Wat nu.. weinig keuze

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bekendeonbekend, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bekendeonbekend

    bekendeonbekend Actief lid

    13 apr 2015
    288
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    Hallo Mommy's even een vraagje hier,

    probeer het verhaal even kort te houden..

    Pcos verhaal hier .. Godzeidank dat ik wel een Wondertje op de wereld heb mogen zetten <3 <3 maar ik weet niet wat voor keuze ik nog heb kwa anticonceptie..

    ik kan echt niet tegen hormonen ik krijg nare bijwerkingen van de pil , prikpil etc en met de koperspiraal (zonder hormonen) een horror ervaring buiten om dat die afgeraden word met pcos dus ook dat is geen optie, condooms scheuren telkens..

    hebben jullie nog ideeën wat ik zou kunnen nemen kwa anticonceptie en het liefst zonder hormonen ?

    bij voorbaat dank :)
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wat doen jullie er dan mee?? Misschien kijken of het wel de juiste maat is.... misschien te klein of te groot?

    Volgens mij is er geen andere niet-hormonale AC dan condooms, koperspiraal en periodieke of algehele onthouding.
     
  3. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Lady comp? Pearly? Is wat bewerkelijker maar dan heb je geen hormonen of condoom nodig...
     
  4. Wistaire

    Wistaire Actief lid

    4 mei 2015
    400
    231
    43
    Hier ook pcos en ik ga ook niet lekker op de pil qua hormonen. Uiteindelijk heb ik eerst de pleisterpil gebruikt en ben daarna, voor het gemak, voor de implanon gegaan. Omdat het constant een hele lage dosis afgeeft heb ik nooit meer last gehad van hormonen + mn menstruatie bleef 3 jaar uit dus ik ben fan!
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    #5 RoGiJuLi, 20 apr 2018
    Laatst bewerkt: 20 apr 2018
    Als jullie geen kinderwens meer hebben zou je kunnen gaan voor sterilisatie.

    Bij nog wel een kinderwens, maar nog niet nu, idd ff kijken naar sterkere condooms of algeheel onthouding tussen de periode ongi en ei (dan via temp methode je ei op sporen).
    En dus alleen in je lf sex hebben.
     
  6. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Je maakt mij erg nieuwsgierig.....Hoe kunnen die dingen dan scheuren?

    Maar zoals hier eerder gezegd ook al wil je eigenlijk geen hormonen. Ik was erg tevreden over de implanon. Die dosering is zo laag! Na een moeizame opstart (2 maanden spotten) 3 jaar lang niet ongesteld geworden
     
  7. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Met pcos lijkt mij dat de ladycomp, periodieke onthouding ed niet heel succesvol zouden zijn toch..?

    Wat is t toch n ellende hè. Nooit gehoord dat koperspiraal niet mag met pcos trouwens. Ik denk dat de enige opties zijn zoals al genoemd: of betere condooms of permanente knip.
    Tijd dat die mannenpil op de markt komt :p
     
    Ashleyrachel vindt dit leuk.
  8. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Pessarium? Sterilisatie met essure bevat nikkel, niet aan te raden bij allergie. Traditionele sterilisatie wordt hier (BE, UZ Leuven) niet meer gedaan tenzij misschien in uitzonderlijke situaties maar mij werd gezegd om een spiraal te nemen - en die bleef bij mij niet zitten.
     
  9. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Oké misschien ouderwets ik weet het niet :)
    Uhm het vrouwen condoom?
    Geen idee of die dingen nog bestaan hoor, ooit gezien en uitleg gehad bij sexuele voorlichting Mja das al ruim 16 jaar terug ofzo :)
     
  10. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Mannenpil ik stem voor :)
     

Deel Deze Pagina