Wisselende luteale fase

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door clarajilla, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hallo,

Ik heb een vraagje

Ik doe al een paar maanden ovulatietesten.
    Nu is mij op gevallen dat mijn luteale fase nooit even lang is. Het lijkt wel hoe later mijn ei hoe langere lf.
    Hier mijn lijstje:

Cyclus 27 dagen: cd 15 ei, lf 12 dagen
    Cyclus 29 dagen: cd 16 ei, lf 13 dagen
    Cyclus 33 dagen: cd 18 ei, lf 15 dagen
    Cyclus 40 dagen: cd 20 ei, lf 20 dagen??

Nu ben ik vorige maand halverwege begonnen met temperaturen en deze hele maand. ik nu op cd 17 en nog geen ei gevonden
    Kan een zo erg schommelde lf kwaad?

En mijn cyclus was toen ik stopte met de pil best regelmatig, maar vanaf ronde 7 schommeld het heel erg, dat kan niet meer het ontpillen zijn. Waar kan dat aan liggen

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Clarajilla,

het komt vaker voor dat vrouwen een onregelmatige cyclus hebben. Dat daarbij de lf ook varieert is onhandig, maar niet erg. Het is wel zo dat je dus een vruchtbare periode moet bedenken waarin je gemeenschap hebt, dus je zult wat vaker aan de bak moeten.
    De kans op een goed bevrucht eitje is even groot, allen je aantal pogingen in een jaar is dus minder dan bij iemand die wel regelmaat heeft.
    Heel soms ligt er iets anders aan ten grondslag waardoor het ook wat langer duurt eer je zwanger bent, maar dat kan na een jaar kinderwens worden bekeken. Dat heeft niet zoveel zin nu uit te leggen, omdat de kans het grootste is, dat het nu eenmaal zo is bij je. Maar ik snap je vraag goed en mocht je ooit doorverwezen worden ivm je kinderwens is het een hele goede vraag.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina