De pil is troep?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door , 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi allemaal,

ik ben zelf nu vanaf oktober gestopt met de pil (Yasmine na 5 jaar ) omdat ik er echt beroerd van werd. Ontrekkings bloeding gehad na 14 dagen een eisprong gevoelt en daarna netjes ongesteld geworden na 31 dagen. Nu inmiddels 3 maanden en een week overtijd en een hoop zwangerschaps symptomen + bolle buik en drie negatieve zwangerschaps testen word ik een beetje chagerijnig.

Ik snap eigenlijk niet waarom er altijd zo word gedaan alsof DE PIL heel normaal is om te nemen en dat je er nooit achteraf spijt van kan hebben dat je er ooit aan begonnen bent!

Voor ik aan de pil begon had ik altijd een nette cyclus van 28 dagen. En kon me lichaam als 14 jarige beter dan nu als 20 jarige omdat ik totaal niet snap wat er allemaal met me aan de hand is!

Zijn er nog meer vrouwen die boze gevoelens hebben tegenover het hele PIL gebeuren?

Vertel hier je frustraties en waarom je gefrustreerd bent!

Ik ben benieuwd!

Groetjes :D

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het heeft vooral te maken met het feit dat je je lichaam hebt laten regelen. Nu moet je lijf dat zelf weer oppakken, dat kan even duren helaas.

3. Niet meer actief

OKE.. bedankt voor de info maar ik vroeg daar eigenlijk helemaal ni naar.
    Dat weet ik zelf ook allemaal wel al. Ik vroeg alleen of er meer vrouwen zijn die het allemaal maar vaag vinden.

:confused:

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    õw nou sorry hoor.. :rolleyes:
    Verkeerd gelezen.

Hier reageerde ik vooral op:

Voor ik aan de pil begon had ik altijd een nette cyclus van 28 dagen. En kon me lichaam als 14 jarige beter dan nu als 20 jarige omdat ik totaal niet snap wat er allemaal met me aan de hand is!

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou Natas...ik had het dan ook verkeerd gelezen hoor...tis dat jij al reactie had gegeven.

Ik zeg maar niks meer ;)

6. Female

Female Niet meer actief

Met zo'n toon zul je niet veel reacties krijgen ben ik bang... Geen leuke iig. Natasja bedoelde het goed hoor. :(

7. ik wilde ook reageren.. maarreh... toch maar niet.

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    :confused:

wat een kippenhok hier haha

9. Niet meer actief

Ja.... :confused: echt he

Ik bedoelde het nietzo hoor was bezig en dan kan je wellis vaag uit de hoek komen he..

Mijn excusses.. daarvoor bij deze

10. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dus je vraag is of er nog vrouwen wrange gevoelens aan hun pilgebruik overgehouden hebben?

Indien dat je vraag is: ja, het voelde hoe langer hoe onnatuurljiker en ik kon ze niet meer nemen omdat ik zo'n sterke weerzin voelde (uiteraard ook psychisch omdat je een natuurlijk mechanisme plat gooit met hormonen)

11. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik had ook een raar gevoel bij het nemen van de pil. Toen ik 17 was, ben ik daar aan begonnen zonder er echt bij stil te staan. Met de jaren groeide het gevoel dat ik mijn lichaam 'vergiftigde'.

Daarom hoop ik ook een goeie oplossing te vinden na de geboorte, wil niet weer aan die hormonen!

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb er nooit bij stilgestaan eigenlijk..... totdat ik stopte met de pil! Ik had volgens mij (allang geleden) voor de pil een normale cyclus, maar na de pil echt niet meer. (had helemala niet cyclus meer!)

Wil net zoals Layla echt niet meer aan de pil na de bevalling. (wat weet ik ook nog niet :oops: )

13. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    gebruik het bewust niet: het is onnatuurlijke spul waarbij je jezelf hormonen geeft... Niks voor mij...

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Is ook niet slim hoor. de pil gebruiken als je zwanger bent :p ;) hihi

15. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    voor mij nooi meer die pil. heb net als jij appelslakje lang moeten wachten tot mn natuurlijke cyclus weer op gang kwam en raakte daar erg gefrustreerd van. Na een half jaar kon ik eindelijk zeggen dat t weer op de rails was. Het verschilt soms met een paar dagen. Maar heb die rommel dan ook veel te lang geslikt 13 jaar of zo.

16. Niet meer actief

Verschrikkelijk he ik kan het ook niet uitstaan gewoon dat erover word gedaan alsof het allemaal niks voorsteld om aan de pil te beginnen en dat het je niet negatief kan beinvloeden!

Ik ben nogsteeds een beetje in shock dat me lichaam zo erg naar de kl*te is om het zo maar te zeggen. Eerst werd ik na 34 dagen ongesteld en nu gewoon helemaal niet meer!
    Al heb ik het gevoel gehad 9 dagen terug een eisprong te hebben gehad dus ik ben benieuwd of ik rond de 16de ongesteld ga worden heb het gevoel van wel!

Maarja dat is dan wel een cyclus van 116 dagen!:confused:

Ik hoop echt zo erg dat het daarna weer normaal gaat worden dan.

Ik was 15 toen ik aan de pil begon omdat ik ongewenst zwanger was geraakt moest ik wel van me ouders eraan beginnen.
    Heb daar nu wel heeel erg spijt van achteraf maja ik had toen nietzoveel keuze dus tjah..

Ik ben blij dat me wens om een wondertje te maken samen met me vriend pas ergens volgend jaar ligt en dat ik nu al ben gestopt anders had het een enorme domper geweest!

Groetjes!

17. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja, de pil is wel een enorme inslag op je lichaam! Ik denk dat de psychische weerslag ook wel groot is, je laat je lichaam immers bepalen door iets vreemd.

@ Appelslakje: ik begrijp je ouders ook wel hoor, vermits je op je 15de al ongewenst zwanger was :oops:

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat wel weer een tegenpool is zeg maar, je zegt het eigenlijk zelf, ongewenst zwanger op je 15e. Wat had je anders als conceptie willen gebruiken? (op die leeftijd dan he?) De prikpil is volgens mij nog grotere bende. Spiraal beginnen 15jarige vaak toch niet aan (inwendig plaatsen) condoom wordt vaak vergeten.

19. Niet meer actief

Ja nee ik begrijp me ouders volkomen hoor en het is een goeie keuze geweest toen daarniet van!

Maar ik had nooit gedacht dat het zown inslag zou maken op me lichaam!

Het is idd wel het beste als je op die leeftijd aan de pil bent ivb met condoom vergeten enzo.

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja ik ook, hoor!

Eigenlijk heb ik geen problemen met de pil, had ook nooit last van het slikken van de pil. Nauwelijks tot geen bijwerkingen.

Tot ik midden februari ineens wel een hele geringe bloeding had. (vaak alleen maar beetje bij het afvegen, zo raar!)
    Tot ik na de stopweek ineens pas soort van lichtere ongi krampen kreeg, hoofdpijn, hartkloppingen, moe en nu ook pijnlijke tepels erbij!

Heel erg vaag dus allemaal en de dokter stuurde me ook weg onder het mom van: Ja, ik weet het ook niet, hoor...kijk het maar ff aan...

Lijkt net of ik mijn lichaam niet meer ken... Kan het niet echt uitleggen, voel me ff een vreemde in mijn eigen lichaam.
    Dit heb ik in 3 jaar tijd slikken nooit gehad, zeg!

En ik kan nu ook zeggen:
    Het is gewoon troep!

Deel Deze Pagina