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb hem voor mijn zwangerschap gebruikt. Maar zou het nooit weer doen..

De 1e 3 maanden ging nog wel, iets humeurig en mijn bloedingen stopten helemaal. maar bij de 2e prik ging het mis. Die 3 maanden was ik compleet depri, jankte om niks, boos om niks, libido onder vriespunt etc.
    De bloedingen waren helemaal gestopt en het heet 9 maanden geduurd voordat mijn normale cyclus weer op gang was, na 6 maanden gebruik.
    Ik hoorde later ook dat dat heel normaal is, en dat er inderdaad mensen langere tijd of helemaal onvruchtbaar door waren. Dus ik zou het nooit iemand aanraden.

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb hem ook gebruikt, het leek mij ideaal..geen menstruatie en eens per 3 maand de prik halen( dat zijn de voordelen)

en de nadelen..

ik ben 10kilo in 5maand aangekomen :$
    had geen zin in sex
    stemmingswisselingen
    was heel erg inmezelf gekeerd
    nergens geen zin in

en verder je kan er idd onvruchtbaar van worden, heb de prik een jaar lang gehad destijds, maar mijn lichaam heeft er 6maand tegen gevochten om weer een beetje de oude te worden op de gewichtstoename na...
    prikpil word vooral veel bij mindervaliden gebruikt die wel in staat zijn om sex te hebben maar niet om een kindje te baren/opvoeden

ik zal er zeker goed over nadenken en laten informeren als ik jou was
    tis een flinke bom van hormonen die niet zomaar je lichaam uit is

ben daarna weer aan de pil gegaan en hele lichte en dat beviel me veel beter, en na het stoppen van de pil in de eerste ronde al zwanger geraakt , dus ben erg blij dat ik er niet onvruchtbaar van ben geworden

succes met je beslissing!

6. lindanna

lindanna Fanatiek lid

May 18, 2010
    2,644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Hoi Hier ook een jarenlange gebruikster van Depoprovera,

Ik begin er niet meer aan, kom er nu achter hoe weinig zin in seks ik bleek te hebben door die pil. Daarnaast heb ik haargroei gekregen op plekken waar je liever geen haar hebt als vrouw. Ook had ik last van migraine en heel veel hoofdpijn. Als ik weer een nieuwe spuit moest halen in de weken ervoor moest ik zelfs huilen om reclames echt belachelijk. Je hebt ook een grotere kans op trombose, sowieso met de pil, maar zeker met Depoprovera.

Moet zeggen dat ik het wel een voordeel vond dat ik niet meer ongesteld werd en mijn huid er erg goed uitzag, maar dat was ook het enige.

Hou er wel rekening mee dat als je nog een kindje wil dat je op tijd er weer mee stopt. Ik ben vorig jaar overgegaan op een andere pil omdat ik wist dat we rond deze tijd wilde gaan proberen om een kindje te gaan krijgen en mijn ha zei dat het wel een half jaar tot een jaar kon duren voordat je weer een normale cyclus hebt dus vandaar.

Denk er heel goed over na wat je wil, ik weet zo niet of er een pil is die je kan slikken bij borstvoeding, maar daar zou ik wel voor gaan. De voordelen van een slikbare pil wegen zeker op tegen die van de prikpil. Mocht je merken dat je van die slikbare pil anders wordt kun je er meteen mee stoppen. Met de prikpil kan dat niet.

Nou hoop dat jullie er wat aan hebben.

Liefs Linda

7. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik ben onvruchtbaar geworden na de prikpil! En dat meen ik serieus. Hoe weet ik dat? Op mijn 18e raakte ik door mijn pil zwanger, dit eindigde in een MK.

Zodra ik stopte met de pil voor bijv. 3 a 4 maanden had ik een keurige cyclus. Na de prikpil ben ik nooit meer ongesteld geworden evenals een eisrpong.

Ze zijn nu zover dat ze gaan proberen met IVF zwanger te raken, maar bij mij blijft dat baarmoederslijmvlies (waar het kind in innesteld) te dun 1 á 2 mm en dat krijgenz e simpelweg niet dikker.... Die prikpil heeft echt alles vergalt!

Ik had trouwens een eenmalige shot prikpil.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou dan heb ik bij deze mooi mijn keuze gemaakt. de prikpil wordt het niet!!! dacht juist dat het ideaal zou zijn maar wist niet dat je er ontvruchtbaar van zou kunnen raken. nou mooi niet ik wil graag nog een kindje.

9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik wilde ook graag een kindje en nog steeds. Maar zoals het er nu op lijkt zal IVF niet eens gaan helpen, omdat me slijmvlies weigert mee te groeien. En dat komt mede door de prikpil. Met injecties groeien me eitjes wel, maar het slijmvlies dus niet :(

Ik noem het echt troep en raad het iedereen af... Waarom neem je geen nuvaring? Heb die ook gehad en toen ik die eruit haalde was me cyclus weer ideaal.

Je kan dan een gratis smsje krijgen ter herinnering dat ie geplaatst moet worden en een gratis smsje dat hij eruit gehaald moet worden :D. Ik vond het ideaal en manlief voelde hem niet :).

10. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    Ik dacht juist van niet. Mijn moeder rookt namelijk en de huisarts zei dat je dan met de prikpil juist het minste kans hebt op trombose.
    Zij heeft overigens verder geen problemen met de prikpil gehad, maar als ik dit zo lees dan denk ik er ook nog maar even goed over na..;)

maar is het niet zo dat je met elke pil deze risico's loopt?
    van elke pil kun je dikker en humeurig worden enz. :p

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    #11 NathalieD, Jun 18, 2010
    Last edited: Jun 18, 2010
    Ja maar bij de pil is dat in mindere mate dan bij de prikpil. En ik heb ook nog nooit gehoord dat je van de pil onvruchtbaar kan worden. Wij doen het denk ik gewoon een tijdje met condoom, totdat ik stop met borstvoeding geven.

12. NookY

NookY Fanatiek lid

May 12, 2010
    2,263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik heb de prikpil 3maanden gehad ik vond het niet fijn....werd onverwachts elke keer ongesteld en werd er goed ziek van van....en een humeur dat ik elke keer had

13. lindanna

lindanna Fanatiek lid

May 18, 2010
    2,644
    0
    0
    Media Adviseur
    Achterhoek
    Ik rook ook en mijn huisarts zei dat er een hogere kans op trombose is bij de prikpil. Zie je weer hoe huisartsen kunnen verschillen.

Je loopt met elke pil risico's, maar die van de prikpil zijn wel veel heftiger. Daar kom je helaas achteraf pas achter. Zeker nu ik 2 maanden gestopt ben met de pil (diane) merk ik het verschil heel goed.

14. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    Hmm. Nou ik ga wel es bij de huisarts langs wat het beste voor mij is. :D

15. lennylenn

mag ik vragen hoelang jullie die prikpil gebruikt hebben? was het eenmalig en kreeg je er toen metteen last van of na meerdere keren gebruikt te hebben en toen je ermee stoptte dat toen al die ellendige problemen tevoorschijn kwamen?

ik snap best dat je lichaam een " rommeltje" is nadat je gestopt bent met het gebruiken van de prikpil en dat het enige tijd duurt voordat alles weer normaal functioneert, dat had ik ook toen ik de microgynon slikte.
    de prikpil leek mij juist de ideale anticonceptie maar goed na al deze verhalen ben ik er niet meer zo zeker van. probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen voordat ik naar de huisarts ga want idd de meningen van huisartsen verschillen nogal.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Werk in een huisartsenpraktijk en een hoop vrouwen en jonge meiden krijgen de prikpil. Heb nog nooit gehoord dat ze er klachten van krijgen.

En wat hier iemand zei over het gebruiken van de prikpil en bloedingen. Dit is heel normaal na je eerste injectie. Dat stopt op een gegeven moment vanzelf. Het lastige is wel dat het bij sommige mensen niet stopt en daar weinig aan te doen is.

Heb een paar weken de nuvaring gehad. Vreselijk vond ik dat. Had constant een raar gevoel van onder terwijl dat ding toch goed zat. Heb het denk ik 2 weken gedaan en ben er toen mee gestopt.

En onvruchtbaar worden van de prikpil? Heb ik echt nog nooit van gehoord.

17. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ach meid! Ik ben er toch echt onvruchtbaar van ;). Mijn lichaam doet nu al bijna 2 jaar niks meer en dat van 1 shot. Inmiddels is ook aangetoond dat de hormonen van de prikpil dit veroorzaakt hebben.

Zelfs de menopur, gonal f, puregon e.d. (injecties voor IVF) geven een eitje, maar geen goed baarmoederslijmvlies. Dit komt door de prikpil. Ken trouwens nog iemand van een ander forum die een perfecte cyclus had voor de prikpil ze had toen geen anticonceptie en toen heeft ze net als mij eenmalig dat ding laten zetten en nu 5 jaar later wacht ze nog op een menstruatie. Ook bij haar werkt niks. Je kan er zeer zeker onvruchtbaar van worden, dat beaamt de IVF arts zelfs ;).

Ik zit nu 1,5 jaar in de MMM, maar niks baat. Ja krijg een eitje, maar nee het slijmvlies weigert te groeien. Mijn lichaam maakt zelf geen eitjes niks meer aan :(.

En ik heb hem dus eenmalig gehad. Daarvoor was me cyclus perfect, ook de nuvaring gehad en de microgynon, als ik daarmee stopte had ik gewoon een super cyclus. Ik weet dit omdat ik wel vaker een aantal maanden gestopt ben. Ben ook zwanger geweest, helaas een MK.

Na de prikpil is er niks meer gebeurd!!!! En uit alle onderzoeken komt naar voren dat er waarschijnlijk niks meer gaat gebeuren.

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ik heb de prikpil vanaf mijn 15e tot mijn 24 gehad. Elke 3 maanden haalde ik een prik bij de HA.
    Echter, toen wij voor een kindje wouden gaan, werd ik na het stoppen met de prikpil niet ongesteld (was ik tijdens de prikpil ook niet). Na 1,5 jaar kwakkelen ben ik uiteindelijk na Shihatsu-therapie weer ongesteld geworden! Ik was zo blij!

Ik begin er nooit meer aan! Ik was heel erg bang dat ik onvruchtbaar was geworden door deze pil. Zelfs mijn HA zei toen ik zwanger was, dat ik in de toekomst niet meer aan "die troep" moest beginnen.
    Destijds toen ik het voorgeschreven kreeg, was er nog weinig bekend over de latere gevolgen van de prikpil.
    Ik had de pil trouwens omdat ik aanleg heb voor trombose.
    Met de prikpil heb je de minste kan op trombose, dat weet ik heel zeker!!
    Stemmingswisselingen, lage libido etc heb ik geen last van gehad. Vond het juist heerlijk om niet meer ongesteld te worden, totdat we een kinderwens hadden.

Mijn advies:
    Begin er niet mee!!

19. lennylenn

heb het met mij ha over de prikpil gehad en hij raadde het me idd niet aan. niet omdat je er onvruchtbaar van zou kunnen worden want dat is eingelijk nooit bewezen maar hij had het wel over de stemmings wisselingen e.d tsjah als je daar gevoelig voor bent is de prikpil idd niet handig aangezien het niet van de een op de andere dag je lichaam uit is.

voor nu raadde hij mij aan de nuvaring te proberen. ben benieuwd hoe dat zal bevallen. ging vandaag naar de apotheek om het op t ehalen en na 3 KWARTIER JA IDD 3 KWARTIER GEWACHT TE HEBBEN KREEG IK TE HOREN..OO SORRY NEE DIE ZIJN BESTELD EN ZIJN ER MORGEN PAS. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr kon dat mens wel wurgen. (kwam van werk en was ontzettend moe en had mijn vermoeid huilend babytje bij me)

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat is wel rot ja.
    Ik had tegen ze gezegd dat ze het morgen dan maar moeten bezorgen.

Share This Page