prikpil

Discussion in 'Anticonceptie' started by patriciaax3, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    Nou ik denk dat ik het gewoon wel doe. Ik hoor ook veel positieve verhalen (niet hier dan, maargoed:D) en bij elke pil/spiraal/ring of whatever hoor je wel rampverhalen dus of ik ooit 1 vind die helemaal zuiver is vraag ik me af..;)

we wagen het er maar op :D

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ach ja ik gaat er morgen nog wel even heen. moet toch naar het cb en de apotheek zit 2 stappen van het cb vandaan. hoop dat het er dan wel is.

3. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Even voor degene die zei dat je niet onvruchtbaar kan worden van de prikpil, zie onderstaande link, pagina 5 onder het kopje "hormoonhuishouding":

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h06602.pdf

Het gebeurd zeer zelden, maar kan dus wel gebeuren wat mij nu dus overkomen is. Dit is de gebruiksaanwijzing van de prikpil.

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik wil graag mijn ervaring aan vullen, ik had 1 keer de prikpil laten zetten omdat ik juist even niet meer ongi wilde zijn, we hadden destijds onze kinderwens even in de ijskast geparkeerd, en elke maand de ongi was een drama, de confrontatie was te groot, zo van weer niet....
    dus aan de prikpil in de hoop dat ongi weg bleef, 2 weken na de prikpil begon de ellende ik ging vloeien, en dat heeft bijna een jaar geduurd, uiteindelijk kwam ik bij een gyn terecht en die heeft mijn baarmoeder schoon gemaakt, hij noemde het resetten haha.
    daarna hormonen gehad om baarmoederslijnmvlies weer op te bouwen (was dus door de pil helemaal weg en daardoor vloeide ik steeds.) gyn vergeleek baarmoedere met grote schaafwond, die maar niet op hield met bloeden.

voor mij dus ook nooit meer deze troep...

5. Seth

Seth Niet meer actief

volgens deze bijsluiter komt trouwens de prikpil ook in de moedermelk terecht..... zou ik geen prettige gedachte vinden.....

Lijkt me dan ook dat je productie aardig terugloopt.. (omdat de prikpil) toch een berg hormonen bevat...

6. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Seth, ja het is serieus troep, maar je kent mijn verhaal natuurlijk.

@ Ricmar, welke hormonen heb jij dan gehad? En jij hebt dus een soort curretage gehad in de bm? Ben wel even benieuwd hoor, want wie niet waagt wie niet wint... Wellicht is er nog iets zit er iets bij me.

Rare is overigens dat ik een dun slijmvlies heb (2 mm) maar dat ik dus nooit bloedingen heb.

7. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Goed, ik zal dan maar eens ff een positieve ervaring neer zetten! Want blijkbaar zitten er hier wel heel veel prikpil haters!

Ik ben op mijn 21ste begonnen met de prikpil. Eerste 3 maanden doorbraakbloedingen gehad en daarna nooit meer!

Toen wij besloten om voor een kindje te gaan ben ik gestopt met de prikpil! Dit was na 6 jaar! Precies 6 maanden nadat ik was gestopt met de prikpil werd ik weer ongesteld! En 6 maanden daarna was ik zwanger! Dus zoveel moeite heeft het niet gekost.
    Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad!! Niet aangekomen, geen stemmingswisselingen!! Helemaal niets!

Ook ik ben terwijl ik borstvoeding gaf weer aan de prikpil gegaan! Er staat in de bijsluiter dat dat gewoon kan! En er is geen groter risico dan als je de gewone pil weer gaat slikken. Deze hormonen gaan je bloedbaan in net zoals de pil! En worden niet via borstvoeding doorgegeven!

8. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
  9. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Wendy, dan ben je echt 1 van de weinigen die zo snel haar cyclus terug had :D. Wel fijn btw al ben je ook een jaar bezig geweest ;).

Mijn lichaam doet niks meer na 1 shot prikpil terwijl daarvoor alles goed was (ben zwanger geweest) en als ik stopte met de pil was me cyclus goed. Erg jammer dat ik toch de prikpil heb genomen, want daardoor is alles nu verkloot!

10. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    @babii,

Ik zie het dus niet als een jaar bezig zijn! Want je weet dat je pil voor 6 maanden werkt! Dus ben ik pas gaan tellen nadat ik mijn cyclus weer had gehad en toen was het dus maar 6 maanden. En ik had natuurlijk met veel langer rekening gehouden omdat ze normaal 18 maanden geven voor een eventuele zwangerschap.

Ik ben natuurlijk wel erg blij dat het allemaal zo makkelijk ging. En als ik het hier zo lees, ben ik idd een van de weinige! Ik ben aan de prikpil gegaan omdat mijn tante hem ook had. En die had ook alleen maar goede ervaringen.

Ik raad hem alleen ook af aan vrouwen die aan een kindje zitten te denken. Want je moet idd wel heel lang ontpillen.

Ik en er toen aan begonnen omdat ik 7 dagen ongesteld was en echt heel erg bloede (super tampon + maandverband) en om het uur me moest verschonen. En ik ging werken in het water, en dat is echt niet te doen want dan lekt je tampon de hele tijd.

Dus voor mij was het een uitkomst!

11. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja dan is de prikpil zeker een uitkomst. Ik heb 12 weken continu gebloed en toen mijn lichaam het zelf weer moest gaan doen deed ie dus niks :(.

Daarbij heb ik hem op me 19e ook gehad. Menstrueerde gelijk weer normaal en nu niks meer. Zo bizar.... En dat van 1 shot he?!?

