Beste iedereen, Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben vorige week woensdag met de pil gestopt voor mijn stopweek. Nu was ik op vakantie en heb ik een nieuwe strip vergeten mee te nemen. Dit betekent dat ik eigenlijk afgelopen woensdag eigenlijk weer zou beginnen met een nieuwe strip. Het is inmiddels zaterdag. Nu is mijn vraag: hoe moet ik de pil nu slikken? Moet ik de laatste 3 pillen alsnog innemen? (Lijkt me niet eigenlijk, ik lees namelijk alleen over 2 pillen tegelijk innemen en niet 3..) En als ik er dan 2 tegelijk neem (wat dan dus betekent dat ik 2 dagen later begin dan normaal), betekent dat dan ook dat mijn cyclus 2 dagen opschuift? Of moet ik gewoon stoppen op de woensdag zoals ik dat normaal gesproken zou doen? Ik ben op de hoogte van de betrouwbaarheid van de pil na het vergeten in te nemen en welke voorbehoedsmiddelen er eventueel nodig zijn mochten we niet zwanger willen worden. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zou gewoon vandaag beginnen met de nieuwe strip, gewoon de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om niet zwanger te worden etcc... en inderdaad schuift je cyclus nu 3 dagen op,
Gewoon met de nieuwe strip beginnen en helemaal afmaken. Wel de eerste 7 dagen extra bescherming nemen. (condooms)
Dat klopt niet. Als je de eerste dag van je menstruatie begint met de pil. Moet je 7 dagen beschermd doen. Begin je later met de pil. Moet je heel je cyclus beschermd seksen