Geacht VK-Team, In de volgende topic (zie link) had ik een vraag over de werking van rooibosthee op je vruchtbaarheid. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/252570-rooibosthee.html In hoeverre heeft deze thee invloed op je vruchtbaarheid als je zwanger wil worden? Alvast bedankt voor jullie reactie, Mayke
Hoi mayke, voor zover ik weet kan het geen kwaad als je 1 of 2 kopjes rooibos thee per dag drinkt. Het gaat er maar om dat je er niet heel veel van drinkt. Groetjes Brigitte
Wat is veel... Ik zit op ca. 4 tot 5 mokken per dag (i.p.v. ca. 9 koppen koffie). Of is het een beter idee om dan overdag op kantoor op water over te stappen. De lucht daar is extreem droog, dus ga je automatisch aan het drinken...
Hallo MayD. Het is een beetje afhankelijk van hoe groot de mokken zijn. Drink je uit een grote mok dan kun je beter er maar 1 per dag nemen, is het de gewone maat dan kun je gerust 2 kopje op een dag nemen. Het is in de zwangerschap ook belangrijk om veel (2-2,5L) te drinken. Groetjes Ineke.
Sorry voor de late reactie van mij. Hartelijk dank voor jullie antwoorden... Het zijn erg grote mokken. Ik kan dus beter op zoek gaan naar een alternatief met een smaakje, van de hele dag water krijg ik (gek genoeg) een droge keel. Is roosvicee misschien een goed alternatief?
Roosvicee is prima. Let er wel op dat je niet teveel suikers binnen krijgt, dus een beetje dunne rooscivee dan maar Groetjes Brigitte