Goedendag, Ik heb een icsi behandeling gehad, op 6 december pregnyl gespoten, op 8 december punctie en op 11 december terugplaatsing. Op 19 decmeber begon ik te bloeden eigenlijk niet veel wel met slijm. Die avond heb ik getest en ik zag een licht streepje. Op 20 december helemaal geen bloed meer en op 21 en 22 en 23 december weer bloed. Ik heb op 21 december in de avond getest en er was een duidelijker tweede streep bij. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en liet haar de foto zien en zegt dat ik zwanger ben. Ik geloof het niet omdat ik zo onzeker ben door bloedverlies!!! En ze wou geen bloedtest doen omdat ik wel zwanger ben volgens haar!!! Ik ben niet zo gerustgesteld en wil graag mijn hcg meten. Wat is uw tip?
Hoi Nadin, spannend zeg. Ik snap heel goed dat je je hcg wil laten meten, maar niet iedere arts doet dat meteen wanneer hij geen twijfel heeft of je zwanger bent. Ook kan het hcg nu nog toenemen ondanks dat de zwangerschap niet goed is. Dus het zegt nog niet zo heel veel zo heel in het begin. Bloedverlies is altijd schrikken, maar kan ook heel natuurlijk zijn; een bevruchte eicel is zich aan het innestelen in jouw baarmoederslijmvlies. Daar knappen geheid wel eens vaatjes bij en soms kan een vrouw er bloedverlies van hebben. Het vervelende is dat je het verschil niet kunt zien met een zwangerschap die al in het begin niet goed gaat. Je zult toch geduld moeten hebben en hopen dat dit kindje blijft zitten! Maar bepreek je ongerustheid altijd met je arts hoor. Ik duim heel erg met je mee! Groetjes Brigitte