En ik wist niet dat hij voor 6 maanden werkte ;). Hij werkt voor 12 weken en ik vroeg de HA ben ik daarna direct weer vruchtbaar en kreeg als antwoord: ja mevrouw, u menstrueert direct weer.

Ik met me stomme kop, die normaal alles inleest geloofde de HA en las mezelf dus niet in op internet. Maar daarbij had ik hem op mijn 19e ook eenmalig gehad.

Jeetje, kan het serieus 18 maanden duren???? Dat is wel lang he :(...

12. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Ja, 18 maanden is idd lang! Dus je moet er idd wel zeker van zijn dat geen kinderen wil binnen een afzienbare tijd!

Ik was 21 toen ik hem kreeg. En wist toen zeker dat ik geen kinderen wilde (hahahaha, jong en .......). Ben er dus mee opgehouden op mijn 28ste!!

En jouw dokter is een *(&(*^&%***. Want hij werkt toch echt voor 6 maanden. Ze kunnen het alleen niet garanderen dat hij na 3 maanden nog voor de volle 100% werkt, daarom moet je hem elke 3 maanden halen! En na een shot duurt het dus 6 maanden minimaal voordat hij uit je systeem is.

Ik was na die 6 maanden ook echt keurig op tijd met mijn menstruatie! Alleen in juni was ik 2 weken overtijd maar was niet zwanger. In juli weer gewoon ongesteld en in augustus was ik zwanger.

Dus zo kan het ook. Ik hoopwel voor jou dat alles wel goed komt! Lijkt me gewoon K U T.

13. snoepgoed

snoepgoed Lid

Jul 12, 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry , maar dan zijn er echt een aantal zeer slecht ingelicht over de prikpil. Van de prikpil wordt je NIET onvruchtbaar. Raar dat mensen niet eerst alles uitzoeken en gewoon maar wat roepen. Als dat zo was dan wordt dat toch niet voorgeschreven. Ik ben zelf doktersassistent en als dat zo was dan zat de Huisarts nu vast. hihi

14. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    @ Snoepgoed, het staat zelfs in de bijsluiter dat je er LANGDURIG ONVRUCHTBAAR van kan worden ;).

Het gebeurd heel zelden, maar het gebeurd weleens. Ben er 1 van, want mijn lichaam doet al HEEL LANG niks meer en daarvoor werkte hij prima ;).

En dit hebben meerdere gynaecologen beaamd ;). Dus die zullen er wel verstand van hebben?

Heb 1 shot gehad en daarna deed mijn lichaam niks meer!!!!

Het gaat btw niet om de HA, want die maakt het middel niet ;). Dus die kunnen ze niet vast zetten he, lijkt me logisch.

15. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik moet zeggen dat mijn lichaam ook "niet echt" de kans heeft gekregen te herstellen.

Mijn baarmoeder moet er voor me 25e preventief uit, de HA wist dat en heeft me toch de prikpil voorgeschreven, desondanks ik vroeg: wordt ik weer gelijk ongesteld en ben ik gelijk vruchtbaar. Ja zeggen ze.....

Ik ben vrijwel gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog i.v.m. mijn baarmoeder. En ben gelijk aan de CLomid gezet. Die stimuleert de hypofese tot een eisprong.

Echter kwam er geen eisprong. Pas met injecties zetten groeide er een eitje, maar goed. Die injecties worden ook voor IVF gebruikt dus dat is logisch dat er iets groeit.

Daarbij bleef mijn baarmoederslijmvlies dus flinterdun en hersteld niet. Dit is tot op heden zo.... Heb nu geen medicatie, want heb donderdag een gesprek of het IVF of ICSI wordt (bij manlief is ook niet alles goed).

Dan krijgen we een rustperiode en hoop serieus dat het lichaam dan hersteld. Maar goed........... Zie het somber in!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben zelf ook doktersassistente en in de praktijk waar ik werkte raadde ze prikpil echt enkel aan aan vrouwen die geen kinderen (meer) wilden.

En raar dat je in een ander topic een vraag stelt of het normaal is om na 2 weken de pil weer ongesteld te zijn, zou je toch wel moeten weten hoe dit zit als da.

17. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja en mij raadde ze het dus aan, omdat ik gewoon weer goed zou menstrueren.

De arts wist zelfs dat voor mijn 25e me BM eruit moest....

Heb jij enig idee echt wat het max. is voordat je menstruatie terug gaat keren? Want het duurt hier echt te lang hoor... En ondanks dat er gezegd is dat ik er onvruchtbaar van ben geowrden wil ik alles op alles gezet hebben....

Er is verder niks aan te doen qua pillen e.d. slikken he? Bijv. tarwekiemolie o.i.d.?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb echt geen idee meis..

Hoop echt voor je dat alles weer op de rails komt en een mooi beebje voor jullie :(

19. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Bij mij groeit alles wel met injecties (Puregon, Menpur of Gonal F), maar het baarmeoderslijmvlies blijft te dun.

Thanks to the prikpil :(.

In ieder geval lief dat je even antwoorde :D. Zie dat je kleine ventje er al bijna is ;).

20. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    nou jij hebt me echt laten schrikken want ik heb 2 shot gekregen augustus stopt mijn 2e shot..
    en ik wil wel kinderen
    ben vndaag naar de dokter gegaan en vroeg of dit waar was en toen zei hij nee .. alleen als je jaren lang prik hebt gehad dat het dan heel moeilijk gaat worden maar dat ik niet druk moest maken dat ik 2 shots heb gehad
    want werdt half boos dacht waarom hebben ze me niet geinformeerd ... want vroeg ook vertel me alles voordelen en nadelen en nou in dat boekje folder staat er ook niets over ....

Share This Page