hoi allemaal, ik heb een vraag: 10 weken na mijn uitgerekende datum moet (mag) ik voor mijn werk naar China (10 dagen). Het is mijn eerste kindje dus ik heb geen idee hoe hiermee om te gaan. Zowieso afzeggen, alleen gaan, met man en kind gaan? Hebben jullie hier zinnige gedachtes over? Iemand ervaring?
Je hebt recht op 10 weken zwangerschapsverlof, en het is niet gezegd dat de baby op tijd komt. Als je 2 weken over tijd zou lopen betekent dat je nog maar 8 weken thuis hebt dan. Ik zou het persoonlijk niet doen, zeker niet zonder baby maar ook niet met hoor. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik zou teveel beren op de weg zien.
Ik heb mijn eigen bedrijf, misschien had ik dat nog even moeten vermelden . Ik zie ook veel beren op de weg idd...
Ik zou het wel doen. Met man en kind dan, want 10 dagen is wel lang. Was het 3 dagen geweest zou ik zonder kind gaan. Is toch een mooie ervaring? Baby merkt er toch nog niets van. Hier hebben de kinderen al veel gevlogen!
een 10weken oude baby? No way dat ik zonder baby zou gaan. En of ik baby mee zou nemen op zo'n lange vliegtrip weet ik ook niet. Daarnaast weet je niet hoe je hersteld van de bevalling en hoe je kindje is. Ik zou bedanken.
Ik zou zo snel na de bevalling inderdaad ook nog niet 10 dagen weg willen zonder kind. De balangrijkste reden voor mij zou de BV zijn, die was bij mij met 8-10 weken nog niet stabiel genoeg om alles volledig te kolven met een "gewone" kolf. Ik gebruikte tot 9 weken de Medela Symphony huurkolf. Je hebt tegen die tijd ook nog niet genoeg gespaard om 10 dagen weg te kunnen dus het wordt dan in ieder geval flesvoeding voor de kleine en 6-7x per dag kolven voor jou om de productie goed te houden. Daarentegen is China nu niet meteen een land waar ik met een pasgeboren baby naartoe zou willen. Je kindje is nog niet ingeënt en best nog wel kwetsbaar. Als je gaat, bereid je dan goed voor, weet waar je goede medische zorg kan krijgen bijvoorbeeld. Tot slot: accepteer dat je misschien moet afzeggen. Als je een erg zware bevalling of complicaties hebt gehad is zo'n reis op dat moment misschien nog wat te zwaar voor je. Ik dacht ook dat ik aan het einde van mijn verlof een week op wintersport kon maar met 3l bloedverlies bij de bevalling was dat echt nog niet aan de orde 10 weken later.
Houd er ook rekening mee dat je kindje een identiteitsbewijs zal moeten hebben om mee te kunnen naar China... dat vraagt ook tijd om dat te regelen. Is het geen optie om die reis uit te stellen? Een paar maanden later en dan inderdaad wel met je man en kind heen te gaan.
dank dames, ik denk dat ik het aanbod niet aan ga nemen. Misschien kan het allemaal wel, maar ik denk dat ik van tevoren toch veel stress ervan zou hebben...
Zeker een wijs besluit, denk dat "gewoon " aan het werk gaan al wennen kan zijn, laat staan met zo'n situatie